Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-10-17, 15:38
  #1
Medlem
Arcanums avatar
Känns som om ämnet inte är särskilt unikt, men det känns ändå bra att få skriva av sig.

Jag har varit tillsammans med min flickvän i 2½ år, den första tjejen jag varit tillsammans med. Hon gjorde slut idag och det känns såklart jävligt konstigt. Vi hade ett distansförhållande som fungerade bra, men hon har tappat kärlekskänslorna för mig.

Skulle vara väldigt uppskattat med lite tips för att klara av den här tiden framåt. Bortse från Flashback-tipsen som att supa och ragga nya, hehe.
Citera
2007-10-17, 15:42
  #2
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanum
Känns som om ämnet inte är särskilt unikt, men det känns ändå bra att få skriva av sig.

Jag har varit tillsammans med min flickvän i 2½ år, den första tjejen jag varit tillsammans med. Hon gjorde slut idag och det känns såklart jävligt konstigt. Vi hade ett distansförhållande som fungerade bra, men hon har tappat kärlekskänslorna för mig.

Skulle vara väldigt uppskattat med lite tips för att klara av den här tiden framåt. Bortse från Flashback-tipsen som att supa och ragga nya, hehe.

Läs tråden:

Hur man hanterar en kärlekssorg, eller om dne heter "Hur hanterar man en kärleksorg" eller liknande.

Den är väl sisådär 100 sidor med tips eller något ;O.
Citera
2007-10-17, 15:45
  #3
Medlem
Fyfan, jag lider med dig! Jag tycker inte du ska supa ner dig för då blir det bara ännu värre efteråt, och jag vet inte hur du är men endel blir ju ganska känslosamma på fyllan och det är inte alltid så bra. Försök istället att vara med dina vänner och se alltid till att ha nåt att göra. Umgås med folk du trivs med och gör saker du tycker är roliga. Tro mig, det hjälper. Lycka till!
Citera
2007-10-17, 15:56
  #4
Medlem
MSDVs avatar
Passa på att vara med polarna nu så mycket som möjligt, gärna dina singel kompisar. Då kommer det att bli lättare att ställa om till singel livet. Plus att du har dina vänner omkring dig om det blir jobbigt.

Sen så har du ju förmodligen lite att ta igen, polarna brukar ju faktiskt komma i andra hand när man skaffar en tjej som man verkligen diggar. Det är mitt tips.
Citera
2007-10-17, 15:59
  #5
Medlem
Välkommen till klubben. Det går över, men det gör ont - länge. Kan inte ge dig något konkret tips, men jag kan säga vad man inte ska göra för att dämpa sorgen:

* Supa, knarka
* Träffa någon ny bara för att fylla hålet

Det som inte dödar, det härdar.
Citera
2007-10-17, 16:04
  #6
Medlem
Arcanums avatar
Tack för svaren, ska kolla igenom den länkade tråden.

Det enda positiva är att vi inte bor i samma stad och behöver på så sätt inte träffas, men det är bara fakta och lite svårt att inte gå efter sina känslor för tillfället. Sen är det, som sagt första gången jag blir dumpad efter ett långt förhållande, det kommer säkert hända igen, får försöka att tänka på att det är en av livets alla kryddor.
Citera
2007-10-17, 17:37
  #7
Medlem
Proformances avatar
Träna som en galning, gör problem mindre än vad man tror är möjligt.

träffa kompisar mycket och hitta på grejer med dom som lira fotboll, basket, squash, poker, tv-spel, dra ut på krogen, resa, osv
Citera
2007-10-17, 18:31
  #8
Avstängd
-UnderGround-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanum
Känns som om ämnet inte är särskilt unikt, men det känns ändå bra att få skriva av sig.

Jag har varit tillsammans med min flickvän i 2½ år, den första tjejen jag varit tillsammans med. Hon gjorde slut idag och det känns såklart jävligt konstigt. Vi hade ett distansförhållande som fungerade bra, men hon har tappat kärlekskänslorna för mig.

Skulle vara väldigt uppskattat med lite tips för att klara av den här tiden framåt. Bortse från Flashback-tipsen som att supa och ragga nya, hehe.


Det kan vara svårt med tanke på att ni inte bor i samma stad.

Det du SKA göra är att låta henne vara, hur svårt det än må vara.
Skulle hon ringa, bli inte allt för entusastisk. Agera coolt / lite kall.

Det funkar oftast. Har hon träffat en annan så spelar det ingen roll hur du agerar, 2½ år är inte lite! Hon har vant sig vid en viss levnadstill och förr eller senare ringer hon. När hon är ledsen, arg eller whatever, man skippar inte all kontakt bara sådär.

Vill du ha henne tillbaka, Spela svår.. och obekymrad.

Mina 2 cents... Ciao, pma mig ifall du vill ha fler råd och ifall det fungerar
Citera
2007-10-17, 19:33
  #9
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonde
...se alltid till att ha nåt att göra. Umgås med folk du trivs med och gör saker du tycker är roliga. Tro mig, det hjälper. Lycka till!

Instämmer helt.

Tjejen dumpade mig för 3 veckor sedan. Vi hade varit tillsammans i 3,5 år, och hon var den första (och sista? ) riktiga flickvännen jag haft. Sjukt jobbigt när man fick höra höra att hon inte ville ha mig nåmer, och att hon hittat nån annan. Gått som i ett jävla mörker sen dess typ. Även om det börjar bli bättre.

Man har sina pissdagar där allt är skit, och man har dagar där man mår rätt bra. Det går upp och ner, men det blir bättre och bättre.

Blir det för jobbigt - se till att ha någonting att göra. Något som gör att du måste fokusera på just det du nu gör, och slipper tänka på henne.

Livet går vidare Oavsett hur tungt det känns just nu så går det vidare...
Citera
2007-10-17, 19:36
  #10
Medlem
cocoss avatar
Som någorlunda nybliven singel själv.

Gör saker!

Försök spendera så lite tid med bara dig själv och dina tankar som möjligt..!

Och väldigt viktigt!

Se till att ha någon bra vän att prata ut med, när du väl behöver det. Så att du inte "desperatringer" till henne eller liknande..!
Citera
2007-10-17, 20:46
  #11
Medlem
Arcanums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -UnderGround-


Det kan vara svårt med tanke på att ni inte bor i samma stad.

Det du SKA göra är att låta henne vara, hur svårt det än må vara.
Skulle hon ringa, bli inte allt för entusastisk. Agera coolt / lite kall.

Det funkar oftast. Har hon träffat en annan så spelar det ingen roll hur du agerar, 2½ år är inte lite! Hon har vant sig vid en viss levnadstill och förr eller senare ringer hon. När hon är ledsen, arg eller whatever, man skippar inte all kontakt bara sådär.

Saken är den att det till 99% alltid varit jag som ringt henne, så att hon skulle ringa tvivlar jag på. Dessutom så vill jag inte ha henne om hon är osäker på sina känslor, även om det känns tungt.

Citat:
Ursprungligen postat av cocos
Se till att ha någon bra vän att prata ut med, när du väl behöver det. Så att du inte "desperatringer" till henne eller liknande..!

Tack, jag vet. Jag har en riktigt bra vän vad gäller att bara prata ut om problem, vilket jag kommer utnyttja.
Citera
2007-10-17, 20:48
  #12
Medlem
Lär dig att umgås med dig själv lite?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback