Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-06, 19:51
  #2329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMidnatt
Förresten, vad är det för slags folk som befinner sig i Arambol? Hippies? Israeler? Ryssar? Psytranceare? Allt möjligt? Och hur långt är det hit från Goas flygplats? Tips på boende?
Vill gärna ha svar på detta om någon kan upplysa mig .
Citera
2013-02-06, 20:31
  #2330
Medlem
Någon som vet något sett att skydda mot från bedbugs? Har införskaffat mig ett tunt reselakan men det kanske inte hjälper. Backpackade runt i Mexico förra året och blev biten så in i helvete. Skulle gärna slippa det nu
Citera
2013-02-06, 22:39
  #2331
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Låter bra det där. Är så jävla pepp, på fredag bokas biljetten och andra veckan i mars bär det av
Kommer bli lite svårt att vänja sig att använda högerhanden,tydligen så använder man bara vänsterhanden när man torkar sig i baken. Haha.

Jag använder papper, och är förhållandevis ensam när jag skiter så det går nog bra i alla fall.
Citera
2013-02-06, 23:31
  #2332
Medlem
Kafes avatar
Sitter och kikar lite på flygbolag nu och vad fruktansvärt bisarra flygresorna verkar vara!

Alla är ju 30 timmar långa!? Senast jag åkte ner så tog det ju ungefär 13 timmar eller nåt vill jag minnas. Var hittar man lite mer humana flygresor för en billig peng?
Citera
2013-02-07, 00:38
  #2333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Sitter och kikar lite på flygbolag nu och vad fruktansvärt bisarra flygresorna verkar vara!

Alla är ju 30 timmar långa!? Senast jag åkte ner så tog det ju ungefär 13 timmar eller nåt vill jag minnas. Var hittar man lite mer humana flygresor för en billig peng?
http://www.skyscanner.se/flyg/se/in/...uari-2013.html
Citera
2013-02-07, 02:05
  #2334
Medlem
Finnair har kortaste vägen , hyfsat billig.
Aerosvit innebär förmodligen lägsta priset , kan bli bökiga byten.
Turkish ger ofta en lång layover i Istanbul - jag ser det som en fördel , lätt att ta sej in till stan , äta gott och ta ett avbrott.
Citera
2013-02-07, 05:28
  #2335
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Att det skulle ta så lång tid hade jag ingen aning om. Hur köper man prepaid-taxi och vad brukar priset ligga på till Colaba?
Pre-paid-taxi köper du från pre-paid-taxi-luckan innan du kliver ut från flygplatsen. Jag betalade 420 rupier från flygplatsen till Colaba för två veckor sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
En av anledningarna till varför jag tycker det skulle vara skönt att landa på dagen är för att jag tänkt fixa hotel/hostel/guesthouse på plats. Men det kanske inte är några problem?
Mumbai är inte Skövde. Mumbai är världens näst största stad och lever dygnet runt.
Citera
2013-02-07, 05:31
  #2336
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Någon som vet något sett att skydda mot från bedbugs? Har införskaffat mig ett tunt reselakan men det kanske inte hjälper. Backpackade runt i Mexico förra året och blev biten så in i helvete. Skulle gärna slippa det nu
Jag har varit i Indien över femtio gånger och aldrig råkat ut för "bed-bugs". Hotell har alltid rena lakan. Titta alltid på rummet innan du bestämmer var du skall bo. Jag har med reselakan men använder det bara på tåg i General- och Sleeper-klass. (I bättre klass ingår lakan.)
Citera
2013-02-07, 05:34
  #2337
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Kommer bli lite svårt att vänja sig att använda högerhanden,tydligen så använder man bara vänsterhanden när man torkar sig i baken. Haha.
Alla toaletter har rinnande vatten, antingen från en slang vid sidan om toaletten som man spolar sig ren med i baken eller en stråle direkt i baken i höjd med bajshålet. Lär dig använda den indiska toaletten med rinnande vatten. Du kommer snabbt upptäcka att det blir renare och fräschare att tvätta dig med rent vatten än med unket toa-papper.

Lämna toalettpappret hemma.
Ta seden dit du kommer.
_
Citera
2013-02-07, 05:39
  #2338
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vistet
Finnair har kortaste vägen , hyfsat billig.
Aerosvit innebär förmodligen lägsta priset , kan bli bökiga byten.
Turkish ger ofta en lång layover i Istanbul - jag ser det som en fördel , lätt att ta sej in till stan , äta gott och ta ett avbrott.
Jag har flugit med Aeroflot väldigt mycket de senaste åren. De är mycket smidigt att byta i Moskva. Väntetiden i Moskva är ofta bara 1-2 timmar vilket är lite tråkigt kort om tid.

Det enda att klaga på med Aeroflot är att de inte serverar någon öl, vin eller sprit och att man måste förbeställa vegetarisk mat. Tänk på att beställa mycket trevlig asian-pure-veg så du inte får rysk-veg-mat som är trist.
Citera
2013-02-07, 05:40
  #2339
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Sitter och kikar lite på flygbolag nu och vad fruktansvärt bisarra flygresorna verkar vara! Alla är ju 30 timmar långa!? Senast jag åkte ner så tog det ju ungefär 13 timmar eller nåt vill jag minnas. Var hittar man lite mer humana flygresor för en billig peng?
Flyg till Mumbai eller Delhi så är restiden cirka tio timmar. Stanna i Delhi eller Mumbai några dagar och res sedan vidare.
Citera
2013-02-07, 09:46
  #2340
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Har aldrig haft riktig koll pa tagregler men igarr natt blev jag vackt under en tagresa mitt i natten och blev uppgraderad till 2ac fran vanlig sleeper. Det var knappt for att dom var snalla da dom var valdigt arga. hant nagon annan?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f556344

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback