Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-21, 18:57
  #1
Medlem
Usa använder ju sig av Ntsc, och vi av pal... Är det inte så?

Kan jag spela ett ntsc format i min svenska konsoll? eller ska jag avbeställa min order?
Citera
2007-10-21, 18:59
  #2
Avstängd
Zacays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grotttan
Usa använder ju sig av Ntsc, och vi av pal... Är det inte så?

Kan jag spela ett ntsc format i min svenska konsoll? eller ska jag avbeställa min order?
De borde du nog ifall du inte chippar de snarast.
Citera
2007-10-21, 20:01
  #3
Medlem
NovaStrams avatar
Nej du kan inte spela NTSC spel på en omodifierad PAL Ps2 enhet. Chippa äre som gäller.
Citera
2007-10-21, 20:07
  #4
Medlem
Megalomanias avatar
Jag vet inte om de har kommit ut på marknaden ännu men jag vet att det ska vara på gång med externa chip som man ansluter till porten för minneskort. Kan vara värt att kolla upp om du inte har lust att öppna och löda.
Citera
2007-10-21, 20:34
  #5
Avstängd
schill88s avatar
Jag kommer ihåg att jag köpte en kabel till min ps1 för att kunna spela ntsc spel på. Inte alla funkade dock =/ ibland så saknade dom ljud eller var svartvita.
Citera
2007-10-22, 07:59
  #6
Medlem
miklons avatar
Det fungerar också att använda sig av en boot-skiva, som Swap Magic 3. Åtminstone fungerar det att köra brända NTSC-skivor med den metoden.
Citera
2007-10-23, 13:42
  #7
Medlem
tackar så mycket.

då tar jag och avbeställer min order med andra ord.
Citera
2011-11-12, 12:41
  #8
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Det fungerar också att använda sig av en boot-skiva, som Swap Magic 3. Åtminstone fungerar det att köra brända NTSC-skivor med den metoden.

kommer de Amerikanska spelen gå i sin ursprungliga hastighet med 60hz isåfall?
Citera
2011-11-13, 23:33
  #9
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
kommer de Amerikanska spelen gå i sin ursprungliga hastighet med 60hz isåfall?

va
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback