• 1
  • 2
2007-10-09, 03:04
Bannlyst
Jag har ibland undrat hur det skulle se ut om någonting oväntat hände i Sverige. Till exempel en skolmassaker i Hässleholm! Jag menar, i USA är det normalt att sånt förekommer, men kan ni föreställa er detta.

Martin är en frånstött pojke, 16 år, och har under två års tid haft självmordstankar. Han bestämmer sig för att begå självmord med "stil" och vill göra någonting utöver det vanliga. Han beger sig till sin skola med en revolver väl dold innanför jackfickan. Han stiger in och ser sin rektor passera förbi honom. Martin drar varsamt ut sin revolver med maxladdat magasin och skriker: "Hörru din jävla mutta! Nu jävlar ska du dö!". Alla elever springer hej vilt runt om i skolan och Martin skriker: "Alla jävla horor som vill ha livet i behåll lägger sig ner på golvet nu och jag menar NU!".

Man kan samtidigt höra hur lärarkandidaterna på skolan skriker mun i mun på varandra: "Ullbritt, gör som han säger", "Ragnar! Ring blåvitt!", "Göran lämna mig inte!".

Martin skjuter sju av sina klasskamrater till döds och har två kulor kvar. Han går fram till en tjej som ligger på golvet och är i samma ålder som han själv och säger: "Tror du på Gud?" hon svarar gråtandes: "...Nej.." PANG! PANG!

Han dödade henne och med sista kulan dödade han sig själv...

Det går liksom inte, sånt kan inte hända i Sverige. Det blir för patetiskt alltsammans!

Med denna tråd vill jag att ni jämför en händelse som har utspelat sig (eller kan utspela sig) i ett annat land och jämför hur vi Svenskar skulle handskas med situationen i fråga. Är det Sverige som är för "mesigt" eller är det andra länder som försöker leka Gunde Svan?
Citera
2007-10-09, 03:15
Medlem
Bajsfacistens avatar
Jag förstår ingenting av vad det är du vill. Inte heller vad det här har med humor att göra.

Förklara dig spoling!
Citera
2007-10-09, 03:18
Medlem
Harlauts avatar
Är det här humor?
Citera
2007-10-09, 03:21
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vettvilling
Jag har ibland undrat hur det skulle se ut om någonting oväntat hände i Sverige. Till exempel en skolmassaker i Hässleholm! Jag menar, i USA är det normalt att sånt förekommer, men kan ni föreställa er detta.

Martin är en frånstött pojke, 16 år, och har under två års tid haft självmordstankar. Han bestämmer sig för att begå självmord med "stil" och vill göra någonting utöver det vanliga. Han beger sig till sin skola med en revolver väl dold innanför jackfickan. Han stiger in och ser sin rektor passera förbi honom. Martin drar varsamt ut sin revolver med maxladdat magasin och skriker: "Hörru din jävla mutta! Nu jävlar ska du dö!". Alla elever springer hej vilt runt om i skolan och Martin skriker: "Alla jävla horor som vill ha livet i behåll lägger sig ner på golvet nu och jag menar NU!".

Man kan samtidigt höra hur lärarkandidaterna på skolan skriker mun i mun på varandra: "Ullbritt, gör som han säger", "Ragnar! Ring blåvitt!", "Göran lämna mig inte!".

Martin skjuter sju av sina klasskamrater till döds och har två kulor kvar. Han går fram till en tjej som ligger på golvet och är i samma ålder som han själv och säger: "Tror du på Gud?" hon svarar gråtandes: "...Nej.." PANG! PANG!

Han dödade henne och med sista kulan dödade han sig själv...

Det går liksom inte, sånt kan inte hända i Sverige. Det blir för patetiskt alltsammans!

Med denna tråd vill jag att ni jämför en händelse som har utspelat sig (eller kan utspela sig) i ett annat land och jämför hur vi Svenskar skulle handskas med situationen i fråga. Är det Sverige som är för "mesigt" eller är det andra länder som försöker leka Gunde Svan?

Byt ut Hässleholm till Malmö och "Martin" till "Achmed så är det inte så långt borta.
Förövrigt så har det inget med humor att göra.
Posta i I&I om du törs även om tråden förmodligen kommer att slängas
Citera
2007-10-09, 03:23
Bannlyst
"Humor
Diskussioner om humor, satir och komik."

Detta gott folk är vad som kallas "satir". Och jag hittade inget annat passande forum!
Citera
2007-10-09, 03:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Byt ut Hässleholm till Malmö och "Martin" till "Achmed så är det inte så långt borta.
Förövrigt så har det inget med humor att göra.
Posta i I&I om du törs även om tråden förmodligen kommer att slängas

Det är klart att detta är humor! Att föreställa sig en försvenskad version av bittra händelser som sker långt borta från trygga Sverige, kan inte vara allt annat än roligt! =)
Citera
2007-10-09, 03:53
Bannlyst
Kopierat från wikipedia

"Satir är en skrivteknik där man påvisar brister hos subjektet (till exempel en individ, en organisation eller en stat) för att förlöjliga, ofta menat som en provokation eller för att få i stånd en förändring. Humor i satir tenderar att vara subtil, med ett fritt användande av ironi och skruvad humor."

Enligt FlashBack ingick satir i denna "humor-tråd".

Så... Nu kan jag lägga mig i lugn och ro, med vetskap om att jag betett mig helt till lags med FlashBacks regler.

Natti.
Citera
2007-10-09, 07:46
Medlem
Citat:

Hahah
Citera
2007-10-09, 09:19
Medlem
lordos avatar
Offtopic så skulle det nog vara jävligt lätt att smussla in ett skarpladdat vapen in i en gymnasieskola.

"Nä, det här är bara en replika, tänkte hänga upp den i skåpet."

"Haru sett min softairgun?"

Njae, en skolmassaker kan vara mycket möjlig i Sverige. Har man rätt psyke så...
Citera
2007-10-09, 09:24
Medlem
Nefuss avatar
Citat:

Signaturmaterial!
Citera
2007-10-09, 09:47
Bannlyst
En dag flyger det in 2 flygplan i 2 lindex tvilling affärer. Då säger Nike Pär till Olof

: Ja men jag tycker vi borde ringa Brandkåren

: Jag har inga pengar på telefonen

; Ja da shiter vi i det
Citera
2007-10-09, 11:36
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
"Satir är en skrivteknik där man påvisar brister hos subjektet (till exempel en individ, en organisation eller en stat) för att förlöjliga, ofta menat som en provokation eller för att få i stånd en förändring. Humor i satir tenderar att vara subtil, med ett fritt användande av ironi och skruvad humor."

Så kort sagt vill du förlöjliga Sverige för att vi inte har skolmassakrar? Du vill få till stånd en förändring mot det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in