2009-06-28, 22:57
Medlem
Back to topic, innan även den här tråden blir låst.

Är det någon som har koll på OMC i Polen? Styrka? Schismer?
Polen är ju bara en båtresa från Sverige.
Kan de tänkas backa upp en svensk etablering?
Citera
2009-06-29, 15:24
Medlem
Lordsymaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Back to topic, innan även den här tråden blir låst.

Är det någon som har koll på OMC i Polen? Styrka? Schismer?
Polen är ju bara en båtresa från Sverige.
Kan de tänkas backa upp en svensk etablering?

Det var ju tal om det förra gången dom försökte etablera sig här i SE. Alltså att några gubbar från Polen skulle komma och hjälpa. Det lovade SE pressen, men det dök inte upp några outlaws från Polen vad jag vet.
Så det är ju mycket möjligt att dom kommer hit eller i varje fall att SE försöker få hit dom.
Citera
2009-06-29, 15:54
Medlem
OMC Poland var flera gånger i Sverige. Åtvidkillarna hade ett par polacker boendes hos sig periodvis. De hade även med sig OMC Poland på träffar de besökte 05.
Citera
2009-06-30, 01:16
Bannlyst
ingen kommer varken nu el senare bara o fatta dom vågar ju fan inte ens be om hjälp dom skäms ju, fjollorna kan inte reda ut sina egna problem o kan inte be om hjälp heller så varför inte gömma sig litet tag till tills vi får in lite tuffare killar som vågar ta allt skit vi fått
Citera
2009-06-30, 02:38
Medlem
Outlaws MC hade en fest i Trondheim i helgen till ny chapteret här.
(Trondheim är HA`s huvudstad i Norge.)
Vad är lite kul var att Outlaws inte enbart kom ensam från söder-
Norge, men 2-3 personer från Bandidos var inblandade! kjørte tillsammans och var på Outlawsfesten. Ja det är inte en lögn.

Så det verkar som Outlaws åtnjuter i Norge
Citera
2009-06-30, 04:57
Medlem
Ingen större överraskning... dom är polare på dom flesta ställen... förutom Sverjet...
Citera
2009-07-01, 11:13
Medlem
guldankans avatar
Ingen hjälp att vänta från Polen - Norge - Ryssland

När ni startar en 1% klubb i ett nytt land tar ni hand om era egna lokala problem, klart man kan vara polare och bjuda in vänner från andra länder, ev att någon vill bli flyttad till just er avdelning men hjälp utifrån är inget någon erbjuder eller något man ska räkna med.

Det har pratats om ryssar, polska outlaws mm men det fungerar inte på det viset i en 1% bikerklubb
Citera
2009-07-01, 12:09
Medlem
Motos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
När ni startar en 1% klubb i ett nytt land tar ni hand om era egna lokala problem, klart man kan vara polare och bjuda in vänner från andra länder, ev att någon vill bli flyttad till just er avdelning men hjälp utifrån är inget någon erbjuder eller något man ska räkna med.

Det har pratats om ryssar, polska outlaws mm men det fungerar inte på det viset i en 1% bikerklubb
Där har du säkert rätt.
Samtidigt tror jag tex dom nya grabbarna i Strömstad kan räkna med rejäl uppbackning från sina Norska bröder i Frerdrikstad som bara ligger 5 mil bort.
Men att man flyger världen runt och stöttar där det behövs tror jag inte heller riktigt på.
Citera
2009-07-01, 18:32
Medlem
Jag har lovat mig själv att inte skriva mer i dessa trådar men ett sista inlägg då..

Klart som korvspad att Svenska Outlaws måste få rejäl uppbackning om dom ska på allvar etablera sig i Sverige. Hur tror ni resten av Europas Outlaws kommer reagera om det blir samma dokusåpa som förra gången? Det skulle nog vara rejält pinsamt för dom skulle jag tro. Utkörda två gånger från Sverige låter väl inte så bra runtom i världen bland 1%-arna
Citera
2009-07-01, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Jag har lovat mig själv att inte skriva mer i dessa trådar men ett sista inlägg då..

Klart som korvspad att Svenska Outlaws måste få rejäl uppbackning om dom ska på allvar etablera sig i Sverige. Hur tror ni resten av Europas Outlaws kommer reagera om det blir samma dokusåpa som förra gången? Det skulle nog vara rejält pinsamt för dom skulle jag tro. Utkörda två gånger från Sverige låter väl inte så bra runtom i världen bland 1%-arna

Jag tror också att det kommer att bli tufft för OMC att etablera sig.
Jag tror faktiskt inte att det kommer att funka denna gången heller.
Borde det inte gjort det redan i sådana fall?

Nån har tidigare skrivit att alla de "tuffa" killarna inte redan är upptagna i 1% sfären och står därför till förfogande?

Vad han glömde säga var att långt i från alla de "tuffa" killarna känner ett behov av att ingå i den redan sargade mc romantiken.
Det har ju tidigare nämnts ett par namn som inte verkar visa mc gängen någon större respekt.

Dessa har kanske förstått vidden i att köra solo, slippa betala massa medlemsavgifter och dela med sig av diverse inkomster. Inga skyldigheter, bara rättigheter?

Att HA och BMC skulle vara nervösa har jag svårt att tänka mig för att OMC har uppstått på internet. Förhoppningsvis visar det sig väl inom en snar framtid.
Citera
2009-07-02, 16:34
Medlem
Lordsymaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz-Aldrin
Jag tror också att det kommer att bli tufft för OMC att etablera sig.
Jag tror faktiskt inte att det kommer att funka denna gången heller.
Borde det inte gjort det redan i sådana fall?

Nån har tidigare skrivit att alla de "tuffa" killarna inte redan är upptagna i 1% sfären och står därför till förfogande?

Vad han glömde säga var att långt i från alla de "tuffa" killarna känner ett behov av att ingå i den redan sargade mc romantiken.
Det har ju tidigare nämnts ett par namn som inte verkar visa mc gängen någon större respekt.

Dessa har kanske förstått vidden i att köra solo, slippa betala massa medlemsavgifter och dela med sig av diverse inkomster. Inga skyldigheter, bara rättigheter?

Att HA och BMC skulle vara nervösa har jag svårt att tänka mig för att OMC har uppstått på internet. Förhoppningsvis visar det sig väl inom en snar framtid.

Självklart är det så att många utav de "tuffa" killarna tröttnat på det livet. Kolla bara uppe i Gävle. Där har OMC gått back som fan, det var krut så det räckte i det chaptret, men de FICK inte slå tillbaka för ledningen. Så bara där har vi ju ett exempel på en förlorad chans till etablering i swe.
Citera
2009-07-03, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lordsymaskin
Självklart är det så att många utav de "tuffa" killarna tröttnat på det livet. Kolla bara uppe i Gävle. Där har OMC gått back som fan, det var krut så det räckte i det chaptret, men de FICK inte slå tillbaka för ledningen. Så bara där har vi ju ett exempel på en förlorad chans till etablering i swe.

Påstår du att ledningen är bättre nu eller hahaha no fuckin chance
stockholmarna har inte synts sen dom åkte på däng på anchor, outlaws vågar fan inte visa sig någonstans för helvete jävla fjollor lägg ner omgående !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in