Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-08, 12:01
  #13
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
Det lär bli mycket svårt att bevisa vem som utdelade den dödande sparken. Tror knappast att vittnena kan ge någon hjälp där heller. Och kan man inte bevisa något så.... hellre fria än fälla, eller?

De som sparkade ihjäl en kille på Kungsgatan gick väl fria?


Jag känner inte till detaljerna i Kungsgatan-fallet så det kan jag inte kommentera.

Även om den dödande sparken inte kan bindas vid nån så kommer de att dömas i alla fall. Frågan är bara för och till vad. Man kan ju faktiskt döma till mord fastän man inte vet vem som skjutit, även om det är ovanligt (Malexander).
Citera
2007-10-08, 12:03
  #14
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
.
- Det är förskräckligt, säger advokat Leif Silbersky, försvarare för en av pojkarna.
Varför är jag inte förvånad över att Leif Silbersky är inblandad som försvarare? Har han försvarat någon som varit ens skuggan av oskyldig under de senaste, säg, tio åren? Magnus Betnér föreslog en gång att den som blir frikänd med Silbersky som försvarare borde få fyra månaders fängelse ändå, bara för att han valt Leffe som sin företrädare.
Citera
2007-10-08, 12:05
  #15
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klar
Läste igår att pappan till den döda hade suttit med i styrelsen för AIK fotboll och att gärningsmännen tydligen ska haft kopplig till BBS (Bajen baby squad).

Finns det något samband tro?
En av de misstänkta har spelat hockey och fotboll i Djurgården. Googla hans namn. Han verkar ha varit fotbollsspelare i Brommapojkarna också.
Citera
2007-10-08, 12:07
  #16
Medlem
Laktostolerants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Även om den dödande sparken inte kan bindas vid nån så kommer de att dömas i alla fall. Frågan är bara för och till vad. Man kan ju faktiskt döma till mord fastän man inte vet vem som skjutit, även om det är ovanligt (Malexander).

Jo, men fängelse kommer det inte att bli tal om eftersom de bara är 16 år.
Citera
2007-10-08, 12:08
  #17
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
Jo, men fängelse kommer det inte att bli tal om eftersom de bara är 16 år.


Det är möjligt, men de kommer inte att bli frikända.
Citera
2007-10-08, 12:17
  #18
Medlem
Gabriel Knights avatar
Ingen av dem kommer att straffas eftersom de inblandade köper sig fria som vanligt i detta korrupta pajassamhälle
Är det verkligen för mycket begärt att kräva att alla ska vara lika inför lagen?
Jag anser att man ska ta sitt ansvar och straff om man har begått något brott men som vanligt är det bara låginkomsttagare som åker fast medan höginkomsttagare kan köpa sig fria varje gång
Citera
2007-10-08, 12:19
  #19
Avstängd
Classiques avatar
Är det någon som vet om den misstänkte SB är son till JB som tidigare ägde en budbilsfirma som ligger på Döbelnsgatan vid Johannes kyrka. Budfirman har alltså samma namn som en stor svensk mediekoncern. Är SB denne JB:s son kan jag mycket väl förstå varför han har hamnat i klammeri med rättvisan. Större svin än JB får man leta efter.
Citera
2007-10-08, 12:22
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Ingen av dem kommer att straffas eftersom de inblandade köper sig fria som vanligt i detta korrupta pajassamhälle
Är det verkligen för mycket begärt att kräva att alla ska vara lika inför lagen?
Jag anser att man ska ta sitt ansvar och straff om man har begått något brott men som vanligt är det bara låginkomsttagare som åker fast medan höginkomsttagare kan köpa sig fria varje gång

Du har fel, inför lagen är alla lika oavsett status eller inkomst. Det finns ingen i Sverige vad jag vet som köpt sig fri från rättvisan.
Citera
2007-10-08, 12:25
  #21
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classique
Är det någon som vet om den misstänkte SB är son till JB som tidigare ägde en budbilsfirma som ligger på Döbelnsgatan vid Johannes kyrka.
Om JB i sin tur är son till motorsportmannen JB, ja.
Citera
2007-10-08, 12:28
  #22
Avstängd
Classiques avatar
Ja, JB är i sin tur son till den kände bilföraren JB. Jag är tyvärr inte ett jävla dugg förvånad. Växer man som SB med en far som klår upp en i tid och otid och som senare försöker ta livet av sin kvinna och hennes nye karl, så går det sällan bra i livet.
Citera
2007-10-08, 12:28
  #23
Medlem
erikps avatar
OM dom nu inte får ett ganska strängt straff så blir det lynchmob and sign med up. Kan någon skicka ett pm med adressen till bloggen eller en sida med bilder och namn på de misstänkta?
Citera
2007-10-08, 12:36
  #24
Avstängd
Kleopatras avatar
vem är den mest misstänka?

Nu har 4 av de 5 misstänkta pekat ut den femte som mest aktiv i dödsmisshandeln. Jag undrar vem den femte är? Är det SB?

Låter som en riktig ADHD-unge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback