Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-16, 18:54
  #1273
Medlem
oceanwaves avatar
En av de sämre säsongerna genom TAR:s historia. Underhållningsvärdet från dessa skränande Youtube-kändisar var för min del obefintligt.
Citera
2016-09-28, 03:13
  #1274
Medlem
oceanwaves avatar
Skakar lite liv i denna tråd.

Inget Amazing Race Australia denna sommar. Däremot har det kommit en fjärde säsong av Amazing Race Canada. Tittat med ett halvt öga, någon kvart här och där och har till slut kommit igenom hela säsongen. Kanadensiska versionen är den jag tycker minst om, men ifall man gillat tidigare säsonger så gissar att man gillar även denna. Som vanligt är man mest i Kanada med några avstickare utomlands, denna gång var det Vietnam och Kuba.

Amazing Race Asia gör snart comeback med en femte säsong. Första säsongen är en av de bättre TAR-säsongerna som finns enligt mitt tycke. Å andra sidan kanske den andra säsongen är den sämsta någonsin. Svårt att veta vad man kan förvänta sig nu efter så långt uppehåll.

Originalet från USA kommer för övrigt tillbaka med säsong 29. Det är inte klart med sändningsdatum så vitt jag vet, men säsongen är inspelad och klar sedan länge. Såg några foton från racet och det ser ut som om en av de manliga deltagarna har benprotes. Det skulle inte vara första gången i så fall som en deltagare har protes, det var ju med en kvinnlig deltagare för många år sen. Har för mig att hennes pojkvän höll på med proteser till yrket och att dom klarade sig rätt så bra tävlingsmässigt. Mer än så vet jag inte om säsong 29 men det kan omöjligt bli sämre än S28.
Citera
2016-11-05, 09:58
  #1275
Medlem
Jannebigplays avatar
Frågan är när nya säsongen börjar! De har ju kört en säsong per halvår men nu har vi inte hört någonting. Trist.
Citera
2016-11-05, 12:11
  #1276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceanwave
En av de sämre säsongerna genom TAR:s historia. Underhållningsvärdet från dessa skränande Youtube-kändisar var för min del obefintligt.
har det någonsin funnits en bra säsong av detta skitprogram?
Citera
2016-11-07, 22:07
  #1277
Medlem
oceanwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
har det någonsin funnits en bra säsong av detta skitprogram?

Är väl högst subjektivt beroende på om man gillar konceptet eller inte. Inledande säsongerna i början av 00-talet hade ju rätt annorlunda fokus och allt var inte i närheten så tillrättalagt som det är nu. Då fann jag stort nöje i att se programmet. Sen går det ju inte komma ifrån att det är reality och att uppdragen aldrig har varit speciellt sevärda i mina ögon. Senaste tio åren har det väl knappt hänt något som går utanför ramarna vilket ju inte gör det mer sevärt. Personligen kikar jag mest på de nya säsongerna av gammal vana plus att det kanske ligger lite nostalgi i det hela. En kvart här och där i samband med matintag brukar det bli.
Citera
2016-11-07, 23:07
  #1278
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
har det någonsin funnits en bra säsong av detta skitprogram?

Ja.
Citera
2016-12-05, 05:42
  #1279
Medlem
oceanwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Frågan är när nya säsongen börjar! De har ju kört en säsong per halvår men nu har vi inte hört någonting. Trist.

Premiär 21:a april (dubbelavsnitt).
Citera
2017-03-31, 11:45
  #1280
Medlem
oceanwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceanwave
Premiär 21:a april (dubbelavsnitt).

Tydligen så ändrade man sig. Första avsnittet på nya säsongen är nu släppt.
Citera
2017-04-02, 19:20
  #1281
Medlem
escilichiss avatar
Tycker det är jävligt dålig att dom måste få vänta TVÅ timmar innan de får gå i mål! Att dom måste vänta kan jag köpa men inte två timmar, det borde slagit ihop alla tider som de resterande lagen la på respektive "gren" sen ta "medelvärdet/tiden" som de tog för alla lag att klara respektive "gren" och vänta just den tiden.

Tänk om de tog drygt 45minuter för varje lag för att klara just den "grenen" de valde, sen så får de vänta TVÅ timmar.. känns overkill! Men men that's life, when you can't row as fast as you put your make up on
Citera
2017-04-15, 16:32
  #1282
Medlem
Jannebigplays avatar
Tre avsnitt ute och jag tycker säsongen verkar lovande! Kul med lite drama mellan paren.
Citera
2017-04-15, 20:10
  #1283
Medlem
Hunden007s avatar
tycker ni om denna säsongen?
Citera
2017-04-16, 14:27
  #1284
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
tycker ni om denna säsongen?

Betydligt bättre än den förra iaf. Dock saknar jag dramatiken som var i början när mycket hängde på vilket flyg man kom med och det var större mellanrum mellan lagen när de checkade in på pit stop. Det märks att de har fått minska budgeten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback