Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-23, 19:01
  #5041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Ja det var inte mkt råd jag fick. Söka råd från gud och jehovas vittnen. WTF?

Kan nån som suttit inne i två år berätta hur det funkar? Får man ens ha en telefon under tiden man sitter inne på en öppen anstalt? Får man ha TV på rummet?

Finns det hierarkier på fängelset? I sånt fall, hur lågt eller högt upp hamnar man när man sitter för ekonomisk brottslighet?

Du har telefon som du delar med dina kamrater på paviljongen. Du köper telefonkort i kiosken som har öppet ett par, tre gånger i veckan. Tv på rummet beror på vilken anstalt du hamnar på men oftast finns det.

Ska du sitta på en öppen anstalt som du antyder så har du ingenting att oroa dig för så länge du uppträder på ett korrekt sätt. Det som väntar är slavarbete och gymma blandat med tidvis extrem tristess. Du lär känna av ganska snabbt vilka du kanske kan ta kontakt med, och det lär du göra. Både beroende på att du kan uppfattas som märklig ifall du håller dig för dig själv men även för din egen skull. Sitter du bara själv inne på ditt rum kommer din tid gå fruktansvärt långsamt.

Packa upp dina saker och gå sedan ut på paviljongen och presentera dig när du anländer är det bästa rådet jag kan ge dig så du direkt kan komma in i gemenskapen.
Citera
2015-03-23, 19:02
  #5042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubblisen
Jag har hört att maten i de svenska fängelserna är bättre än maten i de svenska skolorna.
Vissa kåkar har ju självförvaltning, där är maten ännu bättre hehe
Citera
2015-03-23, 20:57
  #5043
Medlem
Kan jag gå till ett häkte och inställa mig? Vet att alla anstalter har skyldighet att ta emot en men jag orkar inte åka ut till en, vill bara sitta av skiten så sitter hellre på häkte. Har inget intresse av kontakt med andra förlorare till intagna.
Citera
2015-03-23, 21:53
  #5044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Kan jag gå till ett häkte och inställa mig? Vet att alla anstalter har skyldighet att ta emot en men jag orkar inte åka ut till en, vill bara sitta av skiten så sitter hellre på häkte. Har inget intresse av kontakt med andra förlorare till intagna.

Ja det kan du men de kommer köra dig till en anstalt direkt. Häktena har dåligt med plats, anstalterna har många lediga platser.
Citera
2015-03-23, 21:59
  #5045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Ja det kan du men de kommer köra dig till en anstalt direkt. Häktena har dåligt med plats, anstalterna har många lediga platser.

Då får man alltså skjuts i alla fall?
Citera
2015-03-24, 02:15
  #5046
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Då får man alltså skjuts i alla fall?

Javisst får du det! I värsta lyxiga Volkswagen-bussen tillsammans med 4 trevliga plitar som kommer högläsa ur tråden för dig så att du slipper söka reda på info själv.

Passa även på att fråga om P18 som är ett specialalternativ för sådana som är lite bättre och som inte vill sitta med "andra förlorare till intagna".

Det känns som om du kommer att få en härlig resa genom KV-Sverige på din volta.
__________________
Senast redigerad av ExConvict 2015-03-24 kl. 02:19.
Citera
2015-03-24, 02:23
  #5047
Avstängd
muntorkas avatar
Hej!

Kan någon svara på om man får ta med DVD filmer in på anstalt ? Öppen (en av landets mjukaste enligt många) Pratas om både beställa pizza till att ha mobiler till att ingen visiteras på vägen in vid besök osv (ni vet nog vilken anstalt jag talar om ni som kan lite om det)

/M
Citera
2015-03-24, 02:36
  #5048
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muntorka
Hej!

Kan någon svara på om man får ta med DVD filmer in på anstalt ? Öppen (en av landets mjukaste enligt många) Pratas om både beställa pizza till att ha mobiler till att ingen visiteras på vägen in vid besök osv (ni vet nog vilken anstalt jag talar om ni som kan lite om det)

/M

Nix, inga filmer får tas in vare sig på öppen eller sluten anstalt. Därmed inte sagt att filmer inte finns på anstalter, det cirkulerar hela tiden ett gäng p-rullar.
__________________
Senast redigerad av ExConvict 2015-03-24 kl. 02:39.
Citera
2015-03-24, 03:38
  #5049
Avstängd
muntorkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Nix, inga filmer får tas in vare sig på öppen eller sluten anstalt. Därmed inte sagt att filmer inte finns på anstalter, det cirkulerar hela tiden ett gäng p-rullar.


Okej så pass, för fick veta att på en av dom öppna anstalterna så fick alla där ha dvd filmer. Tänkte vissa får även ha DVD och vad är då tanken med att få ha DVD om man inte får har DVD filmer ?

/M
Citera
2015-03-24, 08:29
  #5050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Då får man alltså skjuts i alla fall?

Ja.

Som andra antyder här så ska du nog fundera över din attityd till medintagna. Ingen, varken intagna eller personal, gillar folk som tycker att de är bättre än alla andra och inte håller käften om det. Är du bättre än alla andra så lär det visa sig, det är ingenting du behöver berätta för alla.
Citera
2015-03-24, 14:39
  #5051
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Kan jag gå till ett häkte och inställa mig? Vet att alla anstalter har skyldighet att ta emot en men jag orkar inte åka ut till en, vill bara sitta av skiten så sitter hellre på häkte. Har inget intresse av kontakt med andra förlorare till intagna.

Sköt ditt då och bry dig inte om att pola med dom andra men var fan inte arrogant där inne.
Citera
2015-03-24, 19:10
  #5052
Avstängd
Shubnigurath.666s avatar
Måste fråga då detta rör en sak som jag aldrig har, eller kommer, att råka ut för. Sitta i fängelse

Något som ni faktiskt( tro det eller ej) har praktisk erfarenhet av som jag inte har

Sätter killarna på kåken på varandra i röven? Har ni själva råkat ut för det? Gick ni som han i american history x efteråt ?

Berätta!

Ni behöver inte vara blyga av er eller skämmas om ni tyckte det var lite skönt heller, på detta forum där vi är anonyma kan vi vara öppna med varandra, så låt höra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback