Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2000-06-30, 16:30
Medlem
Tänkte att det är dags för oss B-film älskare att ha ett forum att snacka i........Den egna favoriten är: Nazisurfers must die.
Vilken din favorit och vilka filmer rekomenderar du?
Citera
2000-06-30, 19:59
Medlem
B-filmer

Blood For Dracula och Flesh For Frankenstein är riktigt grymma rullar tycker jag , tycker att Udo Kier i huvudrollen är riktigt coolt. För dom som inte har sett dom går det att köpa dom billigt från House Of Horror oklippta och i Widescreen.
Citera
2000-07-01, 12:57
Medlem
B-filmer

Jag är ruskigt glad för Night of the Living Dead-filmerna.

En annan som jag inte kommer ihåg vad den heter var om nazi-zombies som hade blivit genmanipulerade och sänkta i en ubåt, och nu attackerade dom under vattnet... Någon som vet?
Underbara klipp i den också! Bland annat drog dom upp en döing ur vattnet men hade missat att klippa bort att han lyfte på huvudet när han trodde att scenen var slut.
Citera
2000-07-02, 12:34
Medlem
B-filmer

hm... Evil Ed, rurfing Ninjas e riktiga B-filmer... Men främst Resan till jordens medelpunkt! Värsta B!! Och så Tandläkaren I!
Citera
2000-07-02, 14:36
Medlem
B-filmer

kan det vara filmen shock waves du tänkte på?
själv gillar jag toxic avenger bättre en surf nazis
Tromas WAR är en höjdare ocksa :O)
Citera
2000-07-02, 16:03
Medlem
B-filmer

Hm, många TROMA-produktioner som är favoriter.. (inte SÅ underligt kanske)

Är det någon här utöver mig som har upptäckt den gamle italienske ressigiören Lucio Fulci?

Han har gjort några riktigt underbara skräckfilmer under sin livstid. (Han avled tyvärr aldeles härom året)

Min personliga favorit är 'Zombie, flesh eaters.' helt underbar Zombiefilm. Lite bökig att få tag på oklippt, men väl värt besväret.

'The Beyond' är också väldigt bra. Nästan seriös.

Rekomenderas varmt.

Your friend: [D]
Citera
2000-07-02, 21:01
Medlem
B-filmer

Fulci's bästa film är klart Beyond men tycker jävligt bra om både The Hosuse By The Cemetary och New York Ripper.
Men sen finns det självklart vår svenska b-films regisör:

Mats Helge Olsson

Han har bla gjort Animal Protector , War Dog , Russian Ninja och hans absolut största film Ninja Mission!

Ninja Mission är en svensk action film med ninjor. Filmen är ganska blodig och jävligt cool. Filmens språk är klart underkänd engelska men som gör filmen mycket grymmare.

Nån som har några filmer av Mats Helge, kanske hans tidigaste western-filmer som är inspelade på High Chaparal så är jag mycket intresserad av att byta eller kanske att köpa.

Citera
2000-07-03, 16:26
Medlem
B-filmer

Nazi surf must die är jävligt bra men om man jämför med andra troma är den av en halvbra film jag säger bara toxic avenger
Citera
2000-07-03, 16:27
Medlem
B-filmer

shcokwayw tror jag den heter
Citera
2000-07-03, 16:53
Medlem
B-filmer

Just det ja! Shock waves var det den hette.
Tack Ulven & Jens.
/Oscar
Citera
2000-07-05, 21:15
Medlem
B-filmer

Ninja Mission e det den med pilarna som dom skuter i huvudet så explåderar dom, det e ett kärnkraftvärk tror jag som det utspelas
Citera
2000-07-06, 07:40
Medlem
B-filmer

Jo exakt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto