Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-20, 22:29
  #1885
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Näst sista avsnittet innan serieavslutningen har nu sänts och jag är rätt förvånad att den har kört så länge. Har verkligen så många så dålig smak att man hållit liv i den här skiten så länge?

Jag slutade att titta 2018, men återkom efter typ 10 månader. Sörjer faktiskt att serien tagit slut nu. Så otroligt grym bromance mellan Dean och Sam. Känns nästan som att skådisarna verkligen är bröder typ.

Underbart sista avsnitt. Jag var väldigt nöjd med slutet.
Citera
2020-11-21, 02:03
  #1886
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Jag slutade att titta 2018, men återkom efter typ 10 månader. Sörjer faktiskt att serien tagit slut nu. Så otroligt grym bromance mellan Dean och Sam. Känns nästan som att skådisarna verkligen är bröder typ.

Underbart sista avsnitt. Jag var väldigt nöjd med slutet.
Sällan den varianten av slut uppskattas av någon som tittar på TV-serier.
Men här var det så extremt passande, nog en av de bästa sluten jag sett av de TV-serier jag titta på.

En del lämnar övrigt att önska, Lost var en, och The 100 blev det lite sådär nyss.

Jag sett alla avsnitt sedan dag ett, och kan inte säga annat att serien har varit väldigt bra.
IMDB-betyget återspeglar exakt hur jag känner för serien, dvs mycket bra.

Har svårt och se mig att titta om serien, men kan säkert titta på nått strö avsnitt när det dyker upp i TV´n.
Det är en del serier som är helt menlösa titta om i sin helhet, Lost är en, som jag visserligen tyckte var bra, men slutet vara bara ett antiklimax där.

Trevligt med en personliga hälsning ifrån skådisarna, kändes som pricken över i't.
Undra om de kan ro hem andra större roller, för har man varit så länge i en såpass stor serie.
Så brukar det alldeles för ofta döda deras fortsatta karriärer.
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Näst sista avsnittet innan serieavslutningen har nu sänts och jag är rätt förvånad att den har kört så länge. Har verkligen så många så dålig smak att man hållit liv i den här skiten så länge?

En av mina favoriter av små karaktärer är helt klart trickster.
Annars har jag alltid gillat castiel, det är nått för jävla skönt med den karaktären och skådis.
Och det finns många sköna till, så har glömt många.
Gillar man denna typen av genre, så är detta ingen skit, utan nått väldigt bra.
Betyget är skyhögt för vara en TV-serie som hållit på i 15år.
Män och kvinnor i alla åldrar stor älskar serien och man tittar på fördelningen på IMDB.

Det är okey att tycka serien är dålig, men du kommer aldrig övertyga mig och många andra som gillar den.
__________________
Senast redigerad av klyban 2020-11-21 kl. 02:09.
Citera
2020-11-21, 08:11
  #1887
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Sällan den varianten av slut uppskattas av någon som tittar på TV-serier.
Men här var det så extremt passande, nog en av de bästa sluten jag sett av de TV-serier jag titta på.

En del lämnar övrigt att önska, Lost var en, och The 100 blev det lite sådär nyss.

Jag sett alla avsnitt sedan dag ett, och kan inte säga annat att serien har varit väldigt bra.
IMDB-betyget återspeglar exakt hur jag känner för serien, dvs mycket bra.

Har svårt och se mig att titta om serien, men kan säkert titta på nått strö avsnitt när det dyker upp i TV´n.
Det är en del serier som är helt menlösa titta om i sin helhet, Lost är en, som jag visserligen tyckte var bra, men slutet vara bara ett antiklimax där.

Lustigt att du nämner Lost, jag älskade slutet i Lost. Tyckte det var pricken över i på en otrolig serie.

Ang att se om Supernatural håller jag med dig. Det kommer jag absolut inte göra, jag misstänker att det är MÅNGA säsonger i börjar som är hemskt dåliga med dagens mått mätt.
Citera
2020-11-21, 10:19
  #1888
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Lustigt att du nämner Lost, jag älskade slutet i Lost. Tyckte det var pricken över i på en otrolig serie.

Ang att se om Supernatural håller jag med dig. Det kommer jag absolut inte göra, jag misstänker att det är MÅNGA säsonger i börjar som är hemskt dåliga med dagens mått mätt.
Hehe, fann det som ett antiklimax och lite sådär faktiskt, dock gillar jag lost som serie.
Men smaken är som baken, men här var slutet extremt passande för serien.

Det är inte kvalitén som gör jag känner jag inte vill som, utan att det känns som att den väg vi vandrat så blir det bara transportsträckor.
Men vet jag sett random avsnitt på TV av de äldre, och det är rätt bra som så.

Men tex som jag som tycker trickster avsnitten är roliga, så kan man ju plocka ut dom och titta på.
Men titta om hela serien igen, ja, kanske om 20år.
Intressanta är att en del andra serie kan jag titta på alldeles för många ggr istället, som The Leftover, Maniac, Legion Orville och ett gäng till, utan problem sett om dessa minst 4ggr och de tre första är väl 6ggr(Men det är för att det är så många skal att skala av, och som man missar saker eller förstår dom bättre pga en minidetalj).

The Leftover, gillar du den?
För det är väl samma som skrivit Lost.
Citera
2020-11-21, 13:38
  #1889
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hehe, fann det som ett antiklimax och lite sådär faktiskt, dock gillar jag lost som serie.
Men smaken är som baken, men här var slutet extremt passande för serien.

Det är inte kvalitén som gör jag känner jag inte vill som, utan att det känns som att den väg vi vandrat så blir det bara transportsträckor.
Men vet jag sett random avsnitt på TV av de äldre, och det är rätt bra som så.

Men tex som jag som tycker trickster avsnitten är roliga, så kan man ju plocka ut dom och titta på.
Men titta om hela serien igen, ja, kanske om 20år.
Intressanta är att en del andra serie kan jag titta på alldeles för många ggr istället, som The Leftover, Maniac, Legion Orville och ett gäng till, utan problem sett om dessa minst 4ggr och de tre första är väl 6ggr(Men det är för att det är så många skal att skala av, och som man missar saker eller förstår dom bättre pga en minidetalj).

The Leftover, gillar du den?
För det är väl samma som skrivit Lost.

Jag hade jätteförväntningar på den, men klarade inte att se mer än ett par avsnitt. Tyckte inte det hände NÅGONTING i den serien.
Citera
2020-11-21, 14:22
  #1890
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Jag hade jätteförväntningar på den, men klarade inte att se mer än ett par avsnitt. Tyckte inte det hände NÅGONTING i den serien.
En av de ABSOLUT bästa i sin genre utan tvekan, dock en serie som har många lager.
Jag kallar dessa för förklarade mysterier, för tex lost försöker inte ens förklara hälften.
Och det krävs en hel del uppmärksamhet, då det ligger i små detaljer ofta.

Såg Ackles hade fått en ny roll och i en bra serie i genren.
Citera
2020-11-21, 21:20
  #1891
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En av de ABSOLUT bästa i sin genre utan tvekan, dock en serie som har många lager.
Jag kallar dessa för förklarade mysterier, för tex lost försöker inte ens förklara hälften.
Och det krävs en hel del uppmärksamhet, då det ligger i små detaljer ofta.

Såg Ackles hade fått en ny roll och i en bra serie i genren.

Tror helt enkelt att den serien kom i helt fel tid i mitt liv. Hade precis blivit förälder 2013 så jag var helt slut. Den hade alldeles för lågt tempo för att jag skulle orka med den. Jag blev totalt uttråkad. Läser sammanfattningen av The Leftovers nu på Wikipedia och känner inget sug öht att se den heller iofs.

Vad har Ackles på gång? Såg att ”Sam” skulle spela Walker Texas Ranger... Lite märkligt.
Citera
2020-11-21, 23:57
  #1892
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Tror helt enkelt att den serien kom i helt fel tid i mitt liv. Hade precis blivit förälder 2013 så jag var helt slut. Den hade alldeles för lågt tempo för att jag skulle orka med den. Jag blev totalt uttråkad. Läser sammanfattningen av The Leftovers nu på Wikipedia och känner inget sug öht att se den heller iofs.

Vad har Ackles på gång? Såg att ”Sam” skulle spela Walker Texas Ranger... Lite märkligt.
Ackles har fått en roll i S3 med The Boys.

Om du gillar mystery genren, så är just The leftovers en av de absolut bästa du kan se.
Jag kallar dessa serier som förklarad mysteri/gåtan.
Jag rekommenderar du testar och titta igen, och sätt in dig i DETALJERNA.(För de är många och bra.)
(Fullkomligt älskar var man gör med "Guilty remnant"(om nu jag stavade rätt), i först avsnittet i S3)

Sen efter den serien(eller om du vill se annat), så Maniac(Jonah och Emma Stone) eller Legion extremt bra i samma genre.
Jag anser de alla tre är det absolut bästa vi kan se i "förklarliga" mysterium.
Alla måste ses mer än än en gång.

Hur som helst, vi tar var serie i var tråd nu.

Supernatural får mitt 5 stycken stjärnor, och slutet var så extremt passande och med tanken på vad det har handlat om.
__________________
Senast redigerad av klyban 2020-11-22 kl. 00:03.
Citera
2020-11-22, 17:46
  #1893
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Gillar man denna typen av genre, så är detta ingen skit, utan nått väldigt bra.
Betyget är skyhögt för vara en TV-serie som hållit på i 15år.
Män och kvinnor i alla åldrar stor älskar serien och man tittar på fördelningen på IMDB.

Det är okey att tycka serien är dålig, men du kommer aldrig övertyga mig och många andra som gillar den.

Eastenders har hållit på sedan 1985. Innebär inte att det är kvalitativ tv. Serien är inte dålig den var dock bättre i början, mina favoritepisoder är när apokalypsens fyra ryttare kommer. Men den har hållit på alldeles för länge för att inte upprepa sig gång på gång. Har varit lite som McDonalds. Du vet exakt vad du får men det är knappast någon kulinarisk upplevelse som kommer stanna i minnet.

Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Jag slutade att titta 2018, men återkom efter typ 10 månader. Sörjer faktiskt att serien tagit slut nu. Så otroligt grym bromance mellan Dean och Sam. Känns nästan som att skådisarna verkligen är bröder typ.

Underbart sista avsnitt. Jag var väldigt nöjd med slutet.

Sista avsnittet var helt ok. Framförallt tycker jag det var ett väldigt värdigt avslut på serien. Såg att Eckles ska vara med i kommande säsong av The Boys. Det kan nog bli intressant. Padalecki har tydligen fått huvudrollen i en reboot på Walker Texas Ranger. Känns inte lika spännande.
Citera
2020-11-22, 18:18
  #1894
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Eastenders har hållit på sedan 1985. Innebär inte att det är kvalitativ tv. Serien är inte dålig den var dock bättre i början, mina favoritepisoder är när apokalypsens fyra ryttare kommer. Men den har hållit på alldeles för länge för att inte upprepa sig gång på gång. Har varit lite som McDonalds. Du vet exakt vad du får men det är knappast någon kulinarisk upplevelse som kommer stanna i minnet.



Sista avsnittet var helt ok. Framförallt tycker jag det var ett väldigt värdigt avslut på serien. Såg att Eckles ska vara med i kommande säsong av The Boys. Det kan nog bli intressant. Padalecki har tydligen fått huvudrollen i en reboot på Walker Texas Ranger. Känns inte lika spännande.
Eastenders har YNKA 4,7 i betyg, så där existerar ingen jämförelse.

Döda gud anser jag behöver en hel del avsnitt i och för sig.
Men man kunde säkerligen korta ned det nån säsong om man hade haft det syftet som självändamål.
Jag är glad att de inte haft det självändamålet, då jag har gillat det ända till slutet.

Kommer tyvärr inte ihåg dom avsnitten så bra.
Och som sagt vad jag gillade trickster, var ett gäng roliga avsnitt.
Men visst var det väldigt bra i början, men det kunde man ju aldrig fortsätta med.

Älskar slutet, då det är så passande och verkligen känns som ett avslut på serien.
Walker Texas Ranger låter inte speciellt upphetsande, The Boys däremot gör det.
Citera
2020-12-05, 17:57
  #1895
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Jag slutade att titta 2018, men återkom efter typ 10 månader. Sörjer faktiskt att serien tagit slut nu. Så otroligt grym bromance mellan Dean och Sam. Känns nästan som att skådisarna verkligen är bröder typ.

Underbart sista avsnitt. Jag var väldigt nöjd med slutet.
Jag tänker mer romans och inte bromance
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback