2007-09-15, 10:57
Medlem
Boris-Bosses avatar
Ts har fullständigt rätt om dessa "människor" då jag har Bor/bott i södertälje hela mitt liv. Tack och lov så bodde inte jag i de lite för invandrartäta områdena! men packet blev ju bara fler o fler sökte sig ändå till de lite bättre områdena i södertälje. Det gäller bara att folk röstar rätt nästa val så att de blir någon förändring, Då Lago och Co inte har en aning om hur de ska sköta denna soppa och ignorerar den totalt.
Citera
2007-09-15, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titus pollo
Men beror inte detta mycket på att västerlänningar delade up de länderna med linjaler? Eller vad menar du med "lång tid"?

england och frankrike gjorde kolonier av mellanöstern efter första världskriget då ottomanska imperiet föll. sedan stack de därifrån efter andra världskriget. tror inte att 20 år av kolonialvälde kan ha så stor effekt.
Citera
2007-09-15, 11:13
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl Fredrik
england och frankrike gjorde kolonier av mellanöstern efter första världskriget då ottomanska imperiet föll. sedan stack de därifrån efter andra världskriget. tror inte att 20 år av kolonialvälde kan ha så stor effekt.
Det kan ha haft viss effekt men att skylla problemen på detta är så typiskt, allt är vite mannens fel och att folkgrupper praktiserat folkmord och dylikt innan den vite mannen kom in på scenen tänker man tydligen inte på.
Citera
2007-09-15, 11:29
Medlem
PreDampors avatar
En tråd som visar missnöjet i Länstidningen..

http://www.lt.se/index.asp?kat=st&i1=index_red_2007.asp&i2=1&Id=222 43&isp2=hela

Svenskar frustrerade? Politikerna har tappat kontrollen av denna etniska enklav för länge sedan. Ett tragiskt exempel på "white flight".

Det går att ta emot anhöriginvandring, asylinvandrare. Kanske 10 per år. Inte T R E T T I O T U S E N.

Det är alltså huvudproblemet. Sedan kommer, totalt kravlös tillvaro samt total negligering inom skolväsendet.

Har arbetat i denna stad. Gör det inte igen. Framkallar fysiskt illamående.
Citera
2007-09-15, 11:58
Medlem
Titus pollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl Fredrik

Mja men gränserna bestod ju efter att de lämnat. Det var en del folkslag som ansåg att deras länder styckats upp, och de har helt enligt grupppsykologins principer slutit sig samman mot omvärlden som de upplever orättvis. Svenskarn hade reagerat likadant om det hänt här, med tanke på hur många patrioter det finns

Citat:
Det kan ha haft viss effekt men att skylla problemen på detta är så typiskt, allt är vite mannens fel och att folkgrupper praktiserat folkmord och dylikt innan den vite mannen kom in på scenen tänker man tydligen inte på.

Jag vet inte om du syftar på mig, men om så; var inte så defensiv.
Ok, det var fel det som hänt, men våra åsikter om fakta ingen betydelse i det store hele, det är bara en förklaring. Det går inte att ändra historien. Att ge en bakgrund till saker och ting behöver inte betyda att man skyller på någon i den meningen att; "den vite mannen är den onda så låt oss inte hitta lösningar utan vi sitter här och kastar skit på historien" så som många PK gör.
Citera
2007-09-15, 12:29
Medlem
Pellles avatar
Problemet är att blattarna är bortklemade.
Gör det något brottsligt i unga år så skall det daltas med soc å seglarturer i medelhavet.
Inte undra på att de beter sig som svin i Södertälje där de är i absolut majoritet.

Det enda man kan göra är att plocka dem en och en och slå in lite hut i deras tröga huvuden.
Citera
2007-09-15, 12:48
Medlem
athxrs avatar
Varje person som jag känner tänker på samma sätt. Tror nog att dom flesta vill ta till handling, men är för fega till det. Är det inte så att nästan alla svenskar är ganska invandrar fientliga? Inte på det sättet att man direkt yttrar sig om det, men i slutna kretsar så kommer det väldigt ofta upp i tal. Och är detta konstigt? Knappast. En bra lösning vore nog om alla svenskar flyr från Södertälje, sen samlar vi alla syrianer, assyrianer, muslimer och araber på samma plats. Sen kan man bygga en stor mur omkring, så kan dom njuta av tillvaron utan att vi andra ska bli drabbade. Bästa vore ju om vi inte släpade in tiotusentals varje år, men Sverige är ju Sverige...

Finns det ingen procentuell uträkning som visar hur mycket av t.ex. just brott, våldtäkter och misshandel som begås av "invandrare"? Det skulle vara jävligt intressant att läsa. Vet att jag drar alla över en kant nu, alla är ju inte dåliga människor. Men kan det möjligtvis inte vara så att det faktiskt är så att dom begår flest brott?
Citera
2007-09-15, 13:16
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av athxr
Varje person som jag känner tänker på samma sätt. Tror nog att dom flesta vill ta till handling, men är för fega till det. Är det inte så att nästan alla svenskar är ganska invandrar fientliga? Inte på det sättet att man direkt yttrar sig om det, men i slutna kretsar så kommer det väldigt ofta upp i tal. Och är detta konstigt? Knappast. En bra lösning vore nog om alla svenskar flyr från Södertälje, sen samlar vi alla syrianer, assyrianer, muslimer och araber på samma plats. Sen kan man bygga en stor mur omkring, så kan dom njuta av tillvaron utan att vi andra ska bli drabbade. Bästa vore ju om vi inte släpade in tiotusentals varje år, men Sverige är ju Sverige...

Finns det ingen procentuell uträkning som visar hur mycket av t.ex. just brott, våldtäkter och misshandel som begås av "invandrare"? Det skulle vara jävligt intressant att läsa. Vet att jag drar alla över en kant nu, alla är ju inte dåliga människor. Men kan det möjligtvis inte vara så att det faktiskt är så att dom begår flest brott?
Kolla på www.bra.se
Citera
2007-09-15, 13:27
Medlem
Titus pollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av athxr
Men kan det möjligtvis inte vara så att det faktiskt är så att dom begår flest brott?

Jag läste nånstans om undersökningar som man gjort angående detta. Jag kommer inte ihåg siffrorna men kontentan var att de flesta brott begås av svenskar. Även om man räknade procentuellt. Men alla brott som invandrarna gör är ju svenskarnas fel eftersom de är så främlingsfientliga vill PKiterna få fram

Jag hävdar att det inte är invandrarnas fel att det finns främlingsfientlighet utan det är PKiternas oförmåga att tänka flerspårigt. De anser att det bara finns en sanning - Medborgarna i mottagarländerna är rasister. De har tagit rösten ifrån invandrarna. Så fort det diskuteras om invandring och dess problem så skriker Pkiterna högst, inte invandrarna. Även om det nu, ve och fasa, är en invandrare (även av den rätta sorten*) som vågar andas något negativt om deras hjärtebarn; Obegränsad invandring i namn av någon flummig filosofi om att alla måste älska alla.

*Jag är själv invandrare, men jag är inte av den rätta sorten eftersom jag har blont hår och blåa ögon. Jag är diskad eftersom jag kommer från en kultur som ligger närmare den svenska (även fast kulturella skillnader inte ska ha någon som helst betydelse enligt PK)

Pkiternas sätt att dela upp världen i svart och vitt gör den svart och vit eftersom de anser att alla som inte håller med dem per automatik inte kan vara annat än rasister.
Citera
2007-09-15, 13:33
Medlem
Citat:
Jag har bott I södertälje i 28 år. Har bott mest i Hovsjö och saltskog.

Att syrianer utmärker sig beror väl på att södertälje blivit deras "huvudstad" dit alla flyttar? eller är de inte assyrier? det är svårt att hålla reda på allt vad de kallar sig.

Problemet är inte invandring i sig anser jag, problemet är denna hopklumpning av dem. I sverige (nåja, det är väl likadant överallt) så väljer man att med öppna ögon bortse från det naturliga faktum att lika söker lika. Man bortser från det faktum att människor inordnar sig i grupper, att det finns gruppsykologi som inga antirasistiska kvällskurser på ABF hjälper emot.

Ta 100 000 pk-svenskar, såna som anser att det bara är den enskilda människans tanke som styr hur ett samhälle ser ut, flytta dem under en extremt kort tid (20år) och dumpa av dem i Turkiet t.ex. (vilket land som helst egentligen) Tror någon på fullaste allvar att Turkarna skulle välkomna allt som det som vi anser vara normalt? Att det bara är svennar som är såpass högutvecklade att de kan se förbi årmiljoner av mental utveckling.
Det funkade ju inte ens i Amerikat när det begav sig.

Anledningen till att invandring funkat förr om åren (det brukar ju vara populärt att hänvisa till att förr i tiden så accepterades minnsann invandrare och de utvecklade vårt land) har ju varit att det inte kommit en miljon på en gång.

För att integration ska funka så måste det helt enkelt få ta sin tid och gå i sakta mak. Man kan inte dumpa för många på ett ställe för snabbt. Basta,
Det mänskliga psyket är inte som bredbandsbolagets kunder (som är vana att det går snabbt)

En lösning är att först och främst att se till att de som inte vill klumpa ihop sig med sina gelikar, ska få möjlighet att inte göra det. Steg två är att tvinga kommuner att ta emot ett visst antal invandrare. Och samtidigt tvinga invandrare att bo på ställen där de inte blir för många. Det har ju gång efter gång visat sig att invandrare som inte är för många i en stad anpassar sig snabbare och lokalbefolkningen accepterar dem fortare. PK tar gärna fram sådana exempel "I burträsk finns minsann ingen rasism" och tror därmed att det beror endast på att vi i strostäderna är av naturen rasistiska och främlingsfientliga.

Hm. Vilket typ av samhälle tvingar folk att bo på en viss plats? Känns inte så demokratiskt direkt.
Citera
2007-09-15, 13:39
Medlem
Citat:
Jag läste nånstans om undersökningar som man gjort angående detta. Jag kommer inte ihåg siffrorna men kontentan var att de flesta brott begås av svenskar. Även om man räknade procentuellt. Men alla brott som invandrarna gör är ju svenskarnas fel eftersom de är så främlingsfientliga vill PKiterna få fram

Jag hävdar att det inte är invandrarnas fel att det finns främlingsfientlighet utan det är PKiternas oförmåga att tänka flerspårigt. De anser att det bara finns en sanning - Medborgarna i mottagarländerna är rasister. De har tagit rösten ifrån invandrarna. Så fort det diskuteras om invandring och dess problem så skriker Pkiterna högst, inte invandrarna. Även om det nu, ve och fasa, är en invandrare (även av den rätta sorten*) som vågar andas något negativt om deras hjärtebarn; Obegränsad invandring i namn av någon flummig filosofi om att alla måste älska alla.

*Jag är själv invandrare, men jag är inte av den rätta sorten eftersom jag har blont hår och blåa ögon. Jag är diskad eftersom jag kommer från en kultur som ligger närmare den svenska (även fast kulturella skillnader inte ska ha någon som helst betydelse enligt PK)

Pkiternas sätt att dela upp världen i svart och vitt gör den svart och vit eftersom de anser att alla som inte håller med dem per automatik inte kan vara annat än rasister.

Ny på forumet märker jag. Vissa grupper av invandrare är OERHÖRT överrepresenterade i grövre typer av brott. Detta kan du läsa klart och tydligt på www.bra.se.
Citera
2007-09-15, 13:59
Medlem
Titus pollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Ny på forumet märker jag. Vissa grupper av invandrare är OERHÖRT överrepresenterade i grövre typer av brott. Detta kan du läsa klart och tydligt på www.bra.se.

Jag är inte bara ny utan jag är lat också
Men eftersom du vet exakt var de säger att invandrare utför fler brott än svenskar kanske du kan länka mig till den undersökningen (där de jämför invadrares brott med etniska svenskars. Och gärna då ickenordiska invandrares brott) Jag tar gärna emot fakta som utmanar mina fördomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in