Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-10, 21:59
  #2353
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
Bodde på Volga 4 eller 5 år sedan.
Litet och smutsigt rum (inget fönster, för det lilla lilla fönstret som fanns togs upp av en AC).
Kackelackor bjöds det också på....

Hur mycket fick du betala för varje natt på volga?
Vet någon nåt schysst hotell i mumbai ca 300/rs natten?
Citera
2013-02-10, 22:15
  #2354
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Hur mycket fick du betala för varje natt på volga?
Vet någon nåt schysst hotell i mumbai ca 300/rs natten?
Billigaste hotellet i Colaba och södra Mumbai är Red Shield Guest House.

Plats i sovsal kostar 135 rupier (17 kronor) / natt.
Dubbelrum (för två) kostar 570 rupier (71 kronor) / natt.
Citera
2013-02-11, 05:25
  #2355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Edit: En annan sak jag funderat på som gärna skulle vilja uppleva är att vara med under en inspelning av en Bollywood-rulle eller kanske till och med medverka som statist. Hur hittar man dom stora inspelningarna och hur bär man sig åt för att vara med? Har hört att personer som arbetar med filminspelningen går runt och haffar turister på gatan, om dom nu skulle behöva en västerländsk statist.


Fråga hotellchefen eller någon som har lite koll om dom nu inte redan hittat dig, vilket dom förmodligen gör rätt snabbt. På plats kan du alltid fråga om du får vara med i en större produktion, för västerlänningar behöver dom alltid.
Har själv varit statist en gång, som pilot och affärsman, 1300 rupies och en lunch för det var ju mer än okey. Det är roligt och intressant att se hur det fungerar men det blir fan slitigt efter en stund
Citera
2013-02-11, 15:45
  #2356
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Hur mycket fick du betala för varje natt på volga?
Vet någon nåt schysst hotell i mumbai ca 300/rs natten?

För 4-5 år sedan betalade jag 700 Rs/natt.
Ingen koll på billiga boenden i Mumbai (då jag bodde hos min vännina denna gång).

Citat:
Ursprungligen postat av Matsism
Billigaste hotellet i Colaba och södra Mumbai är Red Shield Guest House.

Plats i sovsal kostar 135 rupier (17 kronor) / natt.
Dubbelrum (för två) kostar 570 rupier (71 kronor) / natt.
Satan det var billigt!
Fast frågan är ju självklart om man vill skänka ens dessa rupies till en religiös organisation. Jag personligen skulle inte vilja göra det.
Citera
2013-02-13, 00:30
  #2357
Medlem
Kafes avatar
Åker på måndag till mumbai. Ska vara i indien nån månad/ett par månader. Har egentligen inte planerat nånting alls, det enda jag har gjort i princip är att fixat vaccinationer och en redig ryggsäck. Trivs med tanken att bara "sticka iväg".

Men finns det nånting konkret man kanske borde planera/fixa/ta med?... så att man inte ångrar sig väl på plats.

Kan passa på att påpeka att jag har med mig det mesta vettiga ifrån den här listan =)
http://indien.nu/planera_din_resa/packning
__________________
Senast redigerad av Kafe 2013-02-13 kl. 00:37.
Citera
2013-02-13, 00:36
  #2358
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Åker på måndag till mumbai. Ska vara i indien nån månad/ett par månader. Har egentligen inte planerat nånting alls, det enda jag har gjort i princip är att fixat vaccinationer och en redig ryggsäck. Trivs med tanken att bara "sticka iväg".

Men finns det nånting konkret man kanske borde planera/fixa/ta med?... så att man inte ångrar sig väl på plats.
Ta med så lite som möjligt.
Allt finns att köpa både billigare och bättre i Indien.

Ta med skatteverkets personbevis på engelska, kopia på pass, kopia på visum, nytagna passfoton så du kan ordna indiskt sim-kort till telefonen.

Ta med flera bankomatkort om något skulle sluta fungera.
Citera
2013-02-13, 00:42
  #2359
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsism
Ta med så lite som möjligt.
Allt finns att köpa både billigare och bättre i Indien.

Ta med skatteverkets personbevis på engelska, kopia på pass, kopia på visum, nytagna passfoton så du kan ordna indiskt sim-kort till telefonen.

Ta med flera bankomatkort om något skulle sluta fungera.

Tack för snabbt svar! =)

Vad kommer jag behöva skatteverkets personbevis till?
Citera
2013-02-13, 00:45
  #2360
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Tack för snabbt svar! =)

Vad kommer jag behöva skatteverkets personbevis till?
För att ordna indiskt sim-kort till telefonen behöver du ett adressbevis och det bästa adressbeviset är skatteverkets personbevis på engelska. Ladda hem från skatteverket.se och skriv ut.
Citera
2013-02-13, 00:47
  #2361
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsism
För att ordna indiskt sim-kort till telefonen behöver du ett adressbevis och det bästa adressbeviset är skatteverkets personbevis på engelska. Ladda hem från skatteverket.se och skriv ut.


Ok tack!
Citera
2013-02-13, 01:15
  #2362
Medlem
rondellhundens avatar
Om man lever väldigt billigt budget, tror ni man kan klara sig på 20 000 kronor i säg 4-5 månader i indien? mat osv resor osv osv är det möjligt, vill inte bo med kackerlackor men ändå inte slösa för mkt tänker mest på att resa runt lite
Citera
2013-02-13, 01:56
  #2363
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
Om man lever väldigt billigt budget, tror ni man kan klara sig på 20 000 kronor i säg 4-5 månader i indien? mat osv resor osv osv är det möjligt, vill inte bo med kackerlackor men ändå inte slösa för mkt tänker mest på att resa runt lite

Hmm, det är ca 1200rs om dan (4mån), om du inte reser som en galning så kan det väl gå... Men då är det billiga ställen du får hålla dig till.

Hänger du i Delhi/Munbai så går det nog mindre bra för dom pengarna. Jag har en budget på ca 40kkr för samma tidsrymd. Om jag nu nånsin tar mig iväg, hatar att inte ha pengar så jag kanske har dragit på för mycket. Men så tänker jag i alla fall.

Sen tror jag att det skiljer för dom som varit där några gånger och en nybörjare.
Citera
2013-02-13, 15:02
  #2364
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
Om man lever väldigt billigt budget, tror ni man kan klara sig på 20 000 kronor i säg 4-5 månader i indien? mat osv resor osv osv är det möjligt, vill inte bo med kackerlackor men ändå inte slösa för mkt tänker mest på att resa runt lite

Första gången i Indien nu och snittar mellan 1000-1200 rps per dag. Varit runt i Goa, Kerala, Tamil Nadu och nu i norr. Det går, men man får slita lite mer och våga pruta. Tex. leta boende i 30 min ibland om priserna är för dyra samt att gå så mycket som möjligt istället för att åka rickshaw hela tiden. Med andra ord - det ska inte vara något problem. Dricker man öl och röker gräs hela dagarna dock blir det helt klart svårare...
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f556344

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback