Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2007-10-10, 14:11
  #37
Medlem
Gustinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Originalxbox? Det fanns ju i princip enbart action, bil och sportspel till den samt några väst-rpg, visst är det begränst i vissa genres men den är redan långt bättre än gamla xboxen. Kom det överhuvudtaget några party, musik, Zeldaliknande eller plattformspel till den som var bra?

Persoligen skulle jag vilja ha ett 3rd person rpg likt baldurs gate,dvs. fantasy, man styr en hel grupp, kunna pausa och ge order, många NPC, en stor värld... men det är kanske för mycket att hoppas på, Dragon Age lär väl inte komma till 360.

jag å exet lirade hur mycket plattformsspel som helst till xboxen, party spel saknande den väll dock om man inte räknar dansmattan eller att man kunde importera de singstar liknande spelen som fanns från usa.. äventyrs spel fanns det en hel drös me också samt en massa udda titlar som defender of the crown osv..

Mass Effect e ju sci-fi men där kan du pausa å ge order till din grupp..

*sorry för off-topic, men var ju tvungen å svara*
Citera
2007-10-10, 14:15
  #38
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildFever
Jag tror det är lite som dreamcast för mig, många älskade den konsolen men för mig var alla spel likadana "insert coin and play crazy taxi 5min"...

Att vara som DreamCast innebär något positivt Men många spel från Sega var ju arkadspel, det som är charmen med deras konsoller - arkadspel hemma. DreamCast innehöll t.o.m samma hårdvara som en av deras arkadmaskiner.
Citera
2007-10-11, 18:02
  #39
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustino
jag å exet lirade hur mycket plattformsspel som helst till xboxen, party spel saknande den väll dock om man inte räknar dansmattan eller att man kunde importera de singstar liknande spelen som fanns från usa.. äventyrs spel fanns det en hel drös me också samt en massa udda titlar som defender of the crown osv..

Mass Effect e ju sci-fi men där kan du pausa å ge order till din grupp..

*sorry för off-topic, men var ju tvungen å svara*



Vilka bra äventyrs spel fanns?
Vilka plattformspel pratar du om?

Xboxen är utan tvekan den konsoll (från de tre senaste generationerna, möjligen Sega Saturn undantaget, den har jag typ inte spelat på alls) som har minst bra konsollexklusiva spel.

Jo mass effect känner jag till och det lär bli helt fantastiskt men sci-fi är tråkigt om man jämför med fantasy. Jag vill ha ett nytt Baldurs Gate för bövelen
Citera
2007-10-11, 19:26
  #40
Medlem
On fires avatar
Om du nu inte redan spelat crackdown så borde du testa det. Det lilla jag har spelat var i alla fall väldigt roligt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback