Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-10-24, 01:41
  #1
Medlem
machetes avatar
Jag zappade förbi kanalerna idag och fastnade på repriseringen av Argument på SVT1. Dagens, eller gårdagens rättare sagt, debatt handlade om våldtäktsdomen (gäsp!) mot de s k Stureplansprofilerna mellan radikalfeministen Zaida Catalan och försvarsadvokaten Björn Sandin (fönat hår! ). Radikalfeministen var från början så jävla förbannad att hade jag debatterat med henne hade jag bett kvinnan att lugna ned sig ifall en seriöst debatt skulle hållas. Björn Sandin var däremot väldigt lugn och jag citerar från programmet, där BS är Björn och ZC är Zaida:

ZC: - Enligt domen hade kvinnan lindriga skador. Menar du (spänner ögonen i Björn) att blödningar från ssslida (betoningn på S) och analen är lindriga skador?

BS: Ja... enligt läkarens bedömning. Jag är ingen läkare....

Hon fick sig en sådan smäll i ansiktet och man kunde se hur hon blev surare och surare. Att få debattera i ett våldtäktsmål riktade mot det fina Stureplansfolket är säkert varje arg feminists våta dröm och Zaida har säkert kommit många gånger bara vid tanken. Hon skulle istället få Husbyfallet kastat i ansiktet, så får man se hur mycket hon och hennes politiska korrekthet har att säga.

Jag blir så jäkla trött på dessa feministfjantar som ständigt utmålar kvinnorna som offer. Offermentalitet skapar offer, det behöver inte vara så. Jag tror det är ytterst få våldtäkter där kvinnor inte på något sätt själva har inbjudit till någonting. Då är det såklart oacceptabelt att en man transformeras till en gris och börjar skända kvinnan, men att utmåla henne som ett stackars, helt oskyldigt offer tror jag knappast är nära sanningen.