Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-12, 02:52
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Hur jämför du nu egentligen?

Supportrarna till stockholmslagen slåss hela tiden.
Citera
2009-12-12, 10:50
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sargonus
Lite kul med alla påhopp på Sveroges och Södertäljes assyrier/syrianer. Visst så har folkgruppen en hel del brister i Södertälje men nu så pratar vi också om en av Sveriges mest integrerade invandrargrupper som är framträdande inom forskning och småföretagande.

Hur har du mätt detta? Kan vi få se rapporterna och undersökningarna?
Citera
2009-12-12, 11:27
Medlem
surfacings avatar
Ååååh, har ni varit i Ronna? Jag sätter aldrig min fot där igen. Det var som att stiga rakt in i tredje världen. Riktigt ghetto är vad det är, o ve.
Citera
2009-12-12, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Det är samma folk
bara olika tolkning av historien. Konflikten är nog mer sportslig numera, eftersom både AFF och SFC spelar i samma division. Lagen har spelat fyra derbyn utan några problem alls. Något som Stockholmslagen kan ta lärdom av.

Eller inte va... när "assyrier" och "syrianer" (same shit, different fairytale) möts så slåss de om det så gäller en match i gruppen pojkar 12-år. Enda gången polis behövts tillkallas i diverse ungdomscuper är när babianerna (de vuxna alltså) slagits på läktaren och parkeringarna... "fina" exempel för nästa generation "väl integrerade".

Åk hem.
Citera
2009-12-12, 12:36
Medlem
Har Södertälje-invandrarna jobb? Det var väl därför de blev placerade där? Var det tal om en massiv inkvotering?

Om de har jobb och det ändå finns sådana problem som det gör så är det ju ett tydligt tecken på att integrationsproblemet inte är socio-ekonomiskt utan kulturellt.
Citera
2009-12-12, 13:01
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Eller inte va... när "assyrier" och "syrianer" (same shit, different fairytale) möts så slåss de om det så gäller en match i gruppen pojkar 12-år. Enda gången polis behövts tillkallas i diverse ungdomscuper är när babianerna (de vuxna alltså) slagits på läktaren och parkeringarna... "fina" exempel för nästa generation "väl integrerade".

Åk hem.

skitsnack, lagens ungdomslag möts varje år i runt 20 ggr utan problem alls. Kan väl ha hänt någon gång som en förälder inte kunde ta en förlust och du har antagit att det är sa alltid. Man har ju läst i tidningar om svenska föräldrar som har uppträtt likadant.
Citera
2009-12-12, 13:29
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sargonus
Lite kul med alla påhopp på Sveroges och Södertäljes assyrier/syrianer. Visst så har folkgruppen en hel del brister i Södertälje men nu så pratar vi också om en av Sveriges mest integrerade invandrargrupper som är framträdande inom forskning och småföretagande.

Bara för att ta ett exempel, när den assyriska/syrianska programledaren Özcan Kaldoyo visade runt NDs ledare bland framgångsrika assyrier i landet stötte de på en assyrisk kille som vart född här och studerat nå sorts stamcellsforskning i något land vilket det nu än var. Han var den enda svensken att ha den här utbildningen vilket resulterade i att Sverige nu kunde ta över stamcellsforskningen i Sverige som förut styrdes av amerikanska forskare.

Södertälje har sina brister men det är verkligen inte så illa som det beskrivs på FB!
Åkäy, du har hittat en syrian som är forskare och duktig. Himla duktigt av dig att lyckas gräva fram en sådan anomali.

Nu är det så att man inte kan dra alla över en kam. Right?! Med andra ord så kan du inte påstå att syrianerna som kollektiv är bra och smarta p g a EN duktig individ. Nej just det. Denna enkla slutsats renderar i att ass-yrianerna/syrianerna (whatever) är lika primitiva och korkade TROTS din uppgrävda anomali. Jobbigt värre!

Vad gäller övriga brister i ST så är du förmodligen för hemmablind för att se dem. Du är ass-yrier själv förmodar jag. Klart du då trivs i STs kaos ni musker skapar. Det är trots allt er kultur att bo i kaos och stök. Givetvis så "är det inte så illa som alla beskriver". En svensk har nog inte riktigt samma syn lilla vän...
Citera
2009-12-12, 13:30
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Ååååh, har ni varit i Ronna? Jag sätter aldrig min fot där igen. Det var som att stiga rakt in i tredje världen. Riktigt ghetto är vad det är, o ve.
Skitsnack igen!
Du är inte van att se folk ute och umgås. Jag vet att det kan kännas ovanligt om man är van att inte se en käft ute.
Citera
2009-12-12, 13:32
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Skitsnack igen!
Du är inte van att se folk ute och umgås. Jag vet att det kan kännas ovanligt om man är van att inte se en käft ute.
Är bekant med folk från Ronna. De säger själva att sätter du din fot i Ronna som svensk så får du problem. Så enkelt är det.
Citera
2009-12-12, 14:41
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Åkäy, du har hittat en syrian som är forskare och duktig. Himla duktigt av dig att lyckas gräva fram en sådan anomali.

Nu är det så att man inte kan dra alla över en kam. Right?! Med andra ord så kan du inte påstå att syrianerna som kollektiv är bra och smarta p g a EN duktig individ. Nej just det. Denna enkla slutsats renderar i att ass-yrianerna/syrianerna (whatever) är lika primitiva och korkade TROTS din uppgrävda anomali. Jobbigt värre!

Vad gäller övriga brister i ST så är du förmodligen för hemmablind för att se dem. Du är ass-yrier själv förmodar jag. Klart du då trivs i STs kaos ni musker skapar. Det är trots allt er kultur att bo i kaos och stök. Givetvis så "är det inte så illa som alla beskriver". En svensk har nog inte riktigt samma syn lilla vän...

Det finns många assyrier/syrianer som är duktiga. Med tanke på den utbildningnivå våra föräldrar hade så har vi lyckats mycket bra. Visst de som har kommit på senare år har en del problem men det är p.g.a att det är svårare att komma in i samhället. Problemet med dig är att du fokuserar bara på det negativa. Visst jag måste erkänna att det finns en del problem i stan som ett 20-tal individer skapar men dessa representerar inte hela folkgruppen. Det här med brott är helt nytt för oss då det var obefintligt i de länder vi kommer ifrån bland assyrier/syrianer. Varför en del har ramlat in i den banan är svårt för mig att säga på rak hand. Mycket av det händer i ST behöver inte vara assyrier/syrianer som är inblandade. Som ett exempel kan jag ta det här med inbrott i hus, förmodligen är det ligor som kommer utifrån då de vet att invandrare generellt sett har lite mer värdesaker hemma.
Citera
2009-12-12, 14:42
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Är bekant med folk från Ronna. De säger själva att sätter du din fot i Ronna som svensk så får du problem. Så enkelt är det.

Ja går du in med den attityden så kanske det blir så, så enkelt är det!
Citera
2009-12-12, 15:13
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ja går du in med den attityden så kanske det blir så, så enkelt är det!
Du menar alltså att om någon har blotta tanken att en blatte skulle kunna ställa till bråk provoceras blatten så mycket att han måste bråka? Din blattelogik är fascinerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in