2003-08-02, 19:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Eftersom att jag är hjärndöd när det gäller bilar och inte gärna lämnar in den på verkstad så går frågan över till proffsen på flashback

Jag har en mitsubishi galant årsmodel 90.

Det är så att den studsar mellan dragläge och motorbroms! släpper jag gasen så studsar den ett par gånger innan den slutligen befinner sej i motorbroms. Trycker jag sedan ner gasen igen så studsar den igen ett par gånger innan den får dragläge!

Jag antar att den är något drivande men vet inte?

Någon? :?: :roll:
Citera
2003-08-02, 19:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Låter som om du skulle behöva byta koppling. Brukar kosta mellan 2500:- och 4500:- inkl material.
Citera
2003-08-03, 10:01
äldre konto (old)
Ej medlem
Fan vad tråkigt! Jag hade hoppats på att någon skulle säga drivknutar eller något annat billigt
Citera
2003-08-03, 10:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Drivknutarna ger mer ett "kadong-kadong-kadong-ljud" särskilt när du svänger.
Vad gäller prider så ring runt och fråga, det kan skilja en hel del.
Citera
2003-08-03, 11:09
äldre konto (old)
Ej medlem
Tror inte på kopplingen, var väl när du släppte gasen som ryckningarna kom, inte vid frikoppling....eller?
Gissar på att nån motorkudde har gått av.
Citera
2003-08-03, 12:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Jo kopplingen fungerar bra, inga problem där. Det är när man kör som problemen dyker upp, t.ex när man saktar in för ett rödljus mm :!:

Det stör mej inte så jäkla mycket men det skulle vara tråkigt om hela skiten rasade ihop
Citera
2003-08-03, 16:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Ta det lugnt, så gör de flesta äldre bilar vid ett visst motorvarv precis innan den ska motorbromsa eller om den ska rulla själv.

När du ska bromsa ner vid ett tödljus, tryck ner kopplingen till hälften så den slirar lite så slipper du det.. bara låt den slira lite alltså.
Citera
2003-08-03, 16:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Okej, jag missförstod (kanske ska läsa allt nångång?). Jag fattade det som att det var just när bilen börjar dra när du släpper kopplingen, eller precis innan den slutar vid urkoppling, om du förstår hur jag menar.
Citera
2003-08-03, 18:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Tack ska ni ha grabbar
Citera
2003-08-04, 10:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Slira på kopplingen rular fett! Fråga min mormor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in