Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 18:00
  #625
Medlem
morkfromorks avatar
en bra rulle men har svårt sympatisera eller ens förstå vad han ville uppnå, han drevs mest av hat mot farsan? Han ville ha pengar men inte från föräldrarna eftersom han arbetade, han hade ingen erfarenhet av att leva i det fria och hans bok hjälpte inte, man får intrycket av filmen att han levde i bussen hur länge som helst men i verkligheten var det bara tre månader(?)

Nä han var ett rikemansbarn som flydde precis som vi andra, vi flyr med sprit, droger, sex, han drog till alaska.
Citera
2018-07-19, 18:33
  #626
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
en bra rulle men har svårt sympatisera eller ens förstå vad han ville uppnå, han drevs mest av hat mot farsan? Han ville ha pengar men inte från föräldrarna eftersom han arbetade, han hade ingen erfarenhet av att leva i det fria och hans bok hjälpte inte, man får intrycket av filmen att han levde i bussen hur länge som helst men i verkligheten var det bara tre månader(?)

Nä han var ett rikemansbarn som flydde precis som vi andra, vi flyr med sprit, droger, sex, han drog till alaska.
Länge sedan jag såg filmen. Framgår det i filmen att hans pappa levde med två familjer samtidigt? Detta var något som han förstod väldigt sent och jag tror att han bara ville bort och fly från sitt liv.
Citera
2018-07-19, 18:41
  #627
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
en bra rulle men har svårt sympatisera eller ens förstå vad han ville uppnå, han drevs mest av hat mot farsan? Han ville ha pengar men inte från föräldrarna eftersom han arbetade, han hade ingen erfarenhet av att leva i det fria och hans bok hjälpte inte, man får intrycket av filmen att han levde i bussen hur länge som helst men i verkligheten var det bara tre månader(?)

Nä han var ett rikemansbarn som flydde precis som vi andra, vi flyr med sprit, droger, sex, han drog till alaska.

Vad förväntade du dig? Jesus? Han var väl som vilken äventyrare som helst, men oerfaren, och äventyrares motiv flyger oftast högt över huvudet på Svensson.
Citera
2018-07-20, 18:44
  #628
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Vad förväntade du dig? Jesus? Han var väl som vilken äventyrare som helst, men oerfaren, och äventyrares motiv flyger oftast högt över huvudet på Svensson.

Mest förvånad över att grundmaterialet var så tunt, hela hans grej var egentligen planerna och det kringflackande livet innan, själva alaskagrejen var verkligen misslyckad.
Citera
2018-10-02, 01:03
  #629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Mest förvånad över att grundmaterialet var så tunt, hela hans grej var egentligen planerna och det kringflackande livet innan, själva alaskagrejen var verkligen misslyckad.

du måste ju haja att hela äventyret från det att han lämnar hemmets trygga vrå till det att han når alaska handlar om något djupare; nästan en aversion mot vad samhället har förvandlats till - det ytliga, materialistiska. om man, likt du, missar den filosofiska aspekten så förstår jag att filmen kan kännas tradig.

det finns två typer av människor här: de som hajar och sympatiserar, och de som lever i ovan nämnda samhälle med materialism och skit och är nöjda med det - dessa förstår inte grejen.

... eller så är jag pretentiös, men jag tror ändå att jag har rätt. ifall mina påbörjade juridikstudier går åt helvete tar jag mitt sparade csn och gör en liknande grej - bära eller brista. grejen att göra det utan pengar kan jag däremot förstå, men inte förlika mig med. stålar är alltid bra att ha till mat/utrustning om det krisar, men jag är väl inte lika die hard som han var.
Citera
2019-11-17, 20:50
  #630
Medlem
Skidlifts avatar
Hade stora förväntningar på denna film, då så många anser att den är så otroligt bra. Men inte blir jag imponerad, lär nog inte se om den. Trevlig musik det är egentligen allt. Huvudpersonen är ju uppenbarligen en idiot som hatar världen. Filmen är alldeles för lång och seg. Ger den 5 av 10 Skidliftar i betyg
Citera
2020-06-19, 22:26
  #631
Medlem
Mattelols avatar
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/h...da-bussen-bort

Nu flyttas bussen från vildmarken.
Citera
2020-06-20, 10:50
  #632
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/h...da-bussen-bort

Nu flyttas bussen från vildmarken.

Varför? Det är en turistattraktion.
Citera
2020-06-21, 01:20
  #633
Medlem
DeviatorXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför? Det är en turistattraktion.

Varför? För att så många snedseglare tar sig till bussen och behöver sen hjälp att ta sig därifrån. Jag gillar verkligen filmen men den har lockat så många personer till bussen som inte har där att göra. De borde inte underskattat svårigheterna med att leva i det vilda med tanke på hur det gick för Chris McCandless men det verkar inte gå fram. Helt naturligt och ansvarsfullt.

Alaskas Department of Natural Resources kommer ställa upp bussen på något betydligt säkrare ställe så turister kommer fortfarande kunna besöka den.
Citera
2020-07-01, 11:49
  #634
Medlem
Hallsakaefts avatar
Herregud vilken seg skitfilm.

Om en otacksam person som tror han listat ut rubbet och alla andra är dumma i huvudet!

Och så gick det som det gick.

Varför är den här filmen så omtyckt? Och hat så högt betyg på imdb?

Och så ska eddie vedder gnoola sig igen hela rasket också. Fy faan.

3/10
Citera
2020-07-06, 21:25
  #635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
Herregud vilken seg skitfilm.

Om en otacksam person som tror han listat ut rubbet och alla andra är dumma i huvudet!

Och så gick det som det gick.

Varför är den här filmen så omtyckt? Och hat så högt betyg på imdb?

Och så ska eddie vedder gnoola sig igen hela rasket också. Fy faan.

3/10
Man följer ett livsöde. Snubben var en idiot, men likväl en bra story med fina vyer.
Svårt att hitta bättre soundtrack till denna film än kingen Eddie.
Citera
2020-07-06, 21:29
  #636
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Man följer ett livsöde. Snubben var en idiot, men likväl en bra story med fina vyer.
Svårt att hitta bättre soundtrack till denna film än kingen Eddie.

Nä musiken gör att dynghögen stinker än värre.....en av låtarna sjunger han med extremt vibrato på alla, ja ALLA ord i texten ... det där nervösa påväg att gråta vibratot. ÖRRRK nä tack
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback