Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-21, 18:08
  #637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steelneck87
Mig veterligen går det inte att göra ett bootbart USB-minne med Mountain Lion OS X i Windows-miljö. Det KAN säkerligen gå, men det är inte värt mödan. Men om du nu ändå har tänkt att tanka hem ML OSX så finns det färdiga versioner som är USB-bootbara för t.ex. Intel PC's.

.

Det tar lite längre tid men går ganska lätt att göra i virtualboxat OSX och unibeast.
__________________
Senast redigerad av Weyoun9 2013-03-21 kl. 18:51.
Citera
2013-04-17, 18:39
  #638
Medlem
Jag har byggt en egen dator som övertygar Mountain Lion om att den är en Mac Pro.
Ett Gigabyte microAtx moderkort med Ivy Bridge Z77, Core i7 med passiv kylning, SSD-diskar,
fläktlös låda, allt ljudlöst. Ett Zotac grafikkort som driver tre skärmar i 1920x1200
med extended desktop. Just det passivt kylda grafikkortet och NVidia-drivrutinen som stödjer GT640-grafik i just Mountain Lion är nyckeln till att få drömmen till verklighet. Trådlös Logitech-mus som tar datorn ur sovläge när man rör på den eller Logitech¨s belysta tangentbord. Rena drömmen alltså. Allt bara fungerar. Det var lite strul med att få optiskt ljud men jag pluggade då i en pålitlig workaround; en Terratec USB-ljudplugg som ger optiskt digitalljud ut in till ett Logitech datorhögtalarsystem. Fungerade redan på OSX Leopard. Vägen dit börjar hos TonyMacx86 och de universalverktyg som beskrivs där.
Att hålla på och emulera OSX under Windows eller Linux är alldeles patetiskt så det är ingen mening.
Det enkla receptet är att studera de forum som beskriver framgångsrika recept och prova sig fram.
Citera
2014-01-31, 03:21
  #639
Medlem
j.loows avatar
Men går det att lägga OSX installationen, bredvid W-7 installationen på hdd C?
Citera
2014-02-03, 12:45
  #640
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j.loow
Men går det att lägga OSX installationen, bredvid W-7 installationen på hdd C?

Vad jag förstått det som så ska det vara fullt möjligt (iaf med Gigabyte-moderkort), men det är betydligt smidigare om de har varsin hårddisk.
Citera
2014-03-23, 01:22
  #641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weyoun9
Det tar lite längre tid men går ganska lätt att göra i virtualboxat OSX och unibeast.
Jag hittade en RAW fil med OSX 10.9 på piratebay. Det finns program som kan "bränna" raw filer till en USB, blev bootbar, funkade kanon.
Citera
2014-07-30, 01:03
  #642
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Någon som har testat att köra OS X på Virtual Box eller liknande VM:s? Är sugen på att testa hur det går (om det ens går)?
Citera
2014-11-08, 00:21
  #643
Medlem
Rdicts avatar
Precis klar med en lagom stark dator för Adobe CC osv som ska stå i garderoben med trådlösa skärmar till skrivbordet m.m. för att få undan åbäket. OnT istället:

OS X 10.10 installerat och allt fungerande.... Förutom med stort F, ljudet och wifi som jag inte får att fungera korrekt med Unibeast.

Fakta:

Moderkort: Asus PZ77-V LX
Nätverkskort: Asus PCE-N53

Någon som kan komma med några kvicka råd? Alt använda någon dongel av något slag för wifi? Tips uppskattas

Även bra adapter för BT, kommer vid senare tillfälle även köra ljudet via BT till hela hemma systemet. Men första och främst tangentbord och mus.

Mvh
Citera
2015-09-12, 23:21
  #644
Medlem
fittPlusPluss avatar
Precis installerat OS X 10.10 på vmware windows men har problem tangetbordet, kan inte skrive <> etc, har valt swedish pro layouten, hjälp önskas
Citera
2015-09-13, 09:51
  #645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DENNISRITCHIE
Någon som har testat att köra OS X på Virtual Box eller liknande VM:s? Är sugen på att testa hur det går (om det ens går)?

jag har installerat osx på Virtual Box en gång, mest för att testa, det blir otroligt slött och är nog endast att rekommendera om du vill se hur operativsystemet ser ut. Det finns instruktioner på google.
Citera
2015-10-18, 18:36
  #646
Medlem
smellyproofs avatar
Det här borde vara lite mer populärt. Visst det är lite krångel att få till det men när man väl har det igång så fungerar lika bra som en mac. Eller bättre eftersom man har bättre hårdvara.
Citera
2015-11-09, 13:59
  #647
Medlem
smellyproofs avatar
Vill man installera mac på sin pc men om man har någon mac så finns det färdiga versioner på Piratebay för pc. Yosmite Intel pc


Sen så rekomenderar jag att ni bootar med -v. För då ser ni vad det står i konsolen. Kan vara bra för ni kommer med största sannolikhet stöta på problem. Då är det bara att kolla vad det står och googla för någon annan har garaterat haft samma problem och har postat en lösning.

Några bra boot kommandon är:
- v verbose/text
- f måste jag ha för att boota
- x safe mode

Once you go mac, you never go back
__________________
Senast redigerad av smellyproof 2015-11-09 kl. 14:02.
Citera
2018-05-15, 19:49
  #648
Moderator
fredrik686s avatar
Ingen har skrivit i tråden på 2,5 år, tar därför bort klistret. Tråden går dock fortsatt bra att skriva i.

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback