Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Där vi helt överens, skillnaden ligger i att tillhöra 1% eller inte. Men med tanka på att det är omc vi pratar om och deras handlande hamnar det i en annan nivå även om man föredrar det genuina och mest moraliska eller humanistiska.
Vill man tjäna pengar så kan det bevisligen underlätta om inte tom premiera att tillhära en väst eller organisation av visst märke. Den sk undre världen funkar så idag att tillhör du inte någon så är du öppet villebråd. Rånare tillhör till viss del undantagen. Till och med de köper skydd från HA för respektens skull förvisso.
Vore ju intressant att veta hur många i en 1% klubb som tjänar så jävla mycke stålar...Klubben får in viss andel av vad det nu är dom INTE gör
Håller med Wurzten, att ha en klubb underground är i mina ögon totalt meningslöst..Kan man ju bli frimurare istället...om det bara är hysh pysh och hemligaklubben grej. Att vara media horor utan speciellt intresse i MC'n som sig och kulturen, fattar jag inte heller..
På det sätter (om jag nu ska "hylla" någon 1% klubb) så är det väl HA. Dessa herrar träffar man ju på då och då, och det är iaf en del genuint biker intresserade herrar, där en del varit med i många år och dessutom t.o.m. på egen hand åker till klubbar som dom umgåtts med sedan tidigare.
Ett exempel, var på en klubbs 30års firande för lite över ett år sedan

På plats var 2 killar från HA, gamla snubbar som känt folk i denna klubb sedan tidigare, dom kom i väst, satt ner, drack några öl, snacka med folk, umgicks i lugn o ro...BMC kom i en bil...gick fram till present bordet, stog i en grupp med armarna i kors (dom stog faktiskt så

) under ca: 30-45 minuter utan att snacka med några andra gäster ed...Sen åkte dom...
Kom nu inte och säg, att värd klubben skulle sprungit dit med snittar och champange...Dom killarna som kom, var inga bikers, dom visst inte vad dom gjorde där, dom hade 0,1 % gemensamt med bikerklubben i fråga..Öhh sorry fredag och nu blev skrivklådan stor och jag tappa tråden , hehe..