2007-03-27, 14:07
Medlem
Ngon som har sett S11E06 och kan frklara...
Citera
2007-03-27, 19:05
Medlem
TMNTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pascal
Ngon som har sett S11E06 och kan frklara...

Search and you shall...

"Official (maroon cover)
Available to those who are in the employ of the U.S. government and their dependents, and to members of Congress who are traveling on official business."

Han jobbar frmodligen p nn myndighet.

*edit* glmde klla: http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_passport
Hller p att tanka detta avsnittet nu, hoppas inte de ker ut (med tanke p straffet frn frra avsnittet).
Citera
2007-09-25, 02:29
Medlem
Dharmas avatar
The Amazing Race

The Amazing Race r enligt mitt tycke den enda vettiga tvlingsserien frn USA.
Dom har exempelvis varit i Sverige och det var intressant att f se Sverige frn en amerikansk synvinkel.

The Amazing Race har ftt jttedliga sndningstider vilket knns helt fel p grund av den kvalit som programmet trots allt visar.

Det ska tillggas att s sent som fr ett r sedan s var Amazing Race helt omjlig att finna p internet men nu finns det bra utgvor. Bde HDTV och DVD-rips.
Och de senaste avsnitten frn ssongen frra hsten och vren har varit "storsljare" p diverse trackers.

Sjlv s har jag sett alla ssonger utom ssong 5.

Vad sger ni andra om Serien?
Hur tror ni att den hade varit om svensk tv hade kpt in den och krt den p bsta sndningstid? Hade det funkat i Sverige?
Citera
2007-09-25, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Vad sger ni andra om Serien?
Hur tror ni att den hade varit om svensk tv hade kpt in den och krt den p bsta sndningstid? Hade det funkat i Sverige?

Du menar en remake eller snda de amerikanska avsnitten? Fr femman har vl visat ngon ssong. Har sett Sverigeavsnittet bl.a.

Citera
2007-09-25, 12:25
Medlem
irrus avatar
Har kollat endel p det hr programmet. Men tyvrr missat det nr dom r i sverige. Kommer nn ihg vilken episod det r ?
Citera
2007-09-25, 12:35
Medlem
Ninsos avatar
En riktigt bra och underhllande serie. Men att de varit i Sverige har jag lyckats missa. Jag har vl sett 2-3 ssonger kanske.
Citera
2007-09-25, 12:42
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Vad handlar serien om? varfr var dom i Sverige ?
Citera
2007-09-25, 15:31
Medlem
Dharmas avatar
Serien handlar om att elva lag med tv personer i varje skall tvla om frstaplatsen.

Sedan gr tvlingen genom olika lnder dr teamen mste utfra vissa uppdrag fr att komma vidare. det kan handla om att mjlka en get eller klttra upp fr en byggnad.
I slutet av varje avsnitt s blir det paret som kommer in sist eliminerade frn tvlingen.
Det innebr att i sista avsnittet s r det tre lag kvar. Vinsten innebr en miljon dollar i fickan.

Dom var i Sverige i ssong 6 d dom ven var i norge.
Men att se bara det avsnittet som utspelar sig i sverige r fel, se alla avsnitt i ssong 6 istllet eftersom det r en tvling frn brjan till slut

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Amazing_Race
Ls hr fr mer info men stor varning fr spoilers!
Citera
2007-09-25, 15:33
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Idiot
Du menar en remake eller snda de amerikanska avsnitten? Fr femman har vl visat ngon ssong. Har sett Sverigeavsnittet bl.a.

Peking Express har nog tagit upp det utrymmet som en remake skulle f.
Det grs dessutom en remake som heter Amazing race eastern europe.
Den verkar dom dock aldrig vilja snda

Dremot s har det snts en remake som utspelar sig i asien under namnet "The Amazing Race Asia"
ven den rekommenderas eftersom dom faktiskt har gjort den p engelska.

Alla ssonger inkl amazing race asia finnes p www.tvtorrents.com
Citera
2007-09-25, 16:30
Medlem
SamBams avatar
Amazing Race har varit uppe p tapeten frut ocks.

http://www.flashback.org/showthread...t=amazing+race
Citera
2007-11-05, 23:38
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Nu har ssong 12 haft premir i USA. Finns att ladda ner p EZTV. Tycker att lagen verkar ganska trkiga men vi fr vl se hur det utvecklas. Dessutom kommer Amazing Race Asia ssong 2 starta snart.

/#LOUDmouth#
Citera
2007-11-06, 00:40
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Jag sg ett par ssonger nr det visades p TV frrfrra ret, om jag minns rtt.

Jag fann det kul att se hur de konstant gjorde bort sig med sina obefintliga sprkkunskaper och totala brist p bildning och kunskap om andra lnder.

Till exempel nr de var i Sydamerika och rkade p en taxischauffr som inte talade engelska, och frskte lsa det genom att hgt och lngsamt sga "I need-o you-o to take-o me-o to the airport-o"

Ngon annan kallade lokalinvnarna fr "stupid useless foreigners", frmodligen utan att inse att det var HAN som var blatten i det fallet.

Det r ven kul att se vilka mentalt instabila personer de har valt ut fr att deltaga. Till exempel folk som brjar grla och skrika som smungar om de inte omedelbart lyckas med ett uppdrag.
Jag vill ven minnas att det var ett par systrar, varav den ena var amerikafet och den andra en dvrg. Inkvoterade som comic relief, garanterat.

Och ven alla dess stndiga "whoooa", "yes!!", "woohoo", "yay" som de med en tourettdrabbads ihrdighet konstant upprepade, ven om alla runtomking dem var lugna och kanske rent av prakticerade ngon religion p en helig plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in