• 1
  • 2
2001-07-24, 18:32
Medlem
Hallo

Jag undrar om någon vet om någon svensk butik som säljer evil dead serien oklippt? Jag har hittat ettan oklippt på house of horror men skulle vilja ha hela serien.

tack å hej.
Citera
2001-07-25, 15:06
Medlem
Evil dead serien

2an & 3an tror jag inte har släppts i sverige !.
Citera
2001-07-26, 08:11
Medlem
Evil dead serien

Jodå, de har släppts i Sverige. Frågan är hur kortad tvåan är.
Citera
2001-07-27, 01:26
Medlem
Evil dead serien

Enligt http://www.statensbiografbyra.se är den inte klippt alls LOL. (den är ju bara klippt 15 min)

Originaltitel:
EVIL DEAD II

Regissör:
RAIMI, SAM

År och land:
1987 USA

Distributör i Sverige:
SUCCÉFILM AB

Beslut:
Från 15 år

Beslutsdatum:
1987-10-08

Längd i tid:
1:10:00

Format:
VIDEO Spelfilm Färgfilm

Antal klipp:
0

Skådespelare:

CAMPBELL, BRUCE
BERRY, SARAH
HICKS, DAN
WESLEY, KASSIE

Men orginal spel tiden är 85 min

& Ettan

Originaltitel:
EVIL DEAD

Regissör:
RAIMI, SAM

År och land:
1980 USA

Distributör i Sverige:
JAGUAR FILM

Beslut:
Från 15 år

Beslutsdatum:
1988-10-20

Längd i tid:
1:14:00

Format:
VIDEO Spelfilm Färgfilm

Antal klipp:
0

Skådespelare:

CAMPBELL, BRUCE
SANDWEISS, ELLEN
DELRICH, HAL

Originaltitel:
EVIL DEAD, THE

Regissör:
RAIMI, SAM

År och land:
1982 USA

Distributör i Sverige:
ATLANTIC FILM AB

Beslut:
Från 15 år

Beslutsdatum:
1997-04-25

Längd i tid:
1:26:23

Format:
Video Spelfilm Färgfilm

Antal klipp:
0

Skådespelare:

CAMPBELL, BRUCE
SANDWEISS, ELLEN
DELRICH, HAL
BAKER, BETSY
YORK, SARAH

Kolla antal klipp & tid i första sedan i andra !!!

Citera
2001-07-28, 23:53
Medlem
Evil dead serien

höhö, där ser man, fy fan va jag hatar cunsur. sabbar fan verkligen mycket av känslan i Evil Dead, men jag hittade en oklippt version på www.horror.nu så nu e det bara 2:an å 3:an kvar då...
Citera
2001-07-31, 05:32
äldre konto (old)
Ej medlem
Evil dead serien

Undrar om det inte var så att Evil Dead-filmerna "softades" av videobolaget/n innan de lämnades in för granskning. Jo så var det nog.

Den som fick igenom ettan var ingen mindre än Johannes "Sleepwalkers/Elaka Rune & Sune" Runeborg, som jobbade på Final Cut vide den tiden. Har ni hört va?
Citera
2001-08-01, 18:16
Medlem
Evil dead serien

Tvåan får du leta efter i holland alt. grekland (tror att den finns där). Borde inte vara några problem. Trean finns ju oklippt på video i Sverige.
Citera
2001-08-11, 05:31
Medlem
Evil dead serien

Den engelska utgåvan av tvåan är bara klippt 4 sekunder (Ash få i den oklippta versionen en kick i huvudet när arkeologen och gänget anländer till stugan).
Citera
2022-11-16, 21:32
Medlem
TV-serien Ash vs Evil Dead (2015-18) utgår på Netflix 25 November och eftersom jag aldrig fick sett klart den sist jag påbörjade den på CMore(jag gav upp pga enbart usel svensk textningen), så tänkte jag passa på nu när den ändå finns med engelsk text.

Värmer dock upp med original-trilogin först, och en scen som imponerar är när Ash slåss med sin egna hand i köket i 2'an, och specifikt när han han en front-flip!? Har han hjälp utanför kameran där nån lyfter upp hans ben, eller gör han den för egen hand?

Hinner nog inte del 3 ikväll för jag ska se annat också, men sen är frågan, ska jag bry mig om Evil Dead (2013) eller kan man skippa den inför TV-serien?
Citera
2022-11-17, 16:10
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
TV-serien Ash vs Evil Dead (2015-18) utgår på Netflix 25 November och eftersom jag aldrig fick sett klart den sist jag påbörjade den på CMore(jag gav upp pga enbart usel svensk textningen), så tänkte jag passa på nu när den ändå finns med engelsk text.

Värmer dock upp med original-trilogin först, och en scen som imponerar är när Ash slåss med sin egna hand i köket i 2'an, och specifikt när han han en front-flip!? Har han hjälp utanför kameran där nån lyfter upp hans ben, eller gör han den för egen hand?

Hinner nog inte del 3 ikväll för jag ska se annat också, men sen är frågan, ska jag bry mig om Evil Dead (2013) eller kan man skippa den inför TV-serien?
Evil Dead från 2013 har inte samma charm eller humor som originaltrilogin, utan är mer renodlad skräck. Den är dock välgjord, använder minimalt med CGI, och är i mina ögon klart sevärd.
Citera
2023-06-15, 22:44
Medlem
Sladdarens avatar
Evil Dead Rise var en riktigt bra skräck-rulle definitivt ang specialeffekterna och miljöerna är riktigt tjusiga för att vara en skräckis

Tycker storyn var tillräckligt bra utformad som uppföljare även om filmen utspelare sig mest bara i ett lägenhetstrapphus, där garanterat nästa uppföljare kommer nog vara betydligt mera komplex historia med mycket mer mystiskt forskande ang djävulskapet :-)

Blir nog flera uppföljare på denna succé skräckfilmsserie
Lika mycket som uppföljarna av gamla rullar av fredagen den 13 e och Halloween så är väl evil dead i samma kategorie av uppskattning att se filmerna åtminstone 1 gång. Man vill inte missa dom helt enkelt
Citera
2023-06-16, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter

Det mest chockerande med den serien är hur bra Lucy Lawless ser ut trots att hon måste vara närmare 100 bast. Påstår inte att hon är jättesnygg men relaterat till åldern blir det häpnadsväckande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in