• 1
  • 2
2007-10-05, 20:51
Bannlyst
Har hört en massa på radion om något som kallas "Facebook". Gick dit på datorn och hittade något som inte alls såg så intressant ut som media vill få det till. Kan någon förklara vad som skiljer Facebook från alla andra communities på Internet, och som gör det till något så underbart som alla vill prata om nu?
Måste jag registrera mig för att se ljuset?
Citera
2007-10-05, 20:54
Medlem
RyssJävels avatar
För mig är det lunarstorm utan fluff. Totalt meningslöst.
Citera
2007-10-05, 20:55
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyssJävel
Facebook är lunarstorm utan fluff.
MySpace utan WT-bling (om man håller sig borta från applications).
Citera
2007-10-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av occasus
MySpace utan WT-bling (om man håller sig borta från applications).

Huvudet på spiken. Jag tycker väl mer att detta känns som en telefonkatalog fast med mer än bara telenummer.

Själv hade jag det innan det var coolt ^^ Förlåt, men jag var tvungen att skriva det.
Citera
2007-10-05, 20:58
Medlem
Tycker det är en stilren community. Känns lite mer "vuxen" om man, som sagt, bortser från alla applikationer och skit som finns att lägga till. Lätt att hitta gamla vänner, lätt att lägga till bilder/gallerier. Lätt att stänga ute de man inte vill ska se ens profil m.m.

http://www.facebook.com för de som inte vet
Citera
2007-10-05, 21:01
Medlem
yosis avatar
Facebook är väl en mer "seriös" community där folk förväntas använda sina riktiga namn istället för sina snuttiga-aliaser. Man har försökt sätta kontakter via kontakter i fokus, dvs du hittar lätt dina gamla kompisar genom andra kompisat osv. Finns massa funktioner och möjligheter, bara registrera sig och testa. Personligen tror jag det kommer floppa om ett tag, visst, nu är det skitkul att hitta alla gamla poolare och så, men när det är klart då?
Citera
2007-10-05, 21:01
Medlem
Pseud0nyms avatar
Facebook är att skjuta virtuellt heroin.
Citera
2007-10-05, 21:04
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yosi
Facebook är väl en mer "seriös" community där folk förväntas använda sina riktiga namn istället för sina snuttiga-aliaser. Man har försökt sätta kontakter via kontakter i fokus, dvs du hittar lätt dina gamla kompisar genom andra kompisat osv. Finns massa funktioner och möjligheter, bara registrera sig och testa. Personligen tror jag det kommer floppa om ett tag, visst, nu är det skitkul att hitta alla gamla poolare och så, men när det är klart då?

Då tömmer Facebook databasen och alla får börja om på ny kula!
Citera
2007-10-05, 21:07
Medlem
Citat:
Hahaha
Citera
2007-10-05, 21:30
Medlem
yosis avatar
Citat:
Citera
2007-10-05, 21:41
Medlem
ErrolFlynns avatar
Facebook är för sådana som har ett outtömligt bekräftelsebehov. Typ sådana som sitter på fb och skriver meningslösa inlägg

Jag har redan glömt vad det var jag ville säga...
Citera
2007-10-05, 22:22
Medlem
Det värsta är att Aftonhoran verkar göra massiv reklam för skiten i form av betalda artiklar eller nåt... fyfan...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in