2022-06-02, 19:05
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Har grabbarna begått mycket nya jävligheter sen utsläppet?

S*bastian Bonni*r i lexbase

Narkotikasmugling 2011
Olovligkörning 2018

Citat:
Sebastian Bonnier har förnekat att han kört Audi bilen och angett som grund att det varit en kamrat som liknade honom som kört bilen. Kamraten hade dock hunnit lämna bilen och närområdet när han greps
.

Citat:
Av Jonas Bonniers berättelse framgår att sonen Sebastian tillsammans med en kamrat som liknade sonen till utseendet lånade den aktuella dagen Audi bilen. Personen som skulle köra bilen visade sitt körkort för honom. Han vet att Sebastian inte har körkort. Bilen har tonade rutor även framtill. Han fick höra att de skulle till Haninge för att titta på däck. Polisen pratade med honom efter det att bilen stoppats och frågade om han lånat ut bilen.

I domen står det också att polisen som grep SB inte såg någon annan i bilen.
Senast redigerad av Baiser 2022-06-02 kl. 19:12.
Citera
2022-06-03, 08:53
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Ett kriminellt slödder som heter Bonnier? Är han en del av den beryktade klanen, eller finns det olika familjer/släkter med namnet Bonnier?
Citera
2022-09-01, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Intressant. Bra forskat och bra info.

Fronda driver alltså en salladsbar på St. Eriksgatan, bra och veta om man har vägarna förbi.

Angående Fowler så forskade jag lite kring honom förut, är du säker på att det är hans barn och inte hans brorsa som är tillsammans med Izabelle? Om jag inte missminner mig så hittade jag bilder på Markus Fowler tillsammans med Izabelle plus barnen på facebook. Eller så är det någon annan tjej.

Sebastian Bonnier känns som det värsta avskummet av dem alla. Mer WT och pantad får man nog leta efter. Lite av Bonnier släktens svarta får, tillsammans med sin pappa. Knappast den "fina" sidan utav Bonniersällskapet.

Felix Månsson är också en horunge, men han verkar vara den som "gått vidare" bäst om man säger så. Undrar om hans tjej/fru vet om hans tidigare synder?

Charlie Newman skulle också vara intressant att få information om.

Jag har alltid kollat på dessa horungar med en lätt enkel syn. Klassiska småkriminella svin som tror de är något. Anfaller i flock men är otroligt svaga ensamma. Ger ett uttryck av att vara hårda och tuffa grabbar men innerst inne är de ingenting annat än fega och mesiga killar med en otroligt dålig självkänsla.

Synd att ingen ur Campogiani / Catenacci släkten verkar ha hämnats för de som hände. Förväntade mig faktiskt mer när det ändå var italienska familjer som drabbades.

De senaste jag hörde av newman är att han bodde i Skanstull eller Hornstull och becknade hash det här e flera år sedan
Citera
2022-09-01, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Ett kriminellt slödder som heter Bonnier? Är han en del av den beryktade klanen, eller finns det olika familjer/släkter med namnet Bonnier?

Det finns flera Bonnier-släkten, som inte har med tidnings-/bokförlaget att göra.
Citera
2022-09-03, 11:56
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Ganla bilder-finns mer aktuella?
http://bp2.blogger.com/_HwLXlJ0MtbQ/...C2%A5talas.jpg
Citera
2022-09-17, 22:12
Medlem
Sebastian Bonnier dömd för drograttfylleri och knivinnehav i Solna tingsrätt 9/9..

Citat:
Tilltalad
Karl SEBASTIAN Jonas Bonnier, 19910713-4018
Urvädersgränd 4 Lgh 1106
116 46 Stockholm

DOMSLUT
Brott som den tilltalade döms för
1. Rattfylleri, 4 § 2 st trafikbrottslagen (1951:649)
2021-03-17
2. Ringa narkotikabrott, 1 § 1 st 6 p och 2 § narkotikastrafflagen (1968:64)
2021-03-17
3. Brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål, 1 § 1 st och 4 §
1 st lagen (1988:254) om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål i sin lydelse
före 1 juli 2022
2021-03-17

Påföljd m.m.
Dagsböter 50 om 130 kr

Förverkande och beslag
I beslag tagen kniv förklaras förverkad. Beslaget ska bestå (beslagsliggare 2022-5000-
BG33564, nr 1).

Där försvann körkortet.. Det går bra nu!

Citat:
Sebastian Bonnier har uppgett följande. Bilen tillhör hans pappa men det är han som
brukar använda den. Han kör den oftare än sin pappa. Pappan jobbar som snickare
och använder även andra bilar i arbetet. Han hanterar verktyg i jobbet och det händer
att dessa lämnas kvar i bilarna.

Skyller kniven på pappan sin dessutom. Gangsta!
Citera
2022-09-17, 23:17
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magisterperra
Sebastian Bonnier dömd för drograttfylleri och knivinnehav i Solna tingsrätt 9/9..

Där försvann körkortet.. Det går bra nu!

Skyller kniven på pappan sin dessutom. Gangsta!
Inte oväntat att den lille fegisen skyller på pappan!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback