Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-10-18, 12:29
  #1
Medlem
http://www.aftonbladet.se/goteborg/article1030279.ab

Vad säger ni spontant, kriminella ska göra problemområden "tryggare", yeah right....
Jag vet att många så kallade "trygghetsvärdar" ( Lugna gatan osv...) är själva kriminella eller har ett kriminellt förflutet, och en gång kriminell alltid kriminell, statistiken visar det.
Det här känns som ännu ett försök att återanpassa idioterna och ge dem låtsasjobb, men funkar det ? Jag är mycket skeptisk....

Varför ska man premiera de som misskött sig och ge dem förtur till arbete osv, när ska politrukerna lägga av med flummerierna egentligen ?
Citera
2007-10-18, 13:28
  #2
Medlem
The moonmans avatar
Hahaha! Kommer ihåg när jag och en polare satt på McDonalds Slussen efter en blöt kväll. Bakom mig sitter ett gäng och snackar på rinkebysvenska om hur jävla mycket de hade spöat på en lirare. Undrar vad det är för idioter och vänder mig om. Hela gänget sitter i röda jackor "Lugna gatan" eller något liknande sponsrade av SL
Citera
2007-10-18, 17:14
  #3
Medlem
flashwriters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The moonman
Hahaha! Kommer ihåg när jag och en polare satt på McDonalds Slussen efter en blöt kväll. Bakom mig sitter ett gäng och snackar på rinkebysvenska om hur jävla mycket de hade spöat på en lirare. Undrar vad det är för idioter och vänder mig om. Hela gänget sitter i röda jackor "Lugna gatan" eller något liknande sponsrade av SL

Jag hade fan börjat grina av hopplöshet.

Det konstiga med sverige är att det alltid ska provas en massa konstiga metoder hit och dit. Men man är paniskt förskräckt inför att prova att låsa in kriminellt slödder för alltid, stänga gränserna och kasta ut så många svartingar som möjligt för att se hur mycket kriminaliteten skulle minska då.
Citera
2007-10-18, 17:54
  #4
Medlem
Liknande projekt har alltid misslyckats. Non fighting generation t.ex. gick upp i rök när de åkte dit för misshandel en efter en.
Citera
2007-10-18, 19:00
  #5
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The moonman
Hahaha! Kommer ihåg när jag och en polare satt på McDonalds Slussen efter en blöt kväll. Bakom mig sitter ett gäng och snackar på rinkebysvenska om hur jävla mycket de hade spöat på en lirare. Undrar vad det är för idioter och vänder mig om. Hela gänget sitter i röda jackor "Lugna gatan" eller något liknande sponsrade av SL

Tack för vittnesmålet, det bekräftar alla fördomar om den så kallade anpassningen av skithögarna !
Citera
2007-10-18, 19:55
  #6
Medlem
Non fighting generation räddade tyvärr ett skinhuvud att få däng av ett invandrargäng i början på 90-talet. ska se om jag kan få det bekräftat
Citera
2007-10-19, 19:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
http://www.aftonbladet.se/goteborg/article1030279.ab

Vad säger ni spontant, kriminella ska göra problemområden "tryggare", yeah right....
Jag vet att många så kallade "trygghetsvärdar" ( Lugna gatan osv...) är själva kriminella eller har ett kriminellt förflutet, och en gång kriminell alltid kriminell, statistiken visar det.
Det här känns som ännu ett försök att återanpassa idioterna och ge dem låtsasjobb, men funkar det ? Jag är mycket skeptisk....

Varför ska man premiera de som misskött sig och ge dem förtur till arbete osv, när ska politrukerna lägga av med flummerierna egentligen ?

Så där är det alltid, idioterna premieras och man pissar på dom skötsamma. Se på äcklet Paolo Roberto som gjort karriär på att först misshandla folk och sen sitta och skryta om det. Vidrig är han! Och sånt gillar sossarna.
Citera
2007-10-19, 20:30
  #8
Medlem
wildFevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggerik
Non fighting generation räddade tyvärr ett skinhuvud att få däng av ett invandrargäng i början på 90-talet. ska se om jag kan få det bekräftat

Det här tror jag inte ett skit på, NFG var som ett inter-förorts gäng där folk gick med enbart för att slåss.

Varför tror du annars att alla lösa typer va med där? för att få en ball jacka gratis?
Citera
2007-10-19, 20:59
  #9
Medlem
judaass avatar
För min del kan dom väl la få sätta andra kriminella att göra det, men ge fan i att ge det till nån skabbiga jävel som inte kan svenska då. Sätt HA eller bandidos på det och låt dom skicka någon lokal grabb typ "Knut Knutsson" 200 kilo tung och en fet jävla batong i handen för att rensa upp.

Jag har iaf aldrig blivit illa behandlat av sådana människor, snarare tvärtom, sen att dom har grov krim för sig kan jag väl stå ut med om dom får bort packen som gör att svenska tonåringar inte kan gå runt i diverse städer utan att bli påhoppade på kvällarna.
Citera
2007-10-19, 21:07
  #10
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judaas
För min del kan dom väl la få sätta andra kriminella att göra det, men ge fan i att ge det till nån skabbiga jävel som inte kan svenska då. Sätt HA eller bandidos på det och låt dom skicka någon lokal grabb typ "Knut Knutsson" 200 kilo tung och en fet jävla batong i handen för att rensa upp.

Jag har iaf aldrig blivit illa behandlat av sådana människor, snarare tvärtom, sen att dom har grov krim för sig kan jag väl stå ut med om dom får bort packen som gör att svenska tonåringar inte kan gå runt i diverse städer utan att bli påhoppade på kvällarna.

Jag har faktiskt heller aldrig blivit illa behandlad av HA-medlemmar eller dyliak grupper utan oftast är dom rätt trevliga och rätt artiga trots allt, sen att dom gör kriminella saker är en annan femma.
Citera
2007-10-19, 21:11
  #11
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
http://www.aftonbladet.se/goteborg/article1030279.ab

Vad säger ni spontant, kriminella ska göra problemområden "tryggare", yeah right....
Jag vet att många så kallade "trygghetsvärdar" ( Lugna gatan osv...) är själva kriminella eller har ett kriminellt förflutet, och en gång kriminell alltid kriminell, statistiken visar det.
Det här känns som ännu ett försök att återanpassa idioterna och ge dem låtsasjobb, men funkar det ? Jag är mycket skeptisk....

Varför ska man premiera de som misskött sig och ge dem förtur till arbete osv, när ska politrukerna lägga av med flummerierna egentligen ?

Du missar ju hela poängen. Killen ska inte gå runt i området och hålla ett öga, han är med och planerar. Berättar hur en kriminell ser på områden och kan undvika vanliga fällor.

På samma sätt som hackers oftas blir erbjudna jobb som har med säkerhet att göra, de har ett annat synsätt.
Citera
2007-10-26, 15:28
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildFever
Det här tror jag inte ett skit på, NFG var som ett inter-förorts gäng där folk gick med enbart för att slåss.

Varför tror du annars att alla lösa typer va med där? för att få en ball jacka gratis?

som sagt jag ska försöka få fram en källa
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback