Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-02-17, 11:19
  #25
Avstängd
kansascityshuffles avatar
2020. It kicks ass. 75” ftw!
Citera
2022-02-04, 13:00
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
2020. It kicks ass. 75” ftw!

2022. Är det värt att köpa Philips för att få ambilight?
Jag bryr mig egentligen inte så väldigt mycket om tv. Nuvarande Samsung börjar bli dålig och för gammal för en del av apparna till smart tv.

Är Philips ok som smart tv?
Citera
2022-03-27, 15:26
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAQ
2022. Är det värt att köpa Philips för att få ambilight?
Jag bryr mig egentligen inte så väldigt mycket om tv. Nuvarande Samsung börjar bli dålig och för gammal för en del av apparna till smart tv.

Är Philips ok som smart tv?
Jag skulle säga ja. Jag har 2 Philips nu och det är ett fullt medvetet val. Jag älskar ambilight det kan göra så att "scenen" i filmen verkar större eller får en bättre effekt. Speciellt om du kollar när det är helt mörkt. Typ tänk dig att karaktärerna går en grön ljus djungel, och hela väggen blir grön bakom. Sen säger vi att dom kastar sig in i en helt mörk grotta och ambilighten stängs av och hela rummet blir mörkt. Sen ut i djungeln igen och hela väggen/rummet lyser upp igen. Det kan va rätt effektivt. Mer creepy i mörka scener och tvärtom i ljusa typ.

Och om det är för mycket så kan dom flesta tv apparater tweaka styrkan, färgerna, och hur den ska reagera osv.
Citera
2022-05-31, 15:40
  #28
Medlem
JdeKoofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAQ
2022. Är det värt att köpa Philips för att få ambilight?
Jag bryr mig egentligen inte så väldigt mycket om tv. Nuvarande Samsung börjar bli dålig och för gammal för en del av apparna till smart tv.

Är Philips ok som smart tv?

Ja det tycker jag. Har en 50-tums Philips från typ 2020 och tycker att ambiligt är trevligt. Som sagt kan man ju variera den - eller ta bort helt. Sen är det en bra tv i övrigt också.

En nackdel är att jag inte får Svt-play på den, å andra sidan finns en Netflix-knapp och det räcker långt för mig.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback