Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-07, 10:00
  #2341
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Har aldrig haft riktig koll pa tagregler men igarr natt blev jag vackt under en tagresa mitt i natten och blev uppgraderad till 2ac fran vanlig sleeper. Det var knappt for att dom var snalla da dom var valdigt arga. hant nagon annan?
Hade du klivit på fel vagn?
Citera
2013-02-07, 10:45
  #2342
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Har aldrig haft riktig koll pa tagregler men igarr natt blev jag vackt under en tagresa mitt i natten och blev uppgraderad till 2ac fran vanlig sleeper. Det var knappt for att dom var snalla da dom var valdigt arga. hant nagon annan?

Det var väl inte fel (eller, du hade ju lite tur), troligen problem på en vagn. Så kopplar dom lös den, föser in resten i dom andra.
__________________
Senast redigerad av christery 2013-02-07 kl. 10:49.
Citera
2013-02-07, 13:28
  #2343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsism
Jag har varit i Indien över femtio gånger och aldrig råkat ut för "bed-bugs". Hotell har alltid rena lakan. Titta alltid på rummet innan du bestämmer var du skall bo. Jag har med reselakan men använder det bara på tåg i General- och Sleeper-klass. (I bättre klass ingår lakan.)
Råkade ut för detta på mitt tredje boende, och nån gång till därefter. Första gången bodde jag iofs på ett riktigt unket ställe.
Citat:
Ursprungligen postat av Matsism
Jag har flugit med Aeroflot väldigt mycket de senaste åren. De är mycket smidigt att byta i Moskva. Väntetiden i Moskva är ofta bara 1-2 timmar vilket är lite tråkigt kort om tid.

Det enda att klaga på med Aeroflot är att de inte serverar någon öl, vin eller sprit och att man måste förbeställa vegetarisk mat. Tänk på att beställa mycket trevlig asian-pure-veg så du inte får rysk-veg-mat som är trist.
Du råkar inte veta ifall Condor serverar alkohol? Fick höra av en kanadensare att han fick alla drycker gratis på flyget eftersom resan var så lång. Är det samma sak hos Condor? Vore ju ganska härligt .

Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Har aldrig haft riktig koll pa tagregler men igarr natt blev jag vackt under en tagresa mitt i natten och blev uppgraderad till 2ac fran vanlig sleeper. Det var knappt for att dom var snalla da dom var valdigt arga. hant nagon annan?
De kanske ville kunna ha mer koll på dig? 2AC vagnen har väl beväpnade vakter som traskar omkring?


Vill f.ö fortfarande ha svar på detta:
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMidnatt
Förresten, vad är det för slags folk som befinner sig i Arambol? Hippies? Israeler? Ryssar? Psytranceare? Allt möjligt? Och hur långt är det hit från Goas flygplats? Tips på boende?
Måste ju finnas någon som kan svara på detta!?
Citera
2013-02-07, 14:48
  #2344
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMidnatt
Måste ju finnas någon som kan svara på detta!?

Ja, när jag var där så var det väldigt mycket Hippies och Ryssar. Mest hippies men också endel vanliga turister.
"Psytrancarna" tyckte jag det var gott om i Anjuna av ställena jag var på.

Arambol ligger väl kanske 45 minuter/en timme ifrån flygplatsen?
Citera
2013-02-07, 15:00
  #2345
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Arambol ligger väl kanske 45 minuter/en timme ifrån flygplatsen?
Det tar 1,5-2 timmar med taxi från Dabolim flygplatsen till Arambol.
Citera
2013-02-07, 15:04
  #2346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Ja, när jag var där så var det väldigt mycket Hippies och Ryssar. Mest hippies men också endel vanliga turister.
"Psytrancarna" tyckte jag det var gott om i Anjuna av ställena jag var på.

Arambol ligger väl kanske 45 minuter/en timme ifrån flygplatsen?
Hur är dessa då? Har hört mycket om både ryssar och hippies, såväl gott som ont.
Okej, men då lär man ju åka dit direkt när man anländer. Några tips på billiga boenden?
Citera
2013-02-07, 22:30
  #2347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsism
Jag har varit i Indien över femtio gånger och aldrig råkat ut för "bed-bugs". Hotell har alltid rena lakan. Titta alltid på rummet innan du bestämmer var du skall bo. Jag har med reselakan men använder det bara på tåg i General- och Sleeper-klass. (I bättre klass ingår lakan.)

Ja, det beror givetvis på hur man bor men nu reser jag lågbudget så blir inga fina hotell för min del. Grejen med bed bugs är ju att man inte ser dom i början då de håller till inne i madrassen.
När vi är inne på hotell så undrar jag om du spenderat några nätter på Hotel Volga? Verkar vara populärt, har du några synpunkter på stället?

Edit: En annan sak jag funderat på som gärna skulle vilja uppleva är att vara med under en inspelning av en Bollywood-rulle eller kanske till och med medverka som statist. Hur hittar man dom stora inspelningarna och hur bär man sig åt för att vara med? Har hört att personer som arbetar med filminspelningen går runt och haffar turister på gatan, om dom nu skulle behöva en västerländsk statist.
__________________
Senast redigerad av Knycken 2013-02-07 kl. 22:34.
Citera
2013-02-07, 22:34
  #2348
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
När vi är inne på hotell så undrar jag om du spenderat några nätter på Hotel Volga? Verkar vara populärt, har du några synpunkter på stället?
Jag har bott på Hotel Volga i Ahmedabad. De har khoola rum med runda sängar.
Citera
2013-02-07, 22:36
  #2349
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
En annan sak jag funderat på som gärna skulle vilja uppleva är att vara med under en inspelning av en Bollywood-rulle eller kanske till och med medverka som statist. Hur hittar man dom stora inspelningarna och hur bär man sig åt för att vara med? Har hört att personer som arbetar med filminspelningen går runt och haffar turister på gatan, om dom nu skulle behöva en västerländsk statist.
Promenera längs Colaba Causeway. Jag brukar få frågan flera gånger varje dag när jag är i Mumbai.
Citera
2013-02-08, 06:57
  #2350
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsism
Hade du klivit på fel vagn?
Nopp, forsta kontrollanten kontrollerade biljetten och allt stamde, aven jag gjorde deet. Dom sa helt enkelt att dom hade uppgraderat mig, varfor sa dom inte. Killen ville ha 62rs i betalt forst men dom betalade jag aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av christery
Det var väl inte fel (eller, du hade ju lite tur), troligen problem på en vagn. Så kopplar dom lös den, föser in resten i dom andra.
Bara jag som blev uppgraderad, resten av alla i vagnen fick sitta kvar.


naja, klagar inte, tyckte bara att det var smaroligt.
Citera
2013-02-08, 08:41
  #2351
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
<klipp>
Bara jag som blev uppgraderad, resten av alla i vagnen fick sitta kvar.


naja, klagar inte, tyckte bara att det var smaroligt.

Hehe, karma kallas det. Du behövde det.
Citera
2013-02-08, 17:50
  #2352
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Ja, det beror givetvis på hur man bor men nu reser jag lågbudget så blir inga fina hotell för min del. Grejen med bed bugs är ju att man inte ser dom i början då de håller till inne i madrassen.
När vi är inne på hotell så undrar jag om du spenderat några nätter på Hotel Volga? Verkar vara populärt, har du några synpunkter på stället?

Edit: En annan sak jag funderat på som gärna skulle vilja uppleva är att vara med under en inspelning av en Bollywood-rulle eller kanske till och med medverka som statist. Hur hittar man dom stora inspelningarna och hur bär man sig åt för att vara med? Har hört att personer som arbetar med filminspelningen går runt och haffar turister på gatan, om dom nu skulle behöva en västerländsk statist.
Bodde på Volga 4 eller 5 år sedan.
Litet och smutsigt rum (inget fönster, för det lilla lilla fönstret som fanns togs upp av en AC).
Kackelackor bjöds det också på....

För 4-5 år sedan var jag med i en Bollywoodfilm, en agent hittade mig vid Gateway of India.
Inspelningen var på natten, jag var på plats i ca 5h och min roll bestod i att sticka ut min tatuerade arm ur en bil. Betalningen var taxi till och från inspelningsplatsen samt mat på plats. Har än idag ingen aning om vad det var för en film eller vad den hette. Kunde lika gärna vara propaganda mot tatuerade utlänningar.
Kan inte säga att det var särskilt kul men det var för att jag var så vidirigt trött.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f556344

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback