• 1
  • 2
2007-10-17, 23:17
Bannlyst
satt och pillade lite me datan och skulle fra ver lite filer frn min kra moders hrddisk. S fick jag inte den att fungera i min data av nn enledning s gick in i partioneroch p ntt stt s tog jag bort hennes hrddisk som partion o0ch fr inte den att fungera igen. r all data som lg p hennes hrddisk borta nu eller gr det att komma t filerna som ligger dr. r bara massa boldfiler och annat som jag behver komma t fr ska nd tmma hrddisken sen. men de dr filerna va tydligen vldigt viktiga fr mor.
gr det att rdda dom p ngot vis???
Citera
2007-10-18, 01:13
Medlem
qpXs avatar
nu gller det att inte frhasta dig om du vill ha tillbaka sakerna p disken dr

ska INTE en ny partition ver det dr. det skulle frsvra det hela

mitt tips r att stta i disken i en annan fungerande dator som har t.ex XP installerat redan och kra ett terstllningsprogram exempelvis "GetDataBack" mot hrddisken och se om det gr att hitta t filerna, jag har rkat tagit bort en partition och kunnat rdda det mesta av innehlla med det programmet. det finns skert fler alternativ om du vill anvnda ett annat program.

lycka till !
Citera
2007-10-18, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qpX
nu gller det att inte frhasta dig om du vill ha tillbaka sakerna p disken dr

ska INTE en ny partition ver det dr. det skulle frsvra det hela

mitt tips r att stta i disken i en annan fungerande dator som har t.ex XP installerat redan och kra ett terstllningsprogram exempelvis "GetDataBack" mot hrddisken och se om det gr att hitta t filerna, jag har rkat tagit bort en partition och kunnat rdda det mesta av innehlla med det programmet. det finns skert fler alternativ om du vill anvnda ett annat program.

lycka till !

nu e de ju s att jag redan rkat skapa en ny partion ver den i ett desperat frsk att hoppas p att filerna skulle vara kvar. dock har jag inte formaterat den. s det ligger en ny partion dr men den gr ej att ppna utan att formatera.
har frskt att testa det programmet som du freslog. Men nr det kommit ca halvvgs s stngs hela datorn av. Vad kan detta bero p??
Gr det mjligen att lmna in hd:n till ett datafretag dr dom mjligen skulle kunna rdda filerna..
Citera
2007-10-18, 22:03
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0din
Gr det mjligen att lmna in hd:n till ett datafretag dr dom mjligen skulle kunna rdda filerna..

Om pengar r ngot du har alldeles fr mycket av.
Citera
2007-10-19, 08:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Partition Magic r ven en vn i detta fall.
Citera
2007-10-19, 08:51
Medlem
Freddalfs avatar
Citat:
satt och pillade lite me datan och skulle fra ver lite filer frn min kra moders hrddisk. S fick jag inte den att fungera i min data av nn enledning s gick in i partioneroch p ntt stt s tog jag bort hennes hrddisk som partion o0ch fr inte den att fungera igen. r all data som lg p hennes hrddisk borta nu eller gr det att komma t filerna som ligger dr. r bara massa boldfiler och annat som jag behver komma t fr ska nd tmma hrddisken sen. men de dr filerna va tydligen vldigt viktiga fr mor.
gr det att rdda dom p ngot vis???

Jag hller med gpX. GetDataBack fungerade alldeles utmrkt nr man syrras disk fick fr sig att tappa indexeringsfilen som gjorde disken olsbar.
Jag stoppade in disken i en annan dator, markerade allt jag ville terskapa och lt den tugga i en 10-15 timmar. Efter det var valda filer terstllda. (Notera dock att det var bara ca. 40% av diskens innehll som var vrt att terskapa.)
Efter det var det bara att formatera, s funkade den alldeles utmrkt.

Edit: Missade att lsa att du hade gjort desperata frsk. Prova att kra programmet p ytterligare en dator och frsk terskapa igen. Jag vill dra mig til minnes att GetDataBack fick datorn att lsa sig en gng, men det var bara att gra ett nytt frsk, och d funkade det utmrkt. GE INTE UPP!
Citera
2007-10-22, 22:54
Bannlyst
okej har blst om min egen dator i hopp om att den nu ska klara av att kra klart programmet.
har bara lite snabba frger om vilket program man skall kra och huiruvida man skall g till vga.
S som jag frstr det s skall man frska ska egenom disken med getdataback fr ntfs pga att disken hade ntfs nr hade filsystem.

har ven ftt nn info om att man skulle kunna gra nn form av image fil av disken fr att sen kunna plocka filer frn den. (frstr inte hur men ok)

Men skall frska kra get databack nu.. Hller tummarna p att det skall fungera..
Citera
2007-10-23, 03:25
Bannlyst
Det gick...

det fungerade. Nu e bara problemet att jag inte kan kopiera ver filerna till datan. kan visserligen ppna dem men inte kopiera dem. Krvs att man har licenserade versionen. Hur fr jag tag p den. har skt lite p google och andra sidor efter nn ket code men har inte hittat ngon nnu.. nn som kan ge ntt tips.. skulle vida uppskattas..
Citera
2007-10-23, 08:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
det fungerade. Nu e bara problemet att jag inte kan kopiera ver filerna till datan. kan visserligen ppna dem men inte kopiera dem. Krvs att man har licenserade versionen. Hur fr jag tag p den. har skt lite p google och andra sidor efter nn ket code men har inte hittat ngon nnu.. nn som kan ge ntt tips.. skulle vida uppskattas..

Har du konto p Oink s ligger det dr.
Citera
2007-10-23, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du konto p Oink s ligger det dr.

Nej har tyvr inte de.. vet inte nns va oink e fr sida?? kunde du lnka??
Citera
2007-10-23, 14:36
Bannlyst
Ngon annan som visste vart man kunde f fram user+key...
Citera
2007-10-23, 16:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Nej har tyvr inte de.. vet inte nns va oink e fr sida?? kunde du lnka??

Tja, nyss hemkommen och slr igng den stora nyhetsmaskinen och ser att Oink r nedstngt.Du kan lsa mer under fildelningsforumet om detta om Oink.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in