Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-10, 17:44
  #2965
Medlem
Kafes avatar
Någon som vet hur det är i Goa nu? Har ryssarna tagit över helt eller?
Var där 2009 och då var det väl någon enstaka ryss här och var. Men gången efter jag var där 2013 så var alla menyer osv på ryska och alla sköna hippies hade bytts ut på ryssar kändes det som. Indierna snackade ryska med mig då det trodde jag var ryss. Upplevde riktigt risig stämning. Ryssar som var så fulla att de välte bord och störde alla runt om kring sig. Äcklig machomentallitet och uppträder hotfullt och allmänt kaxig mot sin omgivning. Kvinnor som går runt i stringbikini som saknar totalt känsla för kulturellanormer. Ryska män som gapar, skriker och behandlar de vänliga indierna otroligt respektlöst. Blev seriöst illamående och deprimerad. Är sugen på en till Indien resa någon gång framöver men tvivlar på om jag vill sätta min fot i Goa igen då upplevelsen där var rent utsagt vidrig.

2009 var superchill! Sköna hippies och underbara israeler som välkomnade mig till ravepartyn och strandhäng där alla var välkomna. Chill stämning, jointar passades och alla var trevliga och avslappnade.

Tråkig utveckling. Har det blivit värre?
Citera
2018-08-16, 22:05
  #2966
Medlem
En mycket bra och innehållsrik tråd! Men jag undrar om det finns folk här som fortfarande reser till Indien som andliga sökare i första hand?
Citera
2018-08-20, 02:28
  #2967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Någon som vet hur det är i Goa nu? Har ryssarna tagit över helt eller?
Var där 2009 och då var det väl någon enstaka ryss här och var. Men gången efter jag var där 2013 så var alla menyer osv på ryska och alla sköna hippies hade bytts ut på ryssar kändes det som. Indierna snackade ryska med mig då det trodde jag var ryss. Upplevde riktigt risig stämning. Ryssar som var så fulla att de välte bord och störde alla runt om kring sig. Äcklig machomentallitet och uppträder hotfullt och allmänt kaxig mot sin omgivning. Kvinnor som går runt i stringbikini som saknar totalt känsla för kulturellanormer. Ryska män som gapar, skriker och behandlar de vänliga indierna otroligt respektlöst. Blev seriöst illamående och deprimerad. Är sugen på en till Indien resa någon gång framöver men tvivlar på om jag vill sätta min fot i Goa igen då upplevelsen där var rent utsagt vidrig.

2009 var superchill! Sköna hippies och underbara israeler som välkomnade mig till ravepartyn och strandhäng där alla var välkomna. Chill stämning, jointar passades och alla var trevliga och avslappnade.

Tråkig utveckling. Har det blivit värre?

Vet inte om det blivit värre men jag var i södra goa 2014 och det var helt ok. Några få ryssar men det var sköna och inte alls så som du upplevt det. Tror att deg på vissa ställen, främst norra goa där det finns en större koncentration av ryssar.
Citera
2018-08-27, 16:19
  #2968
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus2
En mycket bra och innehållsrik tråd! Men jag undrar om det finns folk här som fortfarande reser till Indien som andliga sökare i första hand?
Det finns många som reser till Indien för att söka men det kräver att du har en fet plånbok då de bästa guruerna är riktigt duktiga på att ta överfett betalt. Om Shanti Shreem …
Citera
2023-01-19, 08:33
  #2969
Medlem
swentr.sites avatar
De senaste veckorna har inneburit att ovanligt kallt väder svept över norra Indien, med katastrofala följder för de miljontals indier som bor där och som är ovana vid kyla.
Citat:
Tjock dimma och temperaturer runt noll grader i mångmiljonstaden New Delhi har redan krävt många liv genom olyckor och köld – men ett annat hot kommer från risken av förgiftning när de frusna invånarna i staden eldar allt de kommer över, inklusive skräp och avfall.
https://nyatider.se/ovanlig-kyla-hal...epp-om-indien/
Citera
2023-07-09, 13:30
  #2970
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsism
Det finns många som reser till Indien för att söka men det kräver att du har en fet plånbok då de bästa guruerna är riktigt duktiga på att ta överfett betalt. Om Shanti Shreem …

Menar du allvar med detta? Vad lägger du in i "bästa guruerna"? Bäst på att erbjuda bekväma faciliteter för västerlänningar och lättsmälta plattityder som många kan ta till sig? Jag skulle säga att de som verkligen har något att erbjuda gör det nästan gratis eftersxom det är deras kall. Om studenten är av rätt virke för att ta emot undervisningen.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f556344

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback