Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-10-18, 09:53
  #13
Medlem
erikbes avatar
Min pappa brukade köra

Citat:
"Och gud sade -Vademecum, så blev det mecum"
Citera
2007-10-18, 10:17
  #14
Medlem
Pontus900s avatar
Känner att detta var väldigt djupt.......I like!
Citera
2007-10-18, 10:39
  #15
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Jodå jag fattar skämtet precis, men fattar inte du skämtet i mitt inlägg?
"Vademecum" "vad e me-cum"

Ho Ho jo faktiskt nu, ursäkta jag hade ju hamnat i ett försvarsläge så jag tollkade nog in dig till "mobbarna" i all hasst

Bra där har vi 1 skämt om Vadmecum! Och ansiktet är nu räddat för den här tråden samt min enorma ljuphet!
Citera
2007-10-18, 10:41
  #16
Medlem
Herr Bökbergs avatar
.....................Ska vi försöka klämma ett till skämt ochså...sedan får vi ge vi oss!
Citera
2007-10-18, 11:15
  #17
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOKO_MOTIV
Dessutom är ordet Vademecum latin och betyder ”gå med mig”

Exakt, och dessutom är Vademecum ett utav Sveriges äldsta företag om jag inte missminner mig. Hovleverantör och allt. Alltså långt innan uttrycket "cum" introducerades via porren.

Och nej, jag tycker fortfarande inte att detta är kul.
Citera
2007-10-18, 12:30
  #18
Medlem
Crices avatar
En man kommer in på en pizzeria, går upp till disken och säger:

- Aa tjena jag ringde och beställde en pizza.

Varpå den skäggige bagaren svarar:

- Va de me cum eller salami?



Jag försökte i alla fall.
Citera
2007-10-18, 21:15
  #19
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Det var inte för att förklara skämtet, det var bara att jag som en liten bonus låtsades spela på att jag desperat minsan skulle hitta något snuskigt i varenda strof i ordet för att förvärra helheten och då avslöja att upphovsmännen hade tänkt som jag, dvs ännu snuskigare änn bara dom uppenbara 3 sissta bokstäverna..capiche?
!

ok nu blev det plötsligt skitkul
Citera
2007-10-18, 21:18
  #20
Medlem
JazzforMiless avatar
Jag har alltid tänkt det som "var det med cum", men roligare än så vet jag inte om det blir.. Lite kul är det dock på kvällskvisten när man skall putsa tänderna.
Citera
2018-09-28, 18:04
  #21
Medlem
volvo 240s avatar
Nädu, dt där var väl långsökt. Locums I<3cum tar ju alla pris. Ang Vademecum annars så har de ju ändrat på smaken på munvattnet.. riktigt tråkigt. Pappa hade alltid det sedan sen 80-tal och jag fic k smaka som lite godis, sen hade jag en flaska från 2010 i min bil och nu när den är slut köpte jag en ny. Smakar väldigt annorlunda.. trist :/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback