Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-10-02, 10:04
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanTiago
Jag fattar inte hur folk kan vända kappan efter vinden, att vakna upp en dag och känna att "nu räcker det"?!
Kan det vara så att det blir för mycket för vissa, att det blir för mycket grädde på moset?
Det är skillnad på att lämna en subkultursrörelse och att skaffa barn med en neger, fytta till rosengård och leva på soc-bidrag. Inget fel på att "ge upp".
Citera
2007-10-02, 10:40
  #14
Medlem
Aggressives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
Som jag skrev; "förrädare eller inte", dvs skitsamma om han förrådde rörelsen eller inte, en otroligt bra sångare & låtskrivare var han iaf!

...och visst var det kanske onödigt att använda ordet posör (men ärligt, stämmer det inte då? ), men jag hänvisar till tråden i mitt första inlägg.

Ok. Men på vilket sätt skulle han ha varit posör?

Kan även passa på att avfärda åtminstone ett elakt rykte som jag vet cirkulerat; Han är INTE homosexuell.
Citera
2007-10-02, 10:58
  #15
Medlem
Aggressives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanTiago
Jag fattar inte hur folk kan vända kappan efter vinden, att vakna upp en dag och känna att "nu räcker det"?!
Kan det vara så att det blir för mycket för vissa, att det blir för mycket grädde på moset?

Ja du... låt oss anta att du har en framträdande position och i åratal kämpat hårt, gett allt du har för kampen. Du har trakasserats utav myndigheter under hela denna tiden, men plötsligt inser du även att en stor del utav den energi du har kvar går åt till inbördes konflikter och att bemöta diverse illvilliga rykten från den nationella såpavärlden. Likaså ser du alla dessa passiva personer inom rörelsen (9 utav 10).

Du frågar dig själv - är det värt det? Varför ska jag offra allt när knappt någon av de övriga ens hjälper till ett dugg eller vågar stå upp öppet om vad de säger sig kämpa för? När de som är aktiva ständigt hamnar i personkonflikter med varandra? Du tar ett steg tillbaka för att tänka över saken och genast kommer reaktionen från de tidigare så passiva - de börjar nu ifrågasätta dina motiv, är du en blivande förrädare? Har du varit en posör under hela denna tiden? Homosexuell? Knarkare? Vart har alla pengar du dragit in tagit vägen (enligt de passivas uppskattning handlar det givetvis om mycket stora summor)?

När du sedan drar dig tillbaka från det politiska och tror att dina tidigare handlingar åtminstone ska genererat ett visst gillande och väga upp att du inte längre orkar vara så engagerad får du istället frågan:

Citat:
Jag fattar inte hur folk kan vända kappan efter vinden
Citera
2008-04-15, 20:57
  #16
Medlem
Ursäkta om jag "bumpar" upp en gammal tråd nu, men om jag inte minns helt fel handlade hans abhopp egentligen om att han ville ha rätten till sina barn (Istället för att deras mor som inte kunde ta hand om dem gjorde det, bl.a. så var det Matti's far som fick ta hand om barnen medans Matti satt inne), och inte de anledningar som återspeglades i tidningar m.m.
Vad jag hört så ska även en del av hans åsikter finnas kvar, även om han inte säger så mycket om dem!

Detta är iallafall vad jag hört av en person som var nära vän med honom då, och fortfarande har en hel del kontakt med honom och träffar honom titt som tätt.
Citera
2013-10-13, 16:00
  #17
Medlem
Revolteras avatar
Vore intressant om någon har koll på honom idag, nästan 7 år efter denna tråd startades.
Citera
2016-01-22, 17:57
  #18
Medlem
Corazons avatar
Här är en en konsert från 1995. Men, vem är mannen som pratar i början?

https://www.youtube.com/watch?v=z2AdAIpB6Wg
Citera
2016-01-24, 20:54
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corazon
Här är en en konsert från 1995. Men, vem är mannen som pratar i början?

https://www.youtube.com/watch?v=z2AdAIpB6Wg

Det är väl Torulf Magnusson?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback