Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-14, 17:07
  #2809
Medlem
Snabb fråga. Om cleartrip säger 1 avaliable och man vill boka för 2 pers. Vad händer?
Citera
2014-01-14, 17:09
  #2810
Medlem
kama888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadharjag
Snabb fråga. Om cleartrip säger 1 avaliable och man vill boka för 2 pers. Vad händer?
Tåg eller flyg? Tåg så hamnar en på väntelista antar jag.
Citera
2014-01-14, 17:11
  #2811
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kama888
Tåg eller flyg? Tåg så hamnar en på väntelista antar jag.

Tåg. Jo troligen blir det väl så. Ide att boka?
Citera
2014-01-14, 17:18
  #2812
Medlem
kama888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadharjag
Tåg. Jo troligen blir det väl så. Ide att boka?

Inge aning, men eventuellt kan ni nog inte räkna med att sitta ihop.
Gå in på indienforum.nu, finns en massa info där!
Citera
2014-01-14, 17:19
  #2813
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kama888
Inge aning, men eventuellt kan ni nog inte räkna med att sitta ihop.
Gå in på indienforum.nu, finns en massa info där!

Tack för snabb hjälp!
Citera
2014-01-15, 15:57
  #2814
Medlem
rockandrollas avatar
drar till Indien om ett tag och är bra sugen på att köpa en ko på någon av alla
djurmarknader, tänkte chilla med min ko i några dagar bara för att, hur funkar det i Dehli/Mumbai
kan man knyta fast skrället utanför hotell? är det stor stöldrisk? Hur skulle Indierna se på saken?
Tycker bara det skulle vara nice att ta hand om en ko ett par dagar och bjuda på lite ko-mat o klia den bakom örat.
Citera
2014-01-18, 05:56
  #2815
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
… hur funkar det i Dehli/Mumbai kan man knyta fast skrället utanför hotell? är det stor stöldrisk? Hur skulle Indierna se på saken?
Man knyter inte fast en ko. Kor är fria invånare i staden och låter sig inte knytas fast. Alla kor har ägare och de går hem på kvällen.
Citera
2014-01-19, 18:50
  #2816
Medlem
drinkandfuckgoods avatar
Vad finns det för alternativ att ta sig från Mumbai till Goa utan indiskt nummer?
Flyg är rätt dyrt så det är uteslutet. Jag funderar på buss.

Jag är i norra Mumbai i skrivande stund och jag skulle behöva hjälp med att hitta en tur och returresa till Goa. Jag tänkte leta upp en turistinformation men ni kanske kan hjälpa mig bättre??? Jag hörde att buss kostar ca 1400 RS, ToR. Var köper jag biljetter?
Citera
2014-01-19, 20:42
  #2817
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinkandfuckgood
Jag är i norra Mumbai i skrivande stund och jag skulle behöva hjälp med att hitta en tur och returresa till Goa.
Buss är sumpigt, tidskrävande och obekvämt. Åk tåg!

Citat:
Ursprungligen postat av drinkandfuckgood
Jag tänkte leta upp en turistinformation men ni kanske kan hjälpa mig bättre??? Jag hörde att buss kostar ca 1400 RS, ToR. Var köper jag biljetter?
Åk till Mumbai Chhatrapati Shivaji Terminus, även kallad VT-station. En trappa upp vid reservation Center ligger lucka 20. De säljer biljetter ur den speciella utlännings-kvoten. Du får alltid bra tåg-biljetter från lucka 20. Ta med passet. Du kan bara köpa biljetter till dig själv. Är ni fler som skall resa måste alla var med och handla.

Bästa tåget är 12051 Jan Shatabdi Express. Resan tar 7 timmar och 37 minuter och kostar 225 rupier / (24 kronor).

Bussbiljetter köper du billigast på buss-stationen. Är du i norra Mumbai är det nog bäst att åka till Vashi eller Panvel. Köper du av turistbyrå brukar det bli ordentligt dyrt.

Hälsningar från Colaba, södra Mumbai.
Citera
2014-01-20, 15:30
  #2818
Medlem
drinkandfuckgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsism
Buss är sumpigt, tidskrävande och obekvämt. Åk tåg!


Åk till Mumbai Chhatrapati Shivaji Terminus, även kallad VT-station. En trappa upp vid reservation Center ligger lucka 20. De säljer biljetter ur den speciella utlännings-kvoten. Du får alltid bra tåg-biljetter från lucka 20. Ta med passet. Du kan bara köpa biljetter till dig själv. Är ni fler som skall resa måste alla var med och handla.

Bästa tåget är 12051 Jan Shatabdi Express. Resan tar 7 timmar och 37 minuter och kostar 225 rupier / (24 kronor).

Bussbiljetter köper du billigast på buss-stationen. Är du i norra Mumbai är det nog bäst att åka till Vashi eller Panvel. Köper du av turistbyrå brukar det bli ordentligt dyrt.

Hälsningar från Colaba, södra Mumbai.
Idag var jag på Andheri Bus-stop och kollade läget. På vägen frågade jag om priset på en resebyrå. De ville ha 800 RS enkel resa och det tar dessutom längre tid. Ditt tips låter mycket tids- och pengabesparande. TACK! Om ett par dagar är jag på tåget ner till Goa . Där ska tydligen det vara något bättre vägar för en longboardsnubbe har jag hört
Citera
2014-01-20, 19:58
  #2819
Medlem
drinkandfuckgoods avatar
Nu en annan fråga. Vad är bästa sättet att åka tillbaka från Goa till Mumbai?
Citera
2014-01-20, 21:07
  #2820
Medlem
kama888s avatar
En visumfråga; Jag har skrivit "none" på religion och på visuella kännetecken. Rätt eller fel?
Nojar lite över det.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f556344

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback