Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-10-04, 11:07
  #1
Medlem
Bolages avatar
Ja, dagen till ära vore det väl passande om folk delade med sig av sina bästa tips för de där perfekta kanelbullarna.

Har ni nåt riktigt fint recept ni vill dela med er av så är det fritt fram.
Citera
2007-10-04, 11:18
  #2
Medlem
razorXs avatar
Var inte den igår? lr har jag helt missat det.. hum bakade igår för att jag trodde det var igår.

Jag brukar byta ut kanelen mot kardemumma.
Citera
2007-10-04, 11:31
  #3
Medlem
Gothenburgers avatar
Halvfrysta kalla kanelbullar och ett iskallt stort glas mjölk is the shit Varma purfärska går bort
Citera
2007-10-04, 12:01
  #4
Medlem
FarbrorFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razorX
Jag brukar byta ut kanelen mot kardemumma.

Kardemumma är ju finfint, men inte behöver kanelen bli lidande för det. Kardemumma i degen och kanel i fyllningen är en hit tycker jag.

Ett annat tips är att det kan aldrig bli för mycket fyllning!
Citera
2007-10-04, 12:15
  #5
Medlem
coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFett

Ett annat tips är att det kan aldrig bli för mycket fyllning!

Håller med, Hemma kör vi alltid Mandelmassa i bullarna, tillsammans med kanel och socker, bullarna får då längre hållbarhet (dom håller sig FÄRSKA längre) och det smakar ju mumma
Citera
2007-10-04, 12:49
  #6
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Brukar köra några med blåbärs sylt, passar kanon med både kardemumman och kanelen. samt föredrar jag "knutar" framförsnäckor, och lika viktigt som fyllningen är hur tunn man får degen = hur många varv man får i rullen.
Annars håller jag stenhårt på "kanelbulle traditionerna" och är inte för modernisering i denna kategori.
Att bli bjuden på ex Oregano bullar osv för kanel är så "vanligt" är som att bli bitchslappad till kaffet.
Citera
2007-10-04, 13:10
  #7
Medlem
Pokkass avatar
Åh, jag älskar den här dagen.
Jag skulle så gärna baka, men samtidigt så känns det inte lockande i det kök jag har, som sträcker sig till ungefär 5kvm.
Så jag köpte mig lite bullar som jag ska njuta av idag!
Citera
2007-10-04, 13:18
  #8
Medlem
Beldarans avatar
Åh, kanske skulle ta och slänga ihop en dubbel sats då. Har ju ingen koll på den här dagen, bullar bakas när man är sugen

Annars brukar jag strunta i kardemumma och ha i vit sirap istället för socker (i degen då). Fyllningen är den klassiska med socker och kanel. Vill inte ha något jox eller förändringar på mina kanelbullar. Dom ska smaka som dom alltid gjort. Och självklart serveras varma med ett glas kall mjölk.
Citera
2007-10-04, 13:25
  #9
Medlem
Åh! Hade gärna bakat, om jag kunnat
Får bli till att man köper lite bullar idag ia f.
Citera
2007-10-04, 13:51
  #10
Medlem
Bakade nyss typ 50 bullar Har rejäl jävla magknip dock
Citera
2007-10-04, 13:51
  #11
Medlem
Gillar inte kanel i bullar överhuvudtagit. Min favoritfyllning är att röra ihop smör,socker och vaniljsocker.
Citera
2007-10-04, 15:51
  #12
Medlem
Airbuzzs avatar
Kanelbullar är hemskt gott. Jag dricker aldrig mjölk, utom till just kanelbullar. Mammas nybakade med kall mjölk... Det är gott!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback