Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-04, 12:27
  #10297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Den är gammal ja samt håller med dig om att det är skit kass att ha kvar bilder från ett besök hos den klubben.

Men hur som finns det bilder som tillkommit efter ”de borde gjort det”. Gogglar på bilder hittar man bilden från en lägenhet i Helsingborg där de sista pratar om hur det ska byggas upp igen!

Tror det finns 5-10 st i södra Sverige och samma i Sthlm. Men det är bara en gissning. Hade dock med gömt mig ha ha. Hade nog inte dragit i gång med 10 avdelningar än.

Hade varit intressant att veta om detta stämmer.

5-10 st i Sthlm och i Södra Sverige vilka i Söder skulle detta varit?

Uppe i Sthlm är det fortfarande David-Thomas-Johan-Roland.
Mattias från Falun ex Red&Gold,Där i hans krets finns en till som jag tappat namnet på.

Söder om Sthlm finns Roland bror, Även han va med Udda Mc kan denna hoppat på igen.?
Mer info via PM
Citera
2018-02-05, 06:43
  #10298
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Den är gammal ja samt håller med dig om att det är skit kass att ha kvar bilder från ett besök hos den klubben.

Men hur som finns det bilder som tillkommit efter ”de borde gjort det”. Gogglar på bilder hittar man bilden från en lägenhet i Helsingborg där de sista pratar om hur det ska byggas upp igen!

Tror det finns 5-10 st i södra Sverige och samma i Sthlm. Men det är bara en gissning. Hade dock med gömt mig ha ha. Hade nog inte dragit i gång med 10 avdelningar än.
Länka gärna till de bilderna är du snäll!
Citera
2018-02-25, 09:08
  #10299
Avstängd
BusigaArnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Han vet så väl att han är bortgjord, han smög runt i utkanterna på GBG med blicken i backen. Folk glömmer fort och han hade ändrat sitt utseende ganska mycket men vi var några som dels var med på den tiden han gjorde bort sig och som såg honom och kände igen honom.

Han var en kille med komplex, rätt trevlig men ack så inställsam.

Har OMC inget bättre för sig än att ta med honom?

Pinsamt. Ska han vara Outlaw och springer och polisanmäler han broilern i Trollhättan när han hotas av stryk?
Motivering att han lämnat de gamla bakom sig och inte alls enbart är livrädd...
En kompis till en kompis pratar sig varm om denna trevliga människa han just träffat
Citera
2018-03-28, 20:07
  #10300
Medlem
rich1s avatar
Nu när biker intresset verkar ha svalnat en del så kanske AOA ha en chans att växa i Sverige. Tankar på det?
Citera
2018-03-29, 09:48
  #10301
Medlem
wzhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rich1
Nu när biker intresset verkar ha svalnat en del så kanske AOA ha en chans att växa i Sverige. Tankar på det?

Jo möjligt. Tror faktist att dom kommer göra ett nytt försök och växa till sej i smyg när ingen märker det..
Men frågan sen är ju hur stor dom kommer att lyckas bli, för så värst mkt tid har dom ju inte på sej innan dom andra gängen får reda på det och vill släcka dom igen.
Eller om OMC har tur så kanske dom får vara i fred om dom inte trampar dom andra gängen på tårna. Och då kan dom ju bygga upp sin verksamhet i fred och kanske lyckas bli någorlunda stora och stabila så dom kan hålla sej vid liv framöver..
Eller vad säger ni, tror ni dom kommer försöka igen?
Citera
2018-03-29, 10:19
  #10302
Medlem
Kan vara hur lugnt som helst, på ytan, HA främst kommer alltid ha en granskande och kontrollerande svepning över landet och de kommer aldrig att bli så slappa att de skulle låta OMC få växa ifred. Det skulle vara om HA tappar folk och struktur men det finns inte på kartan.

Som jag ser det är ett alternativt är om SMC gör intåg på riktigt och genom det upptar all fokus och kraft från de andra och i skuggan av det börjar OMC växa. Tror att när SMC väl tar tag i det (så har de agerat i andra länder iaf) så gör det saker på allvar och kanske att OMC kan assistera dem eller något. Men utan att någon ny rör om i grytan så tror jag aldrig att OMC kan ta plats. HA har ett hat gentemot dem som sitter i klubbens ryggmärg.
Citera
2018-03-29, 12:49
  #10303
Medlem
wzhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Kan vara hur lugnt som helst, på ytan, HA främst kommer alltid ha en granskande och kontrollerande svepning över landet och de kommer aldrig att bli så slappa att de skulle låta OMC få växa ifred. Det skulle vara om HA tappar folk och struktur men det finns inte på kartan.

Som jag ser det är ett alternativt är om SMC gör intåg på riktigt och genom det upptar all fokus och kraft från de andra och i skuggan av det börjar OMC växa. Tror att när SMC väl tar tag i det (så har de agerat i andra länder iaf) så gör det saker på allvar och kanske att OMC kan assistera dem eller något. Men utan att någon ny rör om i grytan så tror jag aldrig att OMC kan ta plats. HA har ett hat gentemot dem som sitter i klubbens ryggmärg.

Okej.. Är det framför allt HA som satt stopp för dom förut? eller har BMC gjort något liknande?
Citera
2018-04-01, 11:36
  #10304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wzh
Okej.. Är det framför allt HA som satt stopp för dom förut? eller har BMC gjort något liknande?
Framför allt HA skulle jag säga men även BMC har varit på dem ganska rejält.
Citera
2018-04-02, 08:56
  #10305
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wzh
Jo möjligt. Tror faktist att dom kommer göra ett nytt försök och växa till sej i smyg när ingen märker det..
Men frågan sen är ju hur stor dom kommer att lyckas bli, för så värst mkt tid har dom ju inte på sej innan dom andra gängen får reda på det och vill släcka dom igen.
Eller om OMC har tur så kanske dom får vara i fred om dom inte trampar dom andra gängen på tårna. Och då kan dom ju bygga upp sin verksamhet i fred och kanske lyckas bli någorlunda stora och stabila så dom kan hålla sej vid liv framöver..
Eller vad säger ni, tror ni dom kommer försöka igen?
Kommer aldrig att hända.
Vad för människor skulle ro det i hamn?
Det är bara förståndshandikappade wannabe figurer som antingen kommer från mena, eller Pidder och Raffa Pancamo typer som skulle få för sig att dra igång något sådanthär.
Och alla vet ju att mena pack inte kan samsas mer än max 6 månader och inte har kunskapsnivå nog att ta mc kort, konsekvenstänk osv, så där spricker det ju genast, Ska vi ens behöva gå till Pidder och Raffa?
Det kommer aldrig att bli någon seriös satsning på uppstart av Outlaws och/eller Mongols med människor som faktiskt skulle klara av det i Sverige, för de människorna finns inte, det har visat sig historiskt av de som försökt.
Citera
2018-04-02, 10:11
  #10306
Medlem
Som Onebiker skriver så är det en annan sida av det, att det helt enkelt inte finns tillräckligt med folk av den kalibern att ta sig an den uppgiften.

Men det som förbryllar lite om man ser till själva utbudet av bikers av rätta virket så kan man ju undra hur det kan finnas så många stora klubbar i ex Norge. Skulle utbudet vara större där? Kan vara så men jag tror även på andra orsaker.
Citera
2018-04-02, 13:40
  #10307
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Som Onebiker skriver så är det en annan sida av det, att det helt enkelt inte finns tillräckligt med folk av den kalibern att ta sig an den uppgiften.

Men det som förbryllar lite om man ser till själva utbudet av bikers av rätta virket så kan man ju undra hur det kan finnas så många stora klubbar i ex Norge. Skulle utbudet vara större där? Kan vara så men jag tror även på andra orsaker.
Uppfattningen jag har av Norge är att man är i stadiet nu som vi i Sverige var på -80 talet.
Det är en helt annan "biker" mentalitet där, man ger hälften av vad man har i fickan till en annan biker i behov, lite oavsett vilken klubb man är med i. Man välkomnas med öppna armar vilken klubb man än åker till, inte samma misstänksamhet, skitsnack bakom ryggen om andra klubbar och även egna medlemmar som det är här hemma.
Men det är min högst personliga uppfattning och erfarenhet jag har, när jag åkt runt där.
Citera
2018-04-06, 16:21
  #10308
Medlem
wzhs avatar
Hur klarar OMC sej i Norge? får dom nån respekt eller går det lika dåligt som det gjorde för OMC sverige?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback