Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-05, 16:17
  #1
Medlem
rezzs avatar
Jag vill kunna ha på vibrator när det ringer för att känna det, när den ligger i fickan osv. Men jag vill inte vakna till det där surret som chock-väcker mig. Det måste la finnas ett sätt att kunna stänga av vikbratorn vid alarm och ha på den vi vanlig ringning.

Vet inte, men ett sådant program borde ju inte vara svårt att göra? Finns det?
Citera
2007-10-05, 16:25
  #2
Medlem
traxinators avatar
Tänkte nyss starta en tråd om detta! Har samma problem med k810i men det lär ju vara samma lösning.
Citera
2007-10-05, 16:30
  #3
Medlem
timelofs avatar
Har också stört mig på detta sjukt länge!
Har tyvärr ingen lösning på det.
Citera
2007-10-05, 16:35
  #4
Medlem
det är ju bara ha 2 olika profiler.

den "normala utan symbol uppe till vänster i displayen" kör man med hög volym och vibrator för att höra och känna samtalen dagtid.

sen kör man en "diskret" profil om natten men låg ringvolym och stegrande alarm utan vibrator.
Citera
2007-10-05, 17:48
  #5
Medlem
En liten java midlet skulle lätt kunna uppfylla dina krav. Antingen skriver du den själv, eller så googlar du lite på midlet, alarm, så borde du kunna hitta nåt bra.
Citera
2007-10-06, 00:47
  #6
Medlem
rezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogibo
En liten java midlet skulle lätt kunna uppfylla dina krav. Antingen skriver du den själv, eller så googlar du lite på midlet, alarm, så borde du kunna hitta nåt bra.

borde la finns färdiga? vill ha länk, annars behövde ja inte startat tråden..
Citera
2007-10-06, 18:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezz
borde la finns färdiga? vill ha länk, annars behövde ja inte startat tråden..

www.google.com

Vill du att nån ska googla åt dig så får du skaffa en personlig assistent.
Citera
2007-11-28, 22:00
  #8
Medlem
rezzs avatar
Ingen annan som har hittat nått?
Citera
2007-11-28, 22:10
  #9
Medlem
Slakteris avatar
Jag löste detta såhär:

Jag har gått in under Meny -> Inställningar -> Ljud och Signaler -> och ändrat "Vibratorsignal" till "På i tyst läge". Sedan har jag ljudet avstängt på jobbat (så att endast vibratorn surrar) och när jag slutar jobbet så drar jag igång telefonen på vanligt läge igen (hålla inne #). Då surrar den inte på morgonen när jag vaknar. Kanske kan fungera för någon.
Citera
2007-11-28, 22:21
  #10
Medlem
stör mig också nåt fruktansvärt men om det finns ett program så tar jag gärna länken !
Citera
2007-12-01, 13:42
  #11
Medlem
rezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slakteri
Jag löste detta såhär:

Jag har gått in under Meny -> Inställningar -> Ljud och Signaler -> och ändrat "Vibratorsignal" till "På i tyst läge". Sedan har jag ljudet avstängt på jobbat (så att endast vibratorn surrar) och när jag slutar jobbet så drar jag igång telefonen på vanligt läge igen (hålla inne #). Då surrar den inte på morgonen när jag vaknar. Kanske kan fungera för någon.
Lät intressant, men vill gärna höra en rolig låt lite då och då..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback