Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-08, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wreckingball
Om man tittar på www.outlawsmceurope.com så står Stockholm som enda chapter i Sverige nu.

Det var roligt och skönt att höra att ett Outlaws MC Sweden chapter står starka och enade att gå vidare.

Någon som vet om folk från Gävle/Åtvidaberg hoppat in i Sthlm klubben?
Citera
2007-10-08, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bludder
Det var roligt och skönt att höra att ett Outlaws MC Sweden chapter står starka och enade att gå vidare.

Vad är det som är skönt? Jag tycker det är förjävligt för nu är dom så utsatta att det fan i mig inte liknar någonting. Ett chapter i detta avlånga land och jag undrar hur dom ska klara en enda attack från någon klubb? Jag tycker att det skulle vara lika bra att dom la ner för nu ska dom bra gubbarna bli dom mest utsatta medans svikarna slipper undan. Hoppas dom får vara ifred!!
Citera
2007-10-08, 11:41
Medlem
Se det som så..de få i det chapter som finns kvar har fler måltavlor att sikta in sig på, att man är färre behöver inte alltid betyda att man är utmanuvrerad/svagare.

Men att de lär vara utsatta, ja så lär det vara men om de sätter hårt mot hårt är väl frågan eller rättare sagt, hur de skall sätta hårt mot hårt.

Må bäst...
Citera
2007-10-08, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Droskan
Vad är det som är skönt? Jag tycker det är förjävligt för nu är dom så utsatta att det fan i mig inte liknar någonting. Ett chapter i detta avlånga land och jag undrar hur dom ska klara en enda attack från någon klubb? Jag tycker att det skulle vara lika bra att dom la ner för nu ska dom bra gubbarna bli dom mest utsatta medans svikarna slipper undan. Hoppas dom får vara ifred!!

Ett förtydligande:

Jag tycker det är roligt att Outlaws MC Sweden bevisligen finns kvar i Sverige.

Om man läser media kan man lätt få för sig att ingen Outlaws avdelning finns kvar och att vissa skulle gått över till Bandidos.

Klart jag blir gladare när fler chapter startar och andra klubbar och personer öppet visar support för Outlaws MC.

Är jag tydlig nog nu?

Citat:
Ursprungligen postat av wreckingball
Om man tittar på www.outlawsmceurope.com så står Stockholm som enda chapter i Sverige nu.

Citera
2007-10-08, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Droskan

Inga svikare slipper undan:

What Goes Around.../...Comes Around

Dom bra gubbarna du nämner visar djävla bra stake, många vill stödja ett gäng som inte ger upp.

Man känner även sympati för en underdog, även mannen på gatan som ger fan i Bikerpolitik drar på smilbanden när någon sätter sig upp mot Bandidos/ HA dominan
Citera
2007-10-08, 13:45
Medlem
Wurztens avatar
Jag tror inte att mannen på gatan till ha tillbaks en situation där oskyldiga dödas när de råkar köra förbi ett hus som sprängs... T
Citera
2007-10-11, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Sorry, men det har varit väldigt många nya nicks av samma personer och tog för givet att du var en av dem, my bad. Bjuder på ett citat tillbaka.
"Krigets historia skrivs av segrarna"

Hehe Tousche (eller hur fan det stavas)
Citera
2007-10-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Jag tror inte att mannen på gatan till ha tillbaks en situation där oskyldiga dödas när de råkar köra förbi ett hus som sprängs... T

Väldigt liten möjlighet det skall hända som ja ser det
Citera
2007-10-11, 16:10
Medlem
A.B.M.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happy66
Väldigt liten möjlighet det skall hända som ja ser det

"Väldigt liten möjlighet" är än dock en möjlighet som inte borde finnas..

Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten

Mycket bra!! Tänk om en pappa går förbi en bomb som detonerar med sin barnvagn.. Är det då fritt fram för allmänheten att ta död på HA - BMC och deras familjer ??
Citera
2007-10-11, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A.B.M.D

Mycket bra!! Tänk om en pappa går förbi en bomb som detonerar med sin barnvagn.. Är det då fritt fram för allmänheten att ta död på HA - BMC och deras familjer ??

ja eller hur, eller om pappan trampar på en heroinspruta och hela familjen får HIV eller om en polisbil tappar däcket och kör över barnvagnen.

Har inte hört att någon civil skadades i förre MC-kriget, det smällde till lite i Malmö så HA valde att flytta den centrala klubblokalen.

Nä jag säger en gång till, mannen på gatan som inte bryr sig så mycket om MC snubbar blir i alla fall glada när dom märker att OMC inte lämnar landet och sätter sig upp mot Bandidos och HA
Citera
2007-10-11, 16:25
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.B.M.D

Det är ALDRIG en ursäkt oavsett att utsätta framförallt barn för nån form av risk!!! Om det sen rör sig om 1% biker uppgörelse i Sverige eller drogkarteller i colombia eller driveby shotings i LA..Alla som utsätter ett barn för risk i nåt sånt är en feg sjuk stackare med mindervärdeskomplex...!..som dessutom omedelbart borde avlivas!

Om 1% avlivar varandra...fine!
Om drogkarteller krigar..fine!!
Om ghetto gängmedlemmar dödar varandra fine...!

Men om det finns minsta lilla risk att ett oskyldigt barn (oskyldiga i huvudtaget) finns i närheten och kan råka illa ut..Svälj din stolthet och återkom och gör din sak på ett ställe och en tid när ingen oskyldig kan komma till skada!
Citera
2007-10-11, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bludder
ja eller hur, eller om pappan trampar på en heroinspruta och hela familjen får HIV eller om en polisbil tappar däcket och kör över barnvagnen.

Har inte hört att någon civil skadades i förre MC-kriget, det smällde till lite i Malmö så HA valde att flytta den centrala klubblokalen.

Nä jag säger en gång till, mannen på gatan som inte bryr sig så mycket om MC snubbar blir i alla fall glada när dom märker att OMC inte lämnar landet och sätter sig upp mot Bandidos och HA
OMC Det är grejer det om dom får ordning på allt
Tänker stödja klubben på alla sätt om det blir ordning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in