Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-10-19, 18:20
  #1
Medlem
RiddareRalfs avatar
Godkväll Flashback.

Jag har ett problem, visst kan man tänka sig att denna borde passa in i "Jag har problem med flickvännen"-tråden men det är inte riktigt så.
Jag och min flickvän har talat om det här och vi vet inte riktigt hur vi ska lösa detta.

Vårat problem är i största grad att hon inte har någon tid.
Vi båda älskar varandra och vill inte bryta upp men vi träffas allt för sällan, kanske 1-2 gånger varannan vecka.

Min flickvän som går en naturlinje har väldigt mycket skola och jag vill inte att hon ska börja slarva med den bara för att vi är tillsammans.
Hon har även väldigt många hobbys och likadant där så vill jag inte att hon ska sluta med dom.
Jag skulle inte vilja sluta med en hobby jag hade bara för att jag blev tillsammans med någon.

När vi träffas så sällan som vi gör så känns det inte som ett förhållande utan mer som dejting.

Så, vad tycker ni om vår sitatuion, hur löser man det?
Jag förslog att vi skulle kanske träffas någon timma innan någon av hennes verksamheter börjar men det skulle bara stressa henne även mer, och det vill jag såklart inte då jag märker att hon är väldigt stressad.

Så, för att summera så vill jag inte att hon ska slarva eller sluta med något för min skull, utan att hon ska satsa på det hon gör.

Ni förstår nog situationen, som jag ser på som lite lustig. Båda älskar varandra men det går inte, det blir alltså inget. Om nu två personer älskar varandra så varför ska det då inte gå?
Citera
2007-10-19, 18:27
  #2
Medlem
blue_dots avatar
Jag vet hur du har det, har varit i samma sits själv..
Det enda du kan göra är att vänta på att hon blir klar med sin utbildning, alternativt be henne att sluta med en av sina hobbysar.
Jag valde dock det 1:a och det sög, men vad gör man inte för kärleken?
Citera
2007-10-19, 18:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiddareRalf
Godkväll Flashback.

Jag har ett problem, visst kan man tänka sig att denna borde passa in i "Jag har problem med flickvännen"-tråden men det är inte riktigt så.
Jag och min flickvän har talat om det här och vi vet inte riktigt hur vi ska lösa detta.

Vårat problem är i största grad att hon inte har någon tid.
Vi båda älskar varandra och vill inte bryta upp men vi träffas allt för sällan, kanske 1-2 gånger varannan vecka.

Min flickvän som går en naturlinje har väldigt mycket skola och jag vill inte att hon ska börja slarva med den bara för att vi är tillsammans.
Hon har även väldigt många hobbys och likadant där så vill jag inte att hon ska sluta med dom.
Jag skulle inte vilja sluta med en hobby jag hade bara för att jag blev tillsammans med någon.

När vi träffas så sällan som vi gör så känns det inte som ett förhållande utan mer som dejting.

Så, vad tycker ni om vår sitatuion, hur löser man det?
Jag förslog att vi skulle kanske träffas någon timma innan någon av hennes verksamheter börjar men det skulle bara stressa henne även mer, och det vill jag såklart inte då jag märker att hon är väldigt stressad.

Så, för att summera så vill jag inte att hon ska slarva eller sluta med något för min skull, utan att hon ska satsa på det hon gör.

Ni förstår nog situationen, som jag ser på som lite lustig. Båda älskar varandra men det går inte, det blir alltså inget. Om nu två personer älskar varandra så varför ska det då inte gå?

Vad är det som "inte blir något", menar du? Älskar(stora ord, btw...)ni varandra, så övervinner och överlever "Kärleken" allt. Eller?
Låt skola och utbildning gå före lek och lusta.
Citera
2007-10-19, 18:44
  #4
Medlem
RiddareRalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue_dot
Jag vet hur du har det, har varit i samma sits själv..
Det enda du kan göra är att vänta på att hon blir klar med sin utbildning, alternativt be henne att sluta med en av sina hobbysar.
Jag valde dock det 1:a och det sög, men vad gör man inte för kärleken?
Jag vill som sagt inte att hon ska sluta med något, det känns inte rätt. Men samtidigt känns det fel att träffas så sällan, det blir nog ettan för mig med.

Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Vad är det som "inte blir något", menar du? Älskar(stora ord, btw...)ni varandra, så övervinner och överlever "Kärleken" allt. Eller?
Låt skola och utbildning gå före lek och lusta.
Det är sant, skola och utbildning i första hand. Ja, men sedan kommer jag även rycka in i Januari så då kommer vi träffas ännu mer sällan, fast med tanke på att vi redan träffas så sällan så kanske det bara bygger upp vårt förhållande så att vår frånvaro när jag är i Lumpen inte känns så stor.
Fast det är nog mest önsketänkande...
Citera
2007-10-19, 18:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiddareRalf
Jag vill som sagt inte att hon ska sluta med något, det känns inte rätt. Men samtidigt känns det fel att träffas så sällan, det blir nog ettan för mig med.

Det är sant, skola och utbildning i första hand. Ja, men sedan kommer jag även rycka in i Januari så då kommer vi träffas ännu mer sällan, fast med tanke på att vi redan träffas så sällan så kanske det bara bygger upp vårt förhållande så att vår frånvaro när jag är i Lumpen inte känns så stor.
Fast det är nog mest önsketänkande...

Förmodligen det som återstår att se då, om detta verkligen handlar om "Kärlek"?
Äkta kärlek överlever allt, allt annat är passion.
Citera
2007-10-19, 18:50
  #6
Medlem
blue_dots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiddareRalf
Jag vill som sagt inte att hon ska sluta med något, det känns inte rätt. Men samtidigt känns det fel att träffas så sällan, det blir nog ettan för mig med.
.

Det känns som att du vet svaret nu..
Jag vet att det är skittråkigt, men så är det under en sådan här period.
Är eran kärlek äkta så kommer den att överleva denna prövning!
Citera
2007-10-19, 18:54
  #7
Medlem
RiddareRalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue_dot
Det känns som att du vet svaret nu..
Jag vet att det är skittråkigt, men så är det under en sådan här period.
Är eran kärlek äkta så kommer den att överleva denna prövning!
Ja det är sant. Men det är ändå irriterande, varför ska det inte vara simpelt för?
Båda parterna vill men det blir krångligt... suck, life is life antar jag...
Citera
2007-10-19, 19:00
  #8
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiddareRalf
Godkväll Flashback.

Jag har ett problem, visst kan man tänka sig att denna borde passa in i "Jag har problem med flickvännen"-tråden men det är inte riktigt så.
Jag och min flickvän har talat om det här och vi vet inte riktigt hur vi ska lösa detta.

Vårat problem är i största grad att hon inte har någon tid.
Vi båda älskar varandra och vill inte bryta upp men vi träffas allt för sällan, kanske 1-2 gånger varannan vecka.

Min flickvän som går en naturlinje har väldigt mycket skola och jag vill inte att hon ska börja slarva med den bara för att vi är tillsammans.
Hon har även väldigt många hobbys och likadant där så vill jag inte att hon ska sluta med dom.
Jag skulle inte vilja sluta med en hobby jag hade bara för att jag blev tillsammans med någon.

När vi träffas så sällan som vi gör så känns det inte som ett förhållande utan mer som dejting.

Så, vad tycker ni om vår sitatuion, hur löser man det?
Jag förslog att vi skulle kanske träffas någon timma innan någon av hennes verksamheter börjar men det skulle bara stressa henne även mer, och det vill jag såklart inte då jag märker att hon är väldigt stressad.

Så, för att summera så vill jag inte att hon ska slarva eller sluta med något för min skull, utan att hon ska satsa på det hon gör.

Ni förstår nog situationen, som jag ser på som lite lustig. Båda älskar varandra men det går inte, det blir alltså inget. Om nu två personer älskar varandra så varför ska det då inte gå?
Det låter som hon inte prioriterar dig så värst högt. Hon behöver ju inte ge upp varenda hobby, men hon behöver nog inse att hon inte har tid att göra allt hon vill, och att det går ut över förhållandet.
Citera
2007-10-19, 19:18
  #9
Medlem
RiddareRalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Det låter som hon inte prioriterar dig så värst högt. Hon behöver ju inte ge upp varenda hobby, men hon behöver nog inse att hon inte har tid att göra allt hon vill, och att det går ut över förhållandet.
Jo det är sant. Men samtidigt vill jag inte heller att hon ska sluta med någon hobby.
När vi talade om vårat problem och hon sa att hon kanske kunda sluta någon av sina hobbysar så mådde jag bara dåligt, jag vill inte att hon ska offra något hon tycker om och något hon är duktig på, bara dumt. Hellre har jag som det är.
Citera
2007-10-19, 19:19
  #10
Medlem
blue_dots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiddareRalf
Hellre har jag som det är.

Bra! Rid ut vågen bara, det kommer att bli bättre!
När blir hon klar med sin utbildning då?
Citera
2007-10-19, 19:22
  #11
Medlem
RiddareRalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue_dot
Bra! Rid ut vågen bara, det kommer att bli bättre!
När blir hon klar med sin utbildning då?
Hon går i tvåan nu men jag kommer ju rycka in i Januari, så det spelar ju ingen större roll. Om vi överlever min lumpartid så kan jag faktiskt se en framtid för oss, även om det är svårt att se det nu.
Och missförstå mig inte, jag ser att det är svårt pga den lilla tid vi träffas och inte för att vi inte är rätt tillsammans.
Citera
2007-10-19, 19:24
  #12
Medlem
blue_dots avatar
Ok. Lycka till med allt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback