Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-10-23, 19:22
  #1
Medlem
Doktor Kottes avatar
Har för mig att jag hörde nåt om det för några år sedan.

Den skojfriske notknäckaren skulle tydligen inte alls varit så trevlig på hemmaplan. Alkoholmissbruk, barnmisshandel etc. Familjen lär ha haft ett helvete.

Någon som hört nåt liknande? Vad hände egentligen när tv-kamerorna slocknade? Satt Pekka och smågroggade med den lille fete Carl-Uno Sjöblom, för att sedan åka hem och boxa frugan?
Citera
2007-10-23, 19:58
  #2
Medlem
apanola IIs avatar
Det var en hel del piller för pekkas del, han var en trogen vapendragare till carl-uno ända tills pekka dök upp påtänd under en direktsändning, inte helt lyckat med en speedad pekka langer
Citera
2007-10-23, 20:59
  #3
Medlem
theKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Det var en hel del piller för pekkas del, han var en trogen vapendragare till carl-uno ända tills pekka dök upp påtänd under en direktsändning, inte helt lyckat med en speedad pekka langer

Nä - verkligen inte! I normalläget var han ju som att köra 120 på 3:ans växel - med lite pulver inblandat blir det som 180 på 2:an...
Citera
2007-10-23, 21:16
  #4
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Det var en hel del piller för pekkas del, han var en trogen vapendragare till carl-uno ända tills pekka dök upp påtänd under en direktsändning, inte helt lyckat med en speedad pekka langer

Bildbeviset. Pekka verkar helt klart ha käkat svampar eller nåt

http://uk.youtube.com/watch?v=x9VYVuppvXc
Citera
2007-10-23, 22:52
  #5
Medlem
Minkybabys avatar
Såge ett UR-program för ett par år sedan där sonen Joakim berättar, men minns inga detaljer:
Citat:
"Pappa drack ihjäl sig"
Fler barn än vi orkar förstå lever i familjer där en förälder eller båda missbrukar. Pekka Langers son Joakim berättar om sin starka kärlek till pappan, trots alkoholismen.
sen står det "Läs mer" men länken funkar inte
http://www.ur.se/ombarn/templates/Pu...____19828.aspx
Citera
2007-10-24, 00:22
  #6
Medlem
Månsans avatar
Pekka drack. Säkert en del tabletter också. Slog dock ingen. Han var mycket snäll.
Citera
2007-10-24, 07:45
  #7
Medlem
Doktor Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Bildbeviset. Pekka verkar helt klart ha käkat svampar eller nåt

http://uk.youtube.com/watch?v=x9VYVuppvXc

Ja...kolla de sista 15 sekunderna av klippet. Vad var det jag sa.
Citera
2007-10-24, 08:04
  #8
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Hans memoarer Radioaktivt avfall, postumt utgivna 1996, är tämligen öppenhjärtiga om problemen.

Ångest bakom flinet. Pekkas självrannsakan stämmer till eftertanke

Han var full jämt, säger Langers son
Citera
2007-10-24, 08:12
  #9
Medlem
Sonen Jocke har varit i media som nån representant för Fryshuset och även med i DN På Stans återträff med 70-80-talets disc jockeys häromåret.


Jag har däremot inte läst nåt om våld i missbruksköret...
Citera
2007-10-24, 13:14
  #10
Medlem
gumses avatar
En bekant till mig satt, för många år sedan, på samma plan över Atlanten som Pekka.

Pecka satt & hinkade småflaskor med div. sprit & blev mer & mer i "form". Mitt över gången satt en snygg tjej som Pecka började spana in & småprata med. Pecka & tjejen satt i avdelningen för rökare.

En svart kille som hade fått plats på "icke-rökare" gick då & då över till rökavdelningen för att ta sig ett bloss. Han lånade då eld av tjejen & började vid dessa tillfällen småprata med henne.

Pecka blev märkbart störd av detta, det var ju lixom hans span. Han mulnade mer & mer.

Efter någon timme var det dax för flygvärdinnorna att gå runt & sälja parfymer & annat från sin lilla vagn.

När dom kom fram till Pecka så tog han upp en sprayflaska av märket "Paco Rabanne" och kikade lite på den. Just då kom den svarte gentlemannen för att ta sig ett bloss & snacka med tjejen. Han var tvungen att försöka klämma sig mellan vagnen & Pecka för att kunna passera, då tar Pecka upp sprayburken & sprayar den svarte killen rätt i ansiktet.

Full kalabalik utbryter, det gör ju givetvis superont att få deodorant i ögonen. Flygvärdinnor rusar till & hjälper offret att skölja ur ögonen & för att lugna ner den något irriterade situationen.
Värdinnorna lyckas övertyga offret om att det hela varit en olyckshändelse & situationen börjar lugna ner sig.

Då sprutar Pecka en ny dos "Paco Rabanne" i ögonen på den stackars killen, fult kaos utbryter & Pecka får under resten av resan skyddas av personalen för att inte få på käften.
Citera
2007-10-24, 13:20
  #11
Medlem
johnjohns avatar
haha han hade humor den gamle pekka
Citera
2007-10-24, 13:24
  #12
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gumse
En bekant till mig satt, för många år sedan, på samma plan över Atlanten som Pekka.


Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback