Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2007-10-29, 20:46
  #37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Notar är det rätta svaret på gåtan

ja jag har också hört det namnet.
Citera
2007-11-01, 10:06
  #38
Medlem
jensericssons avatar
men hur gjorde de?

frågan kvarstår. 50 miljoner är en rejäl hög med pengar, det fungerar inte att bara plocka över lite pengar till sitt privata.
Så har någon insyn?
/J
Citera
2007-11-01, 10:16
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pupe73
Det är inte Christer Magnusson AB. Känner familjen väl och inga är häktade..

Det är Södermäklarna. Iaf enligt deras egna personal..

Lustigt att en man med så sköna connections inte vet ett jävla skit. Lägg ner pajasgissningarna och kom fram med nåt där det åtminstone finns tillstymmelse till substans. Kan någon inte bara säga vilken firma det faktiskt rör sig om?
Citera
2007-11-01, 11:53
  #40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skrilla
Lustigt att en man med så sköna connections inte vet ett jävla skit. Lägg ner pajasgissningarna och kom fram med nåt där det åtminstone finns tillstymmelse till substans. Kan någon inte bara säga vilken firma det faktiskt rör sig om?


NOTAR är namnet.
Citera
2007-11-01, 19:44
  #41
Medlem
Adam Weishaupts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
NOTAR är namnet.

På notar finns det inte tre 50-åringar. Däremot ryktas det om SMH. Jag kan dock inte bekräfta det.
Citera
2007-11-06, 09:37
  #42
Medlem
Kan lägga in lite info.. det är exakt så enkelt som att dom flyttar över pengar till sitt privata konto.. felet dom gjort är i den mängd som dom skyfflat in slantarna så funkar det inte...

herr med samma namn som sin byrå satt häktat för ett antal månader sedan för samma sak.. tror media bara är lite sena.. sen var det även folk från en annan byrå... den med samma namn som gallerian i övik..

Sen kan jag inte svära på att det inte kommit någon fler som gjort samma idioti sak...
Citera
2007-11-06, 11:56
  #43
Medlem
Tack för infon, verkar dock vara lite spridda gissningar. Tror Notar är för toppstyrt + att de norska ägarna nog skulle sätta stopp illa kvickt om det ens ryktades om dylika missförhållanden. Södermäklarna känns ju som ett försök från Pupe73 att styra bort misstankarna från CM, och den där Ö-viks gallerian var ju ett annat spår. Kanske helt enkelt så att det är fler än en firma som satt detta i system.
Citera
2007-11-12, 03:16
  #44
Medlem
det som jag vet är att det är 2 firmor som haft folk häktade... och dom har nämnts i tråden som en galleria i övik och den med en kort förkortning..

det är vad som jag hört med förstahandsberättelser..


dom andra större kedjorna där funkar det inte att köra på det viset i samma utsträckning att det föekommer bland alla mäklare är ingen nyhet , nyheten eller felet var mängden denna gång.. men ska mna umgås med dom stora pojkarna så måste man ju ha slantar där efter kanske..
Citera
2007-12-10, 03:08
  #45
Medlem
knors avatar
En av firmorna

Lite om en av firmorna, tolkar jag det som. Verkar vara jubelidioter. Att komma stickande med falska kvitton i det här läget verkar ju genuint korkat.
http://dinapengar.se/Avdelningar/Art...2%5c08%5c15590
Citera
2007-12-10, 10:05
  #46
Medlem
dom är inte kända för att vara så smarta..
deras namn finns bland alla gissningar och även på sidan 4..

kan nog räkna bort notar..

dessa kvitton visar den osmarta svensken som inser att det är förlorat och försöker rädda det som räddas kan...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback