2007-10-23, 07:40
Medlem
Dr.Diegos avatar
Sitter precis och ser på Johan T. Lindvall (expressen skvallertant) som står och berättar att han "jagat" med kungen.

Är det någon som vet något om denna superlooser? Vad står T för? Tjockhuvud? Trög?
Citera
2007-10-23, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Sitter precis och ser på Johan T. Lindvall (expressen skvallertant) som står och berättar att han "jagat" med kungen.

Är det någon som vet något om denna superlooser? Vad står T för? Tjockhuvud? Trög?

Vem är han? Aldrig hört talas om ärligt? Trodde annars att det var Lars Johansson som var getingens skvallertant.
Citera
2007-10-23, 10:13
Medlem
Nils Tomtes avatar
Han slog väl igenom när han var med och plåtade när Richard Gere badade med en tjej i Skåne eller Halland i slutet av 90-talet.
Hans Pappa är Sveriges genom tiderna presskåtaste präst, Bengt Lindwall. Gubben gjorde nästan allt som stod i hans makt för att komma med i tidningen.
Citera
2007-10-23, 10:16
Bannlyst
En nobody, ingen att bry sej om. Han är inte ens känd.
Citera
2007-10-23, 10:20
Bannlyst
Hittade den här bland kommentarerna på DM under en artikel

XERXES, tisdag 19 december 2006:
Låt mig kortfattat beskriva denna stjärna: 1) Copy-paste 2) Fullständig avsaknad av "penna" 3) Tönt 4) Icke-stjärna 5) Kontakter inom kungafamiljen sträcker sig så långt att de hatar honom och aldrig skulle säga ett ord till fanskapet 6) Icke-klassisk (reagerar varje gång länken till "JTL-klassiska refererat" läggs upp. 7) Nolla Summa summarum. Om JTL nu ska vara Expressens vassaste vapen i kampen med AB, så kan Mats Olsson se sig om efter nytt jobb. Sjukt att dessa två jobbar på samma tidning

Hela artikeln http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...?version=92767

en annan höjdar kommentar är

MINGUS, måndag 18 december 2006:
Det roligaste var när Expressen sisådär tio minuter efter Discoverys start lade ut rubriken "lyssna på JOhan T Lindwalls klassiska radioreferat från uppskjutningen". Hur i helvete är något klassiskt efter tio minuter, när inte en käft förutom redaktionen själva hunnit lyssna på det än? Osmakligt och bisarrt!
Citera
2007-10-23, 10:32
Medlem
utters avatar
JTL rapporterade om när Fuglesang landade och beskrev hur motorerna dånade. Hade han gjort bara lite research hade han vetat att rymdärjan glidflyger när den landar.
Citera
2007-10-23, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av utter
JTL rapporterade om när Fuglesang landade och beskrev hur motorerna dånade. Hade han gjort bara lite research hade han vetat att rymdärjan glidflyger när den landar.

research och getingen/hunden hör väl inte riktigt ihop.

Frida Boisen skrev i sin blogg att han är nybliven pappa till en Alfred.
Citera
2007-10-23, 10:44
Bannlyst
På tal om Expressen: i söndags läste jag Johan T Lindwalls rafflande undersökning av den svenska kungavärlden (något som även frilansen Mikael Bergling gör i Journalisten, fast med hårdfakta och öppna källor). Johan T Lindwall refererar till sina ”små spioner” som uppgiftslämnare. Eftersom jag är en rättvisemärkt chefredaktör undrar jag: Vad säger Expressens ledning om att reportrar hyr in barn? Är barnarbete förenligt med Expressens publicistiska plattform? OSA ma@journalisten.se

MAJA AASE

http://www.journalisten.se/ledare.aspx?article_id=13904

Är det peddovarning på den här snubben?
Citera
2007-10-23, 11:02
Medlem
mishimas avatar
Han var nere i Sydostasien och rapporterade från inspelningen av Robinson något år i början 2000-talet. Strix betalade resan och boendet, efteråt fick de också en barnota på 10000. Fått det lilla berättat av en fd höjdare inom Strix.
Citera
2007-10-23, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han var nere i Sydostasien och rapporterade från inspelningen av Robinson något år i början 2000-talet. Strix betalade resan och boendet, efteråt fick de också en barnota på 10000. Fått det lilla berättat av en fd höjdare inom Strix.

Men var inte Niklas Svensson expressens robinsson reporter då? Han skrev ju en bok om det t o m. Ja dom två tillsammans därnere, då är jag mer förvånad över att dom fick så låg räkning. Jag hade nog gissat på en nolla till.
Citera
2007-10-23, 11:10
Medlem
blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego

Bengt Johan Tore Lindwall. Patetiskt?
Citera
2007-10-23, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blau
Bengt Johan Tore Lindwall. Patetiskt?

Kanske eftere Tore Skogman? Gulligt tycker jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto