Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-13, 12:13
  #145
Medlem
Rewindings avatar
Någon här som har återhämtat sig från PSSD?
Citera
2017-05-16, 10:36
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Någon här som har återhämtat sig från PSSD?

Det lär inte vara vanligt
Citera
2017-05-16, 10:49
  #147
Medlem
flaskborstes avatar
Antidepp mediciner är inget annat än ett sätt att kemiskt kastrera män. Kräv annan behandling och ställ inte upp på samhällets sanktionerade masskastrering. Är du en vit heterosexuell man så UNDVIK dessa mediciner. Låt ensamkommande och bögar äta antidepp.
Citera
2017-05-16, 16:26
  #148
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Någon här som har återhämtat sig från PSSD?

Citat:
Ursprungligen postat av Stoffe16_w
Det lär inte vara vanligt

Jag har presenterat ett antal lösningar för hur man kan återhämta sig ifrån det om ni läser mina inlägg noga tidigare.

Gör dock en differential-diagnos och kolla om ni inte har några asymptomatiska (visar inga symtom) könssjukdomar. Då dessa också kan påverka sexlusten.
Citera
2017-05-17, 09:46
  #149
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag har presenterat ett antal lösningar för hur man kan återhämta sig ifrån det om ni läser mina inlägg noga tidigare.

Gör dock en differential-diagnos och kolla om ni inte har några asymptomatiska (visar inga symtom) könssjukdomar. Då dessa också kan påverka sexlusten.

Det var inte vad jag var ute efter, ville enbart höra vittnesmål från människor som återhämtat sig.
Citera
2017-05-17, 10:03
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag har presenterat ett antal lösningar för hur man kan återhämta sig ifrån det om ni läser mina inlägg noga tidigare.

Gör dock en differential-diagnos och kolla om ni inte har några asymptomatiska (visar inga symtom) könssjukdomar. Då dessa också kan påverka sexlusten.

Om du menar du ayahuasca så kan jag inte se några tydliga tecken på att det skulle ha fungerat mycket bättre än många andra "kurer" som folk har hittat.
Citera
2017-10-30, 21:26
  #151
Medlem
Jag tillhör nog också de som drabbats av PSSD.

Har medicinerat med olika antidepressiva i 15 års tid (Sertralin, Cymbalta, Venlafaxin, Mirtazapin, Voxra, Brintellix, m.fl.). Efter att jag slutade med Venlafaxin för 1,5 år sedan har sexlusten varit i princip helt bortblåst. Visserligen var sexlusten mycket låg även när jag medicinerade med olika antidepressiva (framförallt Venlafaxin och Cymbalta) men efter att jag slutade med Venlafaxin har den varit nästan obefintlig. Har iofs inga problem med det fysiska, som att få erektion, utan det är endast lusten som är problemet. Mitt libido i övrigt är också mycket svagt, känner inget som helst intresse eller lust för något annat i livet heller.

Påståenden om att antidepressiva mediciner inte ger några bestående effekter på hjärnan, som läkemedelsföretagen och psykiatrin gärna torgför, ger jag inte mycket för. Att folk drabbas av detta efter att ha slutat med tyngre antidepressiva, såsom Venlafaxin, tycks vara mer regel än undantag. Hur många större, opartiska och väl genomförda studier finns det där man undersökt effekterna på hjärnan hos människor som medicinerat med antidepressiva mediciner under längre tid (5, 10, 20 eller 30 års tid) och som sedan slutat med medicinerna?
Citera
2017-12-29, 01:16
  #152
Medlem
Mest bara nyfiken här.
Nu har ssri skrivits ut i stora mängder under en hyfsat lång tid.
Första generationen användare finns nu där ute.

Har det fungerat väl för er flashbackare?
Eller har ni drabbats av exempelvis de besvär som nämns i tråden?


Kan man inte bara ta 5-htp/tryptofan om man vill komma åt serotonin?
Citera
2018-03-16, 04:31
  #153
Medlem
Jag har drabbats av detta väldigt hårt efter bara 3 tabletter SSRI i höstas... Effekten kom direkt, typ dagen efter jag tog första tabletten (tog 1:a på kvällen). Det var som att någon hade slagit av hela sexualiteten med en knapp. Slutade direkt när jag kände de här sexuella biverkningarna, för det var en väldigt obehaglig känsla. Nu snart ett halvår senare är det inte ett dugg bättre, snarare värre. Inte bara sexlusten är totalt borta, jag känner inte några belöningskänslor (dopaminsystemet som är paj?) av saker jag njöt av tidigare. Känner mig emotionellt avtrubbad, kan inte gråta eller känna starka känslor, och det gör nästan fysiskt ont i skrevet, känns som helt bedövat samtidigt som det finns en obehaglig stickande känsla där hela tiden. Snoppen krymper ihop till ingenting och jag har noll känsel där. Den här effekten har legat på sedan i höstas, och jag vet inte hur mycket mer jag pallar... Detta plågar mig hela tiden.

Vet inte vad jag ska ta mig till. Jag hade ett så bra liv innan det här hände. Har en fantastisk familj som stöttar mig, ett jobb jag gillar och en bra utbildning, men PSSD plågar mig något enormt Känns som att livet är över om jag ska vara ärlig, har ingen livskvalitet med detta och vad jag förstår blir det inte bättre med tiden heller Känner mig rätt så förbannad på psykiatrin som skriver ut dessa mediciner till höger och vänster som en standardlösning. Visst kände jag till att man kunde få sexuella biverkningar, och t.o.m att biverkningar kunde stanna i kroppen ett tag efter medicinering, men aldrig att det skulle bli så här efter några tabletter.
__________________
Senast redigerad av SpecreD 2018-03-16 kl. 04:51.
Citera
2018-03-18, 17:19
  #154
Medlem
Jag har tagit SSRI sen 15årsåldern så har egentligen inget att jämföra med då jag inte blev sexuellt aktiv förrän 17årsåldern. Men nu med både escitalopram som är en SSRI och voxra så är jag väldigt kåt. Jag har haft perioder med 0 sexlust och vissa där jag haft lite grand. Så jag rekommenderar att testa voxra och se om det kan hjälpa. Dock kvarstår problemet att jag har extremt svårt att få orgasm. Men det är i alla fall skönt att känna sexlust. Är förövrigt kvinna.
Citera
2018-03-26, 17:48
  #155
Medlem
Tack för ditt svar lekstuga99. Ska prova med Voxra och se om det gör någon skillnad.

Min PSSD är så sjukt läskig, det är inte bara sexualiteten som är borta, det är mina känslor överlag. Kan inte njuta av någonting. Spelar ingen roll om jag ser en film, läser en bok, spelar ett spel, interagerar med människor eller gosar med husdjur. Dessa saker brukade utgöra mitt liv tidigare och ge mig så mycket njutning, nu är det som att ingenting ger någon känslomässig respons. Jag är som en robot. Jag hade ett liv där allt gick min väg, har fortfarande ett medelklassyrke jag klarar av bra, den bästa familjen man kan ha (föräldrar, syskon) och de bästa vännerna i världen. Men min hjärna fungerar inte som förr, allt är bara blankt. Några tabletter krossade allt och det är som att jag är död. Skriver inte detta för att få sympatier (även om jag inte har något emot att få det) men bara som en vittnesbörd över hur 3 jävla tabletter kan ödelägga ett liv som var det bästa livet man kunde önska sig. Det är jättesvårt att få folk att tro på detta också, alla tror att det handlar om depression, men har man åkt på den här åkomman förstår man skillnaden. Jag skulle ha upptäckt den här tråden tidigare... Fuck. Mitt liv är kört.
__________________
Senast redigerad av SpecreD 2018-03-26 kl. 17:51.
Citera
2018-10-08, 17:17
  #156
Avstängd
MyOwnSaviours avatar
Förjävligt att inte läkare varnar för detta, vad är de för skojare?

Har också drabbats av det här efter escitalopram. Varit så här mer än ett år efter jag avslutade behandlingen. Har inga känslor och ingen sexualitet. Överväger starkt självmord.
__________________
Senast redigerad av MyOwnSaviour 2018-10-08 kl. 17:35.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback