Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-05, 21:12
  #1
Medlem
Hej

Är det någon som har ett program man kan lägga in på mobilen, och sedan från programmet skicka ett sms till en kompis. När han öppnar sms:et läggs en fil in i hans mobil som aktiverar bluetooth så att man får tillgång till alla data på hans mobil?

Programmet måste fungera så att man inte måste lägga till någonting, utan det aktiveras när han öppnar sms:et!

Har kollat runt på internet men kan tyvärr inte hitta någonting... Är det någon som har en aning hur man gör?

Sedan vet jag att man kan programmera telefonen att "ta över" coca-cola automater och kunna få ut läsk... Det hittade jag en film på men ingen tutorial hur man gör. Någon som vet en bra sida eller kan skicka ett program till mig?

Alla programmen måste fungera med bluetooth!

//Robert
Citera
2007-10-05, 21:21
  #2
Medlem
men väx upp
coca cola maskiner
tror du på tomten med eller
Citera
2007-10-05, 21:33
  #3
Medlem
trapd00rs avatar
haha, vilket bullshit. Ofta coca-cola-automater har inbyggd bluetooth?
Citera
2007-10-05, 21:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trapd00r
haha, vilket bullshit. Ofta coca-cola-automater har inbyggd bluetooth?


Det finns ett ex antal olika coca cola automater där du köper dina produkter med hjälp av telefonen. Ganska vanliga i usa, dock mindre vanliga här men vadå, det är aldrig fel med en kall cola

Nej men seriöst, har ni inget relevant att komma med behöver ni inte göra er besväret att skriva.

http://www.youtube.com/watch?v=3opDwym9ikA

Där är en film där en kille gör det jag frågade, han kopplar upp sig till automaten via wap lr liknande.
Citera
2007-10-05, 22:18
  #5
Medlem
trapd00rs avatar
När han säger "Message sent" ramlar det ner en cola med mänslig hjälp. Jag lovar.
Citera
2007-10-05, 22:23
  #6
Medlem
suck.. Jaja, skit i cola automaten, det var bara en kul grej ifall det funkat. Men om någon har svar på de andra frågorna vore jag mkt tacksam. Jag undrar även lite över de olika bluetooth programmen som finns för att styra andra mobiler.

Alla jag testat har krävt att den andre ska acceptera innan jag kan göra något. Jag har läst alla trådar jag hittat om det här utan att hitta något om det. Är det kanske så att det helt enkelt inte går att göra det anonymt än?
Citera
2007-10-05, 23:38
  #7
Medlem
trapd00rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _peace_man_
suck.. Jaja, skit i cola automaten, det var bara en kul grej ifall det funkat. Men om någon har svar på de andra frågorna vore jag mkt tacksam. Jag undrar även lite över de olika bluetooth programmen som finns för att styra andra mobiler.

Alla jag testat har krävt att den andre ska acceptera innan jag kan göra något. Jag har läst alla trådar jag hittat om det här utan att hitta något om det. Är det kanske så att det helt enkelt inte går att göra det anonymt än?

Finns mycket roliga saker på astalavista.com
Citera
2007-10-05, 23:44
  #8
Medlem
extremesantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _peace_man_
Det finns ett ex antal olika coca cola automater där du köper dina produkter med hjälp av telefonen. Ganska vanliga i usa, dock mindre vanliga här men vadå, det är aldrig fel med en kall cola

Nej men seriöst, har ni inget relevant att komma med behöver ni inte göra er besväret att skriva.

http://www.youtube.com/watch?v=3opDwym9ikA

Där är en film där en kille gör det jag frågade, han kopplar upp sig till automaten via wap lr liknande.

Om du kollar kommentarerna på youtube ang den filmen så är det inget hack:

"ive seen this on the dicovery channel... its not fake theres not a guy behind it lol, but its not free and its not a hack, you sign up for it and send a txt to the machine and it drops a coke or w/e... i think its pointless since someone could just steal yer coke haha"
Citera
2007-10-05, 23:45
  #9
Medlem
Okej, vad bra då vet jag, tack!
Citera
2007-10-06, 19:24
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extremesanta
Om du kollar kommentarerna på youtube ang den filmen så är det inget hack:

"ive seen this on the dicovery channel... its not fake theres not a guy behind it lol, but its not free and its not a hack, you sign up for it and send a txt to the machine and it drops a coke or w/e... i think its pointless since someone could just steal yer coke haha"

Om du kollar kommentarerna nogrannare så ser du att det är fejkat, han erkänner till och med ;P

Och för att vara lite on-topic så vet jag inte om något sådant program som fungerar på nyare mobiler, tidigare mobiler gick det med BlueSnarf eller vad det hette.
Citera
2007-10-07, 00:22
  #11
Medlem
Ljugtomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _peace_man_
Hej

Är det någon som har ett program man kan lägga in på mobilen, och sedan från programmet skicka ett sms till en kompis. När han öppnar sms:et läggs en fil in i hans mobil som aktiverar bluetooth så att man får tillgång till alla data på hans mobil?

Programmet måste fungera så att man inte måste lägga till någonting, utan det aktiveras när han öppnar sms:et!

Har kollat runt på internet men kan tyvärr inte hitta någonting... Är det någon som har en aning hur man gör?

Sedan vet jag att man kan programmera telefonen att "ta över" coca-cola automater och kunna få ut läsk... Det hittade jag en film på men ingen tutorial hur man gör. Någon som vet en bra sida eller kan skicka ett program till mig?

Alla programmen måste fungera med bluetooth!

//Robert

I ett SMS kan du inte bifoga något, endast skriva ren text (160 tecken per meddelande)
Måste vara en sjujävla bugg i någon mobil om det skulle vara möjligt.
Du tror inte tillverkarna testat och implementerat kod som hanterar konstiga tecken i meddelanden?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback