Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-11, 14:45
  #37
Medlem
imperatrixs avatar
Relationer och Samlevnad: allmänt -> Socialantropologi, etnologi och sociologi

/mod
Citera
2017-06-11, 15:11
  #38
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Niger?! Alltså hur gamla är ni?

Det har med uppfostran att göra, även om det kanske är lite formellare att niga än att bocka lätt.
Citera
2017-06-11, 19:09
  #39
Medlem
MaxWalters avatar
Ulla Lindström var en svensk journalist och socialdemokratisk politiker, konsultativt statsråd 1954–1966.

Hon gjorde sig känd då hon inte neg för Storbritanniens drottning Elizabeth II när denna
anlände till Skeppsbron i Stockholm den 8 juni 1956.
Citera
2017-06-11, 23:19
  #40
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxWalter
Ulla Lindström var en svensk journalist och socialdemokratisk politiker, konsultativt statsråd 1954–1966.

Hon gjorde sig känd då hon inte neg för Storbritanniens drottning Elizabeth II när denna
anlände till Skeppsbron i Stockholm den 8 juni 1956.

Det visste jag inte. Klockrent! Tummen upp för den modiga och självsäkra kvinnan!
Citera
2017-06-12, 04:20
  #41
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Megabump...men varför görs det skillnad? Varför bockar inte alla? Förstår att den är en gammal sedvänja men skulle gärna vilja veta bakomliggande anledning. Tänker mig att det kan ha något att göra med att röven putar ut när man bugar och det inte var lämpligt för damer att "presentera den" på den tiden det begavs?
Jag skulle tro att man var lite rädd att klänningen eller kjolen skulle åka upp för mycket där bak, om en flicka eller kvinna bugade sig. Så de fick lära sig att niga i stället. Men det gick bättre att pojkar och män bugade sig, för de bar ju byxor. Men det kan också vara som du säger, att det ansågs för ovårdat att flickor eller kvinnor skulle sticka ut baken i vädret. Och av någon anledning ansågs det inte lika fult när pojkar och män gjorde det, så de fick buga sig i stället.
__________________
Senast redigerad av Furienna 2017-06-12 kl. 04:24.
Citera
2017-06-16, 20:50
  #42
Medlem
Fy fan för att niga! Det är en patriarkal våldtäktskonstruktion som går ut på att lära flickor och kvinnor att de måste suga kuk så fort mannen tar fram den. Fy fan! Jag skulle aldrig niga! Sätt alla män som vill att flickor/kvinnor ska niga i fängelse! Fy fan!
Citera
2017-06-16, 22:24
  #43
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chatelperronien
Fy fan för att niga! Det är en patriarkal våldtäktskonstruktion som går ut på att lära flickor och kvinnor att de måste suga kuk så fort mannen tar fram den. Fy fan! Jag skulle aldrig niga! Sätt alla män som vill att flickor/kvinnor ska niga i fängelse! Fy fan!
Så... Varför fick då pojkar och män lära sig att buga sig?
Citera
2017-07-20, 23:01
  #44
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Hemma behövdes vi aldrig bli lärda att niga, vi gjorde det automatiskt.

När man blev äldre nigade man automatiskt framför äldre människor.

Jag sitter ännu också med benen fast. Tycker att det ser groteskt och horaktigt ut om en kvinna visar upp hennes sköte. Det tycks vara en allmän opinion i Finland.

Männen sitter med benen i skev. Det är ingenting groteskt med det. Män har ofta förklarat att de skulle inte ens kunna tänka sig att sitta med benen ihop, det skulle ta för ont i ballarna.

Helt normala och biologiska saker. Honarna kissar 'nätt' och hanarna lyfter upp foten.

Feministerna borde tänka hur de ser ut med skevade ben. Ursäkta mig men det ser horaktigt ut.
Citera
2017-08-22, 21:38
  #45
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverCryWolf
Hemma behövdes vi aldrig bli lärda att niga, vi gjorde det automatiskt.

När man blev äldre nigade man automatiskt framför äldre människor.

Jag sitter ännu också med benen fast. Tycker att det ser groteskt och horaktigt ut om en kvinna visar upp hennes sköte. Det tycks vara en allmän opinion i Finland.

Männen sitter med benen i skev. Det är ingenting groteskt med det. Män har ofta förklarat att de skulle inte ens kunna tänka sig att sitta med benen ihop, det skulle ta för ont i ballarna.

Helt normala och biologiska saker. Honarna kissar 'nätt' och hanarna lyfter upp foten.

Feministerna borde tänka hur de ser ut med skevade ben. Ursäkta mig men det ser horaktigt ut.
Så jag är grotesk och horaktig för att jag inte kan korsa benen över varandra? Tack för det du...
Citera
2021-12-13, 21:22
  #46
Medlem
LillTurkens avatar
Ja det var jag med om idag. Stod ett par unga tjejer utanför ica. Jag gick förbi och dom sa hej... och så neg dom. Var ett tag sedan man var med om det. Jag gillar det. Tjejer som har kjol och niger. Är ju bara skit idag. Man ser inte tjejer eller kvinnor i kjol längre. Och nu är det väl för kallt. Men på sommaren. Förr så blev ju tjejer mobbade av andra tjejer om dom inte hade kjol. Beskyllda för att vara lesbianer. Är inte så idag. Men förr så... alla tjejer äcklades av lesbianer. Kommer ni ihåg? Det var förr det.
Citera
2021-12-14, 15:39
  #47
Medlem
L3nn4rts avatar
Om flickan inte neg, betyder att det är fult. Det är trots allt ett halvt skällsord.
Citera
2021-12-15, 12:06
  #48
Medlem
KungAllans avatar
Frågan är väl snarare varför de INTE gör det? Kvinnor som niger har min fulla respekt hursomhelst, alla griniga kommunister och feminister "be damned".

Tyder på god uppfostran och det ser mysigt ut helt enkelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback