2013-07-27, 03:19
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodz
Och vad FAN har du gjort för att förhindra det då? Nej. props till Abele tycker jag. Fan, tänk dig själv så mycket skit han har fått ta emot!

Precis, att killen skulle kunna vikariera som grävskopa hör inte till saken, det viktiga är att han var emot gatuvåld. Samt att han höll tal i Obama-klass.
Citera
2013-07-27, 03:45
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodz
Och vad FAN har du gjort för att förhindra det då? Nej. props till Abele tycker jag. Fan, tänk dig själv så mycket skit han har fått ta emot!
Men snälla... Abele gjorde karriär på plattityder och förtjänar att hånas för detta.
Citera
2013-07-27, 05:27
Folk tror mobbning är skämt.
Det är de som är så fel i denna världen idag. Om folk bara kunde tänka lite.
Citera
2013-07-27, 06:53
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuculuscanorus
Han kanske inte är extremt socialtkompetent och påminner mer om HP lovecraft än en grekisk gud
Ha ha! Det är fan "lika som bär" där.

Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Precis, i en tid när alla förespråkade gatuvåld ställde sig Anton upp och sade ifrån. Dessutom höll han inspirerande tal värdig en svart president i USA.
"Alla"? Alla vem? När brukar ens någon förespråka gatuvåld?
Citera
2013-07-27, 09:39
Medlem
Qarabags avatar
Äh, låt grabben vara. För att vara så ung har han redan uppnått mycket och även om han verkar vara "tråkig" så är det faktiskt rätt imponerande. Lars Lagerbäck var också "tråkig" och han löste det ganska bra ändå.
Citera
2013-07-27, 10:49
Medlem
Antoinettes avatar
Kanske var det inte så taktiskt att gå ut med dylika ställningstaganden i ett sommarprogram på det sätt som han gjorde, och jag tror att det är ytterligare ett tecken på att han kanske inte riktigt uppnått den erfarenhet och mognad som man kanske egentligen behöver för att klara av det jobbet. Inget konstigt alls med det - för att vara 21 år gammal är han fortfarande imponerande. Men han har mycket att lära.

Hans problem blir i sig inte heller bättre av att han är såpass ung, genom att han därmed inte blir tagen på allvar eller förmår bilda de informella politiska allianser som jag tror att man behöver för att verkligen kunna påverka och bli framskjuten som ett namn. Detta var han ju själv inne på i programmet, och där tror jag att han har helt rätt.

Motsvarande gäller ju egentligen överallt i arbetslivet. Skall man komma nånvart handlar det inte bara om att göra ett bra jobb och ha bra idéer, utan även om att kunna stå emot dynga på rätt sätt och frottera sig med och lära sig av rätt människor. Man kan tycka vad man vill om detta, men det är väldigt svårt att komma ifrån eftersom allt till syvende och sidst handlar om kommunikation mellan enskilda personer.
Citera
2013-07-27, 12:40
Medlem
Alla gör sig inte som politiker och Anton Abele råkar tyvärr bara vara en av dessa.
Senast redigerad av 2006 2013-07-27 kl. 13:13.
Citera
2013-07-27, 13:01
Bannlyst
Måste erkänna att jag tycker han är lite rolig. Brukar dra igång Barack Abele-klippet när jag är lite nere och blir då på gott humör rätt fort.
Citera
2013-07-27, 13:42
Medlem
DenGamleKaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Ha ha! Det är fan "lika som bär" där.

"Alla"? Alla vem? När brukar ens någon förespråka gatuvåld?

Du hade inte hunnit dricka morgonkaffet va?
Citera
2013-07-27, 14:24
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Abele är fan dummare än vad jag trodde, vem fan ger upp en säker position med bra lön och jävligt bra förmåner livet ut där det enda man behöver göra är att dyka upp ibland?
Citera
2013-07-27, 15:00
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Abele är fan dummare än vad jag trodde, vem fan ger upp en säker position med bra lön och jävligt bra förmåner livet ut där det enda man behöver göra är att dyka upp ibland?

..för att han kanske har självinsikt och tycker att allt inte kretsar kring pengar.
Många människor värderar andra saker högre.
Citera
2013-07-27, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirSaWa
..för att han kanske har självinsikt och tycker att allt inte kretsar kring pengar.
Många människor värderar andra saker högre.

Är han på väg att lämna politiken helt och hållet nu när han har kommit till självinsikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in