Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-02, 19:24
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moto
Ett Eurorun kanske är fel taktik om man vill hålla låg profil.Det lär ju bli fullt pådrag både från snut och media men hundratals outlaws här.
Undra var man har tänkt att lägga det...Åtvidaberg kanske
Kanske det optimala garderobsurklivandet med så stor träff att ingen vill stöka med dem där.

Det lär inte bli i trakterna runt Göteborg eller Malmö i alla fall.
Citera
2009-01-02, 19:57
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Hade moderchaptret i USA vetat att de verkade underjordiskt så skulle de fått västarna ryckta med en gång tror jag. Det är liksom inte värdigt AOA att göra så.
Haha och det tror du att dom inte vet om?

Vet du och jag och andra med oss här på FB det så lär definitivt även moderchaptret i USA veta om det.
Citera
2009-01-02, 19:58
Medlem
abc..barns avatar
run to the fun

en så stor träff i norden är stort....
Citera
2009-01-02, 19:59
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Där vi helt överens, skillnaden ligger i att tillhöra 1% eller inte. Men med tanka på att det är omc vi pratar om och deras handlande hamnar det i en annan nivå även om man föredrar det genuina och mest moraliska eller humanistiska.

Vill man tjäna pengar så kan det bevisligen underlätta om inte tom premiera att tillhära en väst eller organisation av visst märke. Den sk undre världen funkar så idag att tillhör du inte någon så är du öppet villebråd. Rånare tillhör till viss del undantagen. Till och med de köper skydd från HA för respektens skull förvisso.

Vore ju intressant att veta hur många i en 1% klubb som tjänar så jävla mycke stålar...Klubben får in viss andel av vad det nu är dom INTE gör

Håller med Wurzten, att ha en klubb underground är i mina ögon totalt meningslöst..Kan man ju bli frimurare istället...om det bara är hysh pysh och hemligaklubben grej. Att vara media horor utan speciellt intresse i MC'n som sig och kulturen, fattar jag inte heller..

På det sätter (om jag nu ska "hylla" någon 1% klubb) så är det väl HA. Dessa herrar träffar man ju på då och då, och det är iaf en del genuint biker intresserade herrar, där en del varit med i många år och dessutom t.o.m. på egen hand åker till klubbar som dom umgåtts med sedan tidigare.

Ett exempel, var på en klubbs 30års firande för lite över ett år sedan
På plats var 2 killar från HA, gamla snubbar som känt folk i denna klubb sedan tidigare, dom kom i väst, satt ner, drack några öl, snacka med folk, umgicks i lugn o ro...BMC kom i en bil...gick fram till present bordet, stog i en grupp med armarna i kors (dom stog faktiskt så ) under ca: 30-45 minuter utan att snacka med några andra gäster ed...Sen åkte dom...

Kom nu inte och säg, att värd klubben skulle sprungit dit med snittar och champange...Dom killarna som kom, var inga bikers, dom visst inte vad dom gjorde där, dom hade 0,1 % gemensamt med bikerklubben i fråga..Öhh sorry fredag och nu blev skrivklådan stor och jag tappa tråden , hehe..
Citera
2009-01-02, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Vore ju intressant att veta hur många i en 1% klubb som tjänar så jävla mycke stålar...Klubben får in viss andel av vad det nu är dom INTE gör

Håller med Wurzten, att ha en klubb underground är i mina ögon totalt meningslöst..Kan man ju bli frimurare istället...om det bara är hysh pysh och hemligaklubben grej. Att vara media horor utan speciellt intresse i MC'n som sig och kulturen, fattar jag inte heller..

På det sätter (om jag nu ska "hylla" någon 1% klubb) så är det väl HA. Dessa herrar träffar man ju på då och då, och det är iaf en del genuint biker intresserade herrar, där en del varit med i många år och dessutom t.o.m. på egen hand åker till klubbar som dom umgåtts med sedan tidigare.

På plats var 2 killar från HA, gamla snubbar som känt folk i denna klubb sedan tidigare, dom kom i väst, satt ner, drack några öl, snacka med folk, umgicks i lugn o ro...BMC kom i en bil...gick fram till present bordet, stog i en grupp med armarna i kors (dom stog faktiskt så ) under ca: 30-45 minuter utan att snacka med några andra gäster ed...Sen åkte dom...

Kom nu inte och säg, att värd klubben skulle sprungit dit med snittar och champange...Dom killarna som kom, var inga bikers, dom visst inte vad dom gjorde där, dom hade 0,1 % gemensamt med bikerklubben i fråga..Öhh sorry fredag och nu blev skrivklådan stor och jag tappa tråden , hehe..
fp
Citera
2009-01-02, 20:09
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay

Visst har du helt rätt i det men still. Din värld och en 1% skiljer sig ku i koder mm. Sen att HA är en genuin klubb och skiljer sig från bmc är säkert lika sant det.

Men som du själv säger. Off topic. När bmc dök upp i svea för första gången var det knappast som så att två man reste helvete och blev accepterade. Att HA reser runt är accepterat, de har redan den "respekten", om omc får den får vi väl se men jag som outsider tycker de har börjat bra sen får stibben säga vad han vill
Citera
2009-01-02, 20:10
Medlem
abc..barns avatar
lika

så gör väl Ha mc med om dom inte känner klubben ifråga väl...
sen är det nog skillnad på då och nu .. bmc o ha har inga konflikter nu. men har haft små sammadrabbningar genom åren i sverige men dom verkar ha upphört nu..
tycker båda klubbarna beter sig lika ...
Citera
2009-01-02, 20:31
Bannlyst
Det enda jag gillar med denna klubben är namnet. Jag må vara töntig men jag tycker det är coolt och symboliskt och rebelliskt. Inget hyckleri direkt =)
Citera
2009-01-02, 20:33
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEWEREWOLF
Haha och det tror du att dom inte vet om?

Vet du och jag och andra med oss här på FB det så lär definitivt även moderchaptret i USA veta om det.
Jag är inte lika säker på det. Jag menar, de är ju ett skämt i bikerkretsar idag. DET vet gubbarna i USA säkert inte.
Citera
2009-01-02, 20:35
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abc..barn
en så stor träff i norden är stort....
Nu är ju det en helt annan träff.
Citera
2009-01-02, 20:38
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Visst har du helt rätt i det men still. Din värld och en 1% skiljer sig ku i koder mm. Sen att HA är en genuin klubb och skiljer sig från bmc är säkert lika sant det.

Men som du själv säger. Off topic. När bmc dök upp i svea för första gången var det knappast som så att två man reste helvete och blev accepterade. Att HA reser runt är accepterat, de har redan den "respekten", om omc får den får vi väl se men jag som outsider tycker de har börjat bra sen får stibben säga vad han vill
BMC etablerades här av genuina bikers som inte var att leka med. Men i dagen läge spelar de klart andrafiolen och syns inte alls lika mycket.
Citera
2009-01-02, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Jag är inte lika säker på det. Jag menar, de är ju ett skämt i bikerkretsar idag. DET vet gubbarna i USA säkert inte.

Du tror alltså du vet mer än de huvudansvariga. Ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in