Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-09-27, 22:46
  #13
Medlem
PropsDepartments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Bättre att ha tramet i blistret, mycket mindre suspekt än om de hittar medecinkapslar i en godispåse eller i en hemlig ficka i kalsingarna. Säg att du har recept på det för smärt i axeln eller nåt.

Du har en poäng i det du skriver. Vissa säger att de går igenom hela bagaget när man reser till USA, stämmer det? Rotar de igenom allas väskor vid incheckningen när man står där, är det inte bara handbagaget som de kontrollerar i ens närvaro?

Är det någon som är säker på reglerna ang. trad. i USA? Ni får ursäkta mig att jag envist håller tråden vid liv men jag är rätt nervös inför mina "smuggelplaner" =D

//p
2007-10-25, 03:32
  #14
Medlem
wondRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PropsDepartment
Du har en poäng i det du skriver. Vissa säger att de går igenom hela bagaget när man reser till USA, stämmer det? Rotar de igenom allas väskor vid incheckningen när man står där, är det inte bara handbagaget som de kontrollerar i ens närvaro?

Är det någon som är säker på reglerna ang. trad. i USA? Ni får ursäkta mig att jag envist håller tråden vid liv men jag är rätt nervös inför mina "smuggelplaner" =D

//p

jag landade nånstans i USA och skulle byta flyg för att flyga vidare (inom usa).. på en sträcka på ca 100 meter fick man ta emot sitt bagage från 1a flyget, gå in på amerikansk mark, för att sedan ha passkontroll+bagagekontroll innan nästa flyg igen.

Mor och far mellanlandade inte men dom sök igenom deras väskor med, mor hade rätt mkt medicin med sig (receptbelagd) men han frågade inget om det.. iofs är hon 45+ men ändå.

inte värt att chansa, för dom kommer antagligen hitta sakerna (om du inte gömmer dom), frågan är bara om just den tullarn bryr sig eller inte..
2007-10-26, 12:40
  #15
Medlem
Godispåse

Varför inte ha det i en godispåse blandat med massor av annat godis och spela dum om dom märker det?
2007-10-26, 12:44
  #16
Medlem
blejsers avatar
Jag förstår inte varför du inte packar ner det i den vanliga packningen?
Jag menar, behöver du dem verkligen PÅ flygplanet?

Göm det väl i bagaget som du checkar in, så ska det nog inte vara några problem.
Har tagit hem hasch på detta sätt förr.
2007-10-27, 02:08
  #17
Medlem
PropsDepartments avatar
Nu är jag tillbaka & snubblade över min tråd igen. Tänke bara göra en uppföljning på min fråga.

Jag var så desperat att få med dem att jag t.om. var på väg att ta en kompis råd att stoppa upp dem bakvägen, men så illa blev det aldrig. När vi gick igenom kontrollen i Sverige, på väg dit, så hade jag dem i en väl använd näsduk. Innan vi landade i USA så rullade jag in dem i ena strumpan. Det funkade!

Som det skrivs så är det säkert svårare om man ska resa vidare inom USA men det problemet slapp jag.

//p
2012-10-15, 18:38
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PropsDepartment
Nu är jag tillbaka & snubblade över min tråd igen. Tänke bara göra en uppföljning på min fråga.

Jag var så desperat att få med dem att jag t.om. var på väg att ta en kompis råd att stoppa upp dem bakvägen, men så illa blev det aldrig. När vi gick igenom kontrollen i Sverige, på väg dit, så hade jag dem i en väl använd näsduk. Innan vi landade i USA så rullade jag in dem i ena strumpan. Det funkade!

Som det skrivs så är det säkert svårare om man ska resa vidare inom USA men det problemet slapp jag.

//p
Nu är jag lite sen men ska funka fin fint att bara ha dom i en blisterförpackning bland hygienprylarna.
Alltid gått bra för mig i 3-4 olika länder.
2018-10-14, 19:43
  #19
Medlem
Någon som nyligen varit i usa och tagit med sig tram ? och hur förvarade ni dom ?
2018-10-14, 20:02
  #20
Moderator
Morfar-52s avatar
Ingen fråga för dagens drogakut, prova (FB) Den ultimata smuggeltråden ./låst
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback