• 1
  • 2
2007-10-04, 21:25
Medlem
Laktostolerants avatar
"Soldaten Svejk" är alltid ett säkert kort. Superb mat, stora portioner, dessutom till fullt rimliga priser. Trevlig personal och minst sagt gemytlig stämning. Ett fynd!

http://www.svejk.se/

Fyll på med fler tips!
Citera
2007-10-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
"Soldaten Svejk" är alltid ett säkert kort. Superb mat, stora portioner, dessutom till fullt rimliga priser. Trevlig personal och minst sagt gemytlig stämning. Ett fynd!

Fyll på med fler tips!

Bra tråd!! Ska fundera lite till men jag slår gärna ett slag för Folkets Kebab på Folkungagatan och Bistro (någonting) vid Jarlaplan (mellan Birger Jarlsgatan & Odengatan - rakt över Norra Real) som har riktig matlagning. Återkommer. /J.
Citera
2007-10-05, 00:07
Bannlyst
Moldau eller M*Bar*Go.. Systerkrogar vid hornstull..
Om man gillar mellaneuropeisk mat.. Men Laktostolerant startade ju med en klog i den genren så..

Annars har jag helt tappat kollen på krogar i Sthlm sen jag flyttade därifrån..

Favoriter förr i tiden var Tidsfördrif (RIP), Babs, Café Piastowska, Saline (RIP) och Paladar De Cuba.. Väl egentligen bra Saline som inte var underskattat enligt mig..
Citera
2007-10-05, 06:43
Medlem
Continental Ops avatar
king india på västmannagatan, jävligt vällagat trots att det ser ut som en vanlig sunkindier, tror inte jag sett några höga betyg på dem i tidningarna
Citera
2007-10-05, 08:19
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Bronco Bar på Tegnergatan. Stora stekar, billigt och gott.
Citera
2007-10-05, 22:30
Medlem
Laktostolerants avatar
Om man får gå "lite" utanför innerstan så kan jag tipsa om kinakrogen i Märsta centrum (08-området i alla fall!). En ruskigt bra kinakrog. Bättre än de flesta inne i stan. Den är garanterat värd en omväg.
Citera
2007-11-20, 01:27
Medlem
Ph0nys avatar
Le Train Bleu , Käppala, Lidingö
Citera
2007-11-20, 02:45
Medlem
Blue52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant

Fyll på med fler tips!

Jodå, Soldaten Svejk är bra på många sätt (bra öl också!).
Citera
2007-11-20, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JollyJ
Bra tråd!! Ska fundera lite till men jag slår gärna ett slag för Folkets Kebab på Folkungagatan och Bistro (någonting) vid Jarlaplan (mellan Birger Jarlsgatan & Odengatan - rakt över Norra Real) som har riktig matlagning. Återkommer. /J.

Jag känner flera personer som blivit riktigt magsjuka efter att ha ätit på folkets kebab så jag skulle vilja utfärda ett varningens finger istället.
(själv äter jag överhuvudtaget inte kebab)
Citera
2007-11-20, 10:10
Medlem
barkeepers avatar
Nagra tips...

Coco och Carmen gor en kanonbra Toast Skagen

Capri Due pa Tomtebogatan ar kanon ,prisvard italienare med akta kvarterskrogs stamning.
Citera
2007-11-20, 14:16
Medlem
Akeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Jag känner flera personer som blivit riktigt magsjuka efter att ha ätit på folkets kebab så jag skulle vilja utfärda ett varningens finger istället.
(själv äter jag överhuvudtaget inte kebab)

Fattar inte heller att så många gillar folkets kebab, köpte en med bröd åt brödet och grönsakerna köttet var fan inte människoföda...
Citera
2007-11-20, 14:58
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akelius
Fattar inte heller att så många gillar folkets kebab, köpte en med bröd åt brödet och grönsakerna köttet var fan inte människoföda...

Folkets kan vara helt fantastiskt ibland. Men stället har blivit sämre och dyrare. Ändå är det fortfarande bättre och prisvärdare än de flesta andra kebabhak. Specialtallrik med ris eller kebabrulle rekommenderas. Se till att få ordentligt med tillbehör, exempelvis hoummus, rättika, aioli, persilja m.m. Ibland står det nån sniken jävel och öser upp.

edit: jag talar om stället på hornsgatan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in