Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-29, 09:25
  #3313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Mötte henne på stan för ett par månader sedan. Hade jag vetat om det du nu skrev hade jag nog bett henne förklara sig.
Har hon skrivit något om ammande mödrar också?
Vad är det för konstigt med diabetiker som måste ta sitt insulin?

/VV
Hon skrev om en situation där en överviktig person halade upp tröjan och injicerade insulin bland borden på en restaurang. Det är INTE att uttrycka sig nedsättande om diabetiker generellt. Eftersom jag aldrig har bevittnat en sådan scen verkar det rimligt att anta att diabetiker normalt sett tar sina injektioner i en mer avskild miljö.
Citera
2023-01-29, 09:43
  #3314
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsgbg
Hon skrev om en situation där en överviktig person halade upp tröjan och injicerade insulin bland borden på en restaurang. Det är INTE att uttrycka sig nedsättande om diabetiker generellt. Eftersom jag aldrig har bevittnat en sådan scen verkar det rimligt att anta att diabetiker normalt sett tar sina injektioner i en mer avskild miljö.

Ganska vanligt att man tar sprutan när man äter. Innan, på dass eller annanstans, kanske man inte vet exakt vad man ska äta. Först när det är beställt man kan veta på ett ungefär hur mycket insulin man ska ta.
Dock, numera har många (de flesta?) diabetiker en pod som man kan dosera sitt insulin mha telefonen.
Då behöver man inte hala upp tröjan och ta sin spruta. Kanske mer detta du upplevt på sista tiden.

Att en människa som behöver insulin, oavsett om denne är överviktig eller ej, inte ska få göra det utan nedsättande kommentarer är illa minst sagt.
Kan man inte titta åt ett annat håll den eller de få sekunder det tar, om man nu har problem med att se någon ta en spruta?
Nej, gnälla på nätet är fina saker, men de som behöver en spruta för att leva ett liv, ska naturligtvis inte få göra det okommenterat. :/

/VV
Citera
2023-01-29, 14:01
  #3315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Mötte henne på stan för ett par månader sedan. Hade jag vetat om det du nu skrev hade jag nog bett henne förklara sig.
Har hon skrivit något om ammande mödrar också?
Vad är det för konstigt med diabetiker som måste ta sitt insulin?

/VV

För mig inte alls konstigt.
Men för KZ är det äckligt
Ang ammande, ingen aning.
Men skulle inte förvåna mig att hon gjort det också.

För många många år sen, innan barnen, så förfasade hon sig över barn som skrek o hade sig offentligt. Undrar hur hon själv skött det när det gäller sina egna barn. Hon har ju bla låtit dem klättrat hej vilt i en tågvagn (eller om det kanske var Bingo o Alexander)
Citera
2023-02-04, 15:14
  #3316
Medlem
Bilder och inlägg från ny resa öster-ut. Har hon en sugar daddy tro??
Citera
2023-02-04, 21:41
  #3317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollen75
Bilder och inlägg från ny resa öster-ut. Har hon en sugar daddy tro??

När man inte vill bli offentlig med sin relation är det bättre o hänga utomlands! jag skulle inte heller vilja bli offentlig med henne, hon är ju inte helt oproblematiskt direkt! Men det ryktas ju att hon hänger med en viss Bojan…
Citera
2023-02-10, 21:34
  #3318
Medlem
Long-Gone-Days avatar
Någon som vet vem det nya offret till karl är?
Citera
2023-02-11, 10:50
  #3319
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
När man inte vill bli offentlig med sin relation är det bättre o hänga utomlands! jag skulle inte heller vilja bli offentlig med henne, hon är ju inte helt oproblematiskt direkt! Men det ryktas ju att hon hänger med en viss Bojan…

Hmm för några helger sedan semestra katten i Belgrad så ryktet kanske stämmer om en viss B*jan dårå
Citera
2023-02-12, 08:37
  #3320
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Hmm för några helger sedan semestra katten i Belgrad så ryktet kanske stämmer om en viss B*jan dårå

Hon har sagt att hennes kille inte har sociala medier och knappt fattar vad instagram är.

När går hennes företag i konkurs? Klarar de Q1?
Citera
2023-02-27, 12:11
  #3321
Medlem
Någon som är bra på att läsa bokslut? Om alla företag har röda siffror, vad lever man på då? Och hur har man råd att resa till Mexico över sportlovet??
Citera
2023-02-27, 13:38
  #3322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollen75
Någon som är bra på att läsa bokslut? Om alla företag har röda siffror, vad lever man på då? Och hur har man råd att resa till Mexico över sportlovet??


Sparade privata pengar?
Citera
2023-02-27, 14:33
  #3323
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollen75
Någon som är bra på att läsa bokslut? Om alla företag har röda siffror, vad lever man på då? Och hur har man råd att resa till Mexico över sportlovet??
Sista bokslutet är för sju månader.
Citera
2023-02-27, 16:16
  #3324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollen75
Någon som är bra på att läsa bokslut? Om alla företag har röda siffror, vad lever man på då? Och hur har man råd att resa till Mexico över sportlovet??

Hennes instastory innehåller ju bara reklam nu när hon är i Mexiko. Hon gjorde t.o.m. reklam för nån bok och sin cleaneating gröt när hon satt i flygplanet. Hon drar väl av en del av kostnaderna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback