Det är inte en dikt och den handlar inte om en äldre dam, men så mycket annat stämmer att jag ändå tipsar om att du kan se om det möjligen kan vara den. Om det inte är den är jag rätt övertygad om att den du har läst på något sätt anspelar på Strindberg, och då går den kanske att hitta med hjälp av den ingången.
Det ÄR den! Tusen tack!!! Jag kom ihåg andemeningen men inte alls att det var en man och under så kort tid som två år. Inte så konstigt att de, ganska få men ändå, jag frågat inte kopplat ihop det.
Du har gjort, inte bara min dag, utan år <3
Söker en självbiografi om en som typ var ledare/chef för ett koncentrationsläger under andra världskriget. Jag vet att han kom ursprungligen från Österrike.
Söker en självbiografi om en som typ var ledare/chef för ett koncentrationsläger under andra världskriget. Jag vet att han kom ursprungligen från Österrike.
Tror det finns flera biografier om honom, men inte säker på om det finns specifikt någon självbiografi (eftersom han begick självmord i krigets slutskede).
Rudolf Höss hann skriva en självbiografi innan han avrättades.
Men han var tysk.