Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-09-26, 11:37
  #1
Medlem
PropsDepartments avatar
Åker till USA snart & undrar om det går att få igenom blisterförpackningar med kapslar genom tullen. Ska man resa med det i handbagaget? Kanske trycka ut kapslarna & lägga i en godispåse så inte ev. metall i blisterförpackningen ger utslag på detektorn. Jag har ingen aning så det är därför jag droppar frågor. Allt som kan hjälpa mig är av intresse!

Väl mört

//p
2007-09-26, 15:29
  #2
Medlem
RoLLiTs avatar
Om du inte ser ut som en riktig pundare, så kan du väl ha det i en godispåse, med massa godis över tramadolet. Det borde väl funka? Skulle jag gjort
2007-09-26, 16:35
  #3
Medlem
PropsDepartments avatar
Utseendet är inget jag oroar mig för =) Men plockar de inte ner handbagaget till molekyler & går igenom det?! Skulle vara riktigt tungt om de rota' upp allt..

Om jag lägger det i en påse lösgodis bland det andra bagaget som ska checkas in. De går väl bara igenom det bagaget vid misstanke?

//p
2007-09-26, 16:52
  #4
Medlem
Windforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PropsDepartment
Utseendet är inget jag oroar mig för =) Men plockar de inte ner handbagaget till molekyler & går igenom det?! Skulle vara riktigt tungt om de rota' upp allt..

Om jag lägger det i en påse lösgodis bland det andra bagaget som ska checkas in. De går väl bara igenom det bagaget vid misstanke?

//p


Jo det rotar igenom allt varje gång du flyger. Går helt omöjligt att komma igenom utan att de rotar igenom allt. Se de kommer hitta godis påsen, sen var de gör med den har jag inte en aning om
2007-09-27, 02:12
  #5
Medlem
Boones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windforce
Jo det rotar igenom allt varje gång du flyger. Går helt omöjligt att komma igenom utan att de rotar igenom allt. Se de kommer hitta godis påsen, sen var de gör med den har jag inte en aning om

Det gjorde de inte när jag flög dit sist.
Däremot så gör de extra säkerhetskontroller på alla som är utländska och bara reser med enkelbiljett.
2007-09-27, 03:29
  #6
Medlem
wondRs avatar
när jag åkte dit rotade dom igenom mina väskor riktigt ordentligt, jag fick inte ens ha händerna i fickan när han kollade igenom mina saker, råkade stoppa ner dom i fickan pga uttråkning igen och då blev han helt vansinnig.. dumt att försöka imo!
2007-09-27, 08:36
  #7
Medlem
PropsDepartments avatar
Okej, de är så pass nitiska alltså. Tack för all hjälp!

//p
2007-09-27, 17:38
  #8
Medlem
PropsDepartments avatar
Jag hostar upp ett nytt förslag eftersom jag är väldigt angelägen om att få med mina trad. =)

Om jag syr som en liten fick på mina kalsonger som jag fyller med mina kapslar & sen syr igen. De utför väl inga kroppsliga kontroller, förutom metalldetektorn, utom vid misstanke?

Eventuella hundar kommer väl inte känna att jag har trad. på mig?

//p
2007-09-27, 18:01
  #9
Medlem
Är det inte rätt enkelt att få tag på Tramadol i USA då?
2007-09-27, 18:19
  #10
Medlem
InZuLiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoeggarn
Är det inte rätt enkelt att få tag på Tramadol i USA då?

Ja Tramadol är väl lagligt i hela världen va?
2007-09-27, 19:33
  #11
Medlem
PropsDepartments avatar
Men skulle mitt alternativ fungera? Det kommer inte bli aktuellt att försöka köpa något eget när jag är där. Vad skulle jag få för reprisalier om de upptäckte tradden?

//p
2007-09-27, 20:54
  #12
Medlem
wääuus avatar
Bättre att ha tramet i blistret, mycket mindre suspekt än om de hittar medecinkapslar i en godispåse eller i en hemlig ficka i kalsingarna. Säg att du har recept på det för smärt i axeln eller nåt.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback