Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-17, 02:03
Medlem
Jag har smått börjat fundera på att börja plugga, men inte just nu, till nästa höst.
Förra året säsongade jag i Österrike och snart ska jag åka jorden runt. Jag börjar smått få suget för studentlivet efter min kommande resa.
Men nu till problemet, vad ska man läsa egentligen?

Just nu skulle jag gärna vilja syssla med Reklam/Marknadsföring.
Vore riktigt kul att jobba på en reklambyrå av något slag. Ett jobb som reklamsäljare eller marknadsförare av någon sort skulle troligtvis vara intressant för mig.

Men vad ska man läsa för utbildning? Skulle helst vilja läsa i en studentstad på grund av allt runtomkring men andra ställen skulle också funka om det fanns en schysst utbildning.

Så, någon som har tips/erfarenhet av en utbildning som skulle passa mig?
Citera
2007-10-17, 16:51
Medlem
devtonixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FransAugust
Jag har smått börjat fundera på att börja plugga, men inte just nu, till nästa höst.
Förra året säsongade jag i Österrike och snart ska jag åka jorden runt. Jag börjar smått få suget för studentlivet efter min kommande resa.
Men nu till problemet, vad ska man läsa egentligen?

Just nu skulle jag gärna vilja syssla med Reklam/Marknadsföring.
Vore riktigt kul att jobba på en reklambyrå av något slag. Ett jobb som reklamsäljare eller marknadsförare av någon sort skulle troligtvis vara intressant för mig.

Men vad ska man läsa för utbildning? Skulle helst vilja läsa i en studentstad på grund av allt runtomkring men andra ställen skulle också funka om det fanns en schysst utbildning.

Så, någon som har tips/erfarenhet av en utbildning som skulle passa mig?

Det är ingen vidare arbetsmarknad för marknadsförare. Du bör överväga att läsa något annat.
Citera
2007-10-17, 17:08
Medlem
Tycker att du ska läsa precis det Devtonix läser/har läst. Rekomenderar starkt att du läser det vid samma universitet också, då detta universitet är ett av få här i landet, som ens är värt att utbilda sig vid. Sen kan du gå i hans fotspår; dvs. frekventera detta forum, i syfte att trampa på så många som möjligt.

Ps. Glöm inte att under dina år på universitet bygga upp ett stort missnöje med dig själv och din utbildning.
Citera
2007-10-17, 17:58
Medlem
devtonixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villblijurist
Tycker att du ska läsa precis det Devtonix läser/har läst. Rekomenderar starkt att du läser det vid samma universitet också, då detta universitet är ett av få här i landet, som ens är värt att utbilda sig vid. Sen kan du gå i hans fotspår; dvs. frekventera detta forum, i syfte att trampa på så många som möjligt.

Ps. Glöm inte att under dina år på universitet bygga upp ett stort missnöje med dig själv och din utbildning.

Vad talar du om? Anser du att det föreligger en god arbetsmarknad för marknadsförare?

Vad det andra anbelangar säger det mer om dig än om mig, i mitt tycke. Detta till trots var det tämligen roligt att läsa
Citera
2007-10-18, 12:28
Medlem
Men om man läser någon ekonomi-utbildning och riktar in sig på marknadsföring så får man väl ändå en väldigt bred utbildning om jobb som marknadsförare skulle skita sig.

Någon som vet hur det är att jobba som Mediasäljare?
Citera
2007-10-18, 12:52
Medlem
Handelshogskolan skulle ju givetvis vara ett bra val.

Kolla annars narmare pa Berghs School of Communication:

http://www.berghs.se/

Riktigt bra renomme i reklambranschen i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in