Jag söker en ljudbok där en dykare hittar ett lik i en vattenfylld gruva, det är ett gammalt lik som har bevarats av något med koppar. Det är något hemligt sällskap som jagar en kompass från Andrés expedition.
Någon som känner igen det?
Alternativt om någon vet vem som snodde ljudboken ut brorsans bil :P
Hej!
Jag söker en bok som jag varken vet titel eller författare på.
Det är en man och en kvinna, okända för varandra, som går till samma psykolog.
Med tiden så visar det sig att de träffat varandra i tidigare liv. Märker psykologen.
Sen minns jag inget mer. Jag läste den för längesedan.
Hej!
Jag söker en bok som jag varken vet titel eller författare på.
Det är en man och en kvinna, okända för varandra, som går till samma psykolog.
Med tiden så visar det sig att de träffat varandra i tidigare liv. Märker psykologen.
Sen minns jag inget mer. Jag läste den för längesedan.
Tack på förhand!
Kan det vara denna (engelsk upplaga):
Citat:
SOULMATES REUNITED: THE TRUE REINCARNATION LOVE STORY OF A PSYCHIATRIST WHO REALIZED TWO OF HIS PATIENTS WHO’D NEVER EVEN MET IN THIS LIFETIME WERE HAVING SHARED PAST LIFE MEMORIES.
En barnbok från 70-talet. Det handlade om en hund som hette Pollux. En väldigt långhårig sak. De åkte tåg också, ånglok och det var någon stins med i handlingen. Var mycket bilder, så jag tror att den varit ett TV-program kanske i England, men öststaterna var ju de som var duktiga på dockor på den tiden. Någon som känner igen?
En barnbok från 70-talet. Det handlade om en hund som hette Pollux. En väldigt långhårig sak. De åkte tåg också, ånglok och det var någon stins med i handlingen. Var mycket bilder, så jag tror att den varit ett TV-program kanske i England, men öststaterna var ju de som var duktiga på dockor på den tiden. Någon som känner igen?
Här finns några exempel på en långhårig hund som heter Pollux, verkar ha varit både bok och film.
Toppen! Tack för svaret. Fick inga franska vibbar av mina minnen. Men det var ju också +50 år sedan jag läste den. Letar lite då och då efter den så man kan glädja den yngre generationen.
Toppen! Tack för svaret. Fick inga franska vibbar av mina minnen. Men det var ju också +50 år sedan jag läste den. Letar lite då och då efter den så man kan glädja den yngre generationen.
Läste något deckaraktigt för ungefär 15 år sedan, minns att handlingen (nog) utspelade sig i Swinging London. Bokens jag var en skurk som skojade skjortan av folk. Den var spännande, skriven med gott humör, bitvis väldigt rolig.
Förmodligen det enda opus den engelske författaren lämnat ifrån sig.
Förstår att jag inte kommer att få något svar…men blir glad om någon kan föreslå något liknande.
(En sådan bok jag skulle vilja skriva själv, om jag kunde)
Jag är dålig på att läsa äldre litteratur. Alltså typ 1800-talet till typ 1970.
Jag som gillar deckare/kriminalromaner etc har läst en del Agatha Christie och Arthur Conan Doyle. Bland klassiker och annan äldre litteratur så är det en ganska blandad kompott. Jag gillar tex Jack London - Varghunden, Selma Lagerlöf - Kejsarn av Portugallien, J.R.R Tolkiens böcker om Bilbo/Hobbit och Sagan om Ringen, Daniel Defoe - Robinson Crusoe, Alexandre Dumas - Greven av Monte Cristo, Bram Stoker - Dracula, Mary Shelley - Frankenstein, Robert Louis Stevensons böcker Doktor Jekyll och mr Hyde samt Skattkammarön, Charles Dickens - Oliver Twist, Mark Twain - Tom Sawyers äventyr samt Huckleberry Finns äventyr.
Så det får tex gärna vara deckare, äventyr, skräck eller liknande. Men jag är öppen för det mesta. Har lite svårt för kärlekshistorier bara, så jag vet inte om jag ska ge Jane Austen och liknande författare en chans och läsa några böcker ändå.
Tänkte börja läsa Edgar Allan Poe härnäst. Har köpt Morden på Rue Morgue : Auguste Dupin-novellerna samt Den svarta katten och andra noveller.